اگر مطالب قبلی ما را در مورد اختلال نعوظ دنبال کرده باشید، نداشتن تغذیه سالم و شرایط زندگی نامناسب یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد چنین مشکلی است.

به همین دلیل در این مطلب به بررسی اختلال نعوظ در مردان دیابتی خواهیم پرداخت. بدون شک این اختلال تأثیر مهمی بر زندگی عاطفی و جنسی مردان دارد و به مرور زمان می‌تواند شریک جنسی آنها را نیز ناامید کند.

 دیوید جیمز مورو، رئیس مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در انجمن دیابت آمریکا می‌گوید: ” کسانی که به دیابت مبتلا می‌شوند، باید بتوانند به همان اندازه و به طور مرتب از رابطه جنسی لذت ببرند که افراد سالم این شرایط را تجربه می‌کنند”. نکته‌ای که اختلال نعوظ در مردان دیابتی را مهم جلوه می‌دهد، این است که این افراد باید کمی بیشتر فکر کنند و آموزشهای بیشتری ببینند تا از زندگی جنسی خود لذت ببرند.

در اینجا به برخی از رایج‌ترین نگرانی‌های جنسی و نحوه جلوگیری از آنها در مردان دیابتی خواهیم پرداخت و مسئله اختلال نعوظ در مردان دیابتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اختلال نعوظ در مردان دیابتی

 در مطالب قبلی اشاره کردیم که ED به معنی عدم توانایی به دست آوردن حالت نعوظ یا نگهداری آن است که یکی از عوامل اصلی آن ابتلا به بیماری دیابت است. شاید هیچ وقت این جمله رو نشنیده باشید، اما تقریباً همه مردان در زندگی جنسی این اختلال را تجربه می‌کنند و تنها شدت آن با یکدیگر متفاوت است. شیوع اختلال نعوظ در مردان در سنین بالا بیشتر است که مسائل مختلفی در آن نقش دارد.

 اما چیزی که اختلال نعوظ در مردان دیابتی را مهم می‌کند این است که افراد مبتلا به دیابت تقریباً دو برابر افراد سالم در معرض این اختلال قرار دارد. جالب‌تر اینکه کسانی که ناراحتی عضلانی دارند، بیش از چهار بار بیشتر نسبت به افراد سالم در معرض این مشکل هستند. کنترل نامناسب دیابت باعث آسیب عصب و سرخرگ‌ها می‌شود که جریان خون را به آلت تناسلی مردان متوقف می‌کند و باعث ایجاد ED می‌شود. همچنین کسانی که مبتلا به بیماری قلبی هستند به دلیل کند بودن جریان خون به طور بالقوه در معرض این مشکل قرار می‌گیرند.

اختلال نعوظ در مردان دیابتی

اختلال نعوظ در مردان دیابتی

 مشکلی که اختلال نعوظ در مردان دیابتی به وجود می‌آورد این است که روحیه آنها را کاهش داده و باعث از بین رفتن عزت نفس آن‌ها می‌شود. این مشکل در بلند مدت باعث افسردگی و اضطراب شده و در نهایت در بلند مدت باعث ایجاد تنش بین مردان و شریک زندگی آن‌ها می‌شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  پریاپیسم، شناخت و درمان

عملکرد جنسی نامناسب

 نداشتن میل جنسی یا مبتلا بودن به اختلال نعوظ یا حتی زود انزالی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. به عنوان مثال، پایین بودن تستوسترون خون در مردان با سن بالا رواج بیشتری دارد و این یکی از عوامل ایجاد اختلال نعوظ است. داشتن دیابت، آن هم دیابت نوع ۲ یا به هر حال داشتن وزن اضافه، شانس ابتلای مردان به اختلال نعوظ را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

 برای تشخیص تفاوت بین پایین بودن تستسترون و تأثیر دیابت می‌توانید اثرات تستوسترون پایین را در سایر حوزه‌های زندگی خود احساس کنید. کاهش انرژی، افت قدرت عضلانی، خلق و خوی تند و کاهش میل جنسی معیارهای خوبی برای سنجش تستوسترون پایین هستند. اصولاً اختلال نعوظ در مردان دیابتی با این مشکلات همراه نیست و این مسائل بیشتر در کاهش تستوسترون خون دیده می‌شود.

کنترل مشکلات جنسی در مردان دیابتی: از کجا شروع کنیم

 اگر مشکلات جنسی دارید و به طور همزمان دچار دیابت هستید، به احتمال زیاد بسیاری از مشکلات شما در همان لحظه مربوط به قند خون است. کنترل دیابت، کنترل فشار خون و کنترل کلسترول راهکار اول برای جلوگیری از مشکلات جنسی و کمک به کاهش آن‌ها در مردان دیابتی مبتلا به اختلال نعوظ است. به عنوان یک استراتژی پیروزی در غلبه بر اختلال نعوظ در مردان دیابتی شما باید سالم‌تر باشید تا رابطه جنسی بهتری داشته باشید. دکتر مارو می‌گوید:”حتی اگر آسیب‌های عصبی هم داشته باشید، زندگی سالم و رعایت نکات  بهداشتی به کاهش مشکلات جنسی کمک می‌کند”.

اختلال نعوظ در مردان دیابتی

اختلال نعوظ در مردان دیابتی

نکات زیر را در برنامه اصلی خود قرار دهید

به طور کلی برای درمان اختلال نعوظ در مردان دیابتی مسیرهای متفاوتی وجود دارد که همه آن‌ها شامل چند مرحله کلی و عمومی می‌شود. انجام این مراحل عمومی در به نتیجه رسیدن زحمات بیماران نقش مهمی دارد. پس شما هم می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

این مطلب را نیز از دست ندهید:  علائم و علل اختلال نعوظ مردان-هرچه زودتر به جنگ این مشکل بروید!

در صورت لزوم، وزن خود را کاهش دهید

اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، کاهش وزن یک خبر خوب است. یک تحقیق در سال ۲۰۱۱ نشان داد که به مردان چاق مبتلا به دیابت نوع دو که 5 درصد یا بیشتر از وزن بدنشان را کم کرده‌اند، در عرض چند هفته نعوظ بهتر و میل جنسی بیشتری را داشته‌اند. اما چرا؟ وزن اضافی شانس شما را برای مشکلاتی مانند آسیب عصبی افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که بدن شما از انسولین کمتری استفاده کند. همچنین این اضافه وزن باعث کاهش تولید تستوسترون در بدن می‌شود. به همین دلیل اختلال نعوظ در مردان دیابتی طبیعی است و کاهش متوسط وزن ۵ تا ۷ درصد می‌تواند تأثیر بزرگی داشته باشد.

 حرکت کنید و فعال باشید

اگر ساختار بدن شما هم مانند سیب زمینی یا توت فرنگی باشد، احتمال بیشتری برای ابتلا به اختلال نعوظ دارید. ورزش منظم به جریان خون شما کمک می‌کند و شما را از ابتلا به ED محافظت می‌کند.

اختلال نعوظ در مردان دیابتی

اختلال نعوظ در مردان دیابتی

 با دکتر خود صحبت کنید

خجالت کشیدن یکی از این مشکلات اصلی در مورد اختلال نعوظ در مردان دیابتی است. در حقیقت این افراد در مورد نگرانی‌های جنسی خود نمی‌توانند با پزشک صحبت کنند. بدون شک مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا و بیماریهای کلیوی در این اختلالات نقش دارند. اگر شما علاقه خود را به میل جنسی از دست داده اید یا افسرده هستید و مطمئن هستید که تستوسترون خون شما در سطح طبیعی قرار دارد، لازم است که این مشکلات را با پزشک خود در میان بگذارید.

 درباره داروهای خود اطلاعات کسب کنید

 افراد مبتلا به دیابت معمولاً مجبور به مصرف دارو هستند و همین موضوع می‌تواند یکی از عوامل اختلال نعوظ در مردان دیابتی باشد. داروهای اختلال قند و حتی برخی از داروهای افسردگی در کاهش میل جنسی نقش دارند. اگر از لحاظ برقراری رابطه جنسی دچار مشکل هستید یا به هر دلیلی نمی‌توانید کیفیت اولیه را تجربه کنید، به احتمال زیاد این مشکل به دلیل مصرف دارو است و بهتر است که آن را با پزشک خود مطرح کنید.

اختلال نعوظ در مردان دیابتی

اختلال نعوظ در مردان دیابتی

درمان اختلال نعوظ در مردان دیابتی

 پیشنهاد دادن راهکار درمانی برای اختلال نعوظ به ویژگی‌ها و مشخصات جسمی و جنسی فرد بستگی دارد و ممکن است که برای هر فرد روش متفاوتی پیشنهاد شود. به همین منظور برای درمان اختلال نعوظ در مردان دیابتی راهکارهای متفاوتی وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم کرد:

این مطلب را نیز از دست ندهید:  شروع رشد و توقف رشد آلت تناسلی مردانه در چه سنی است؟

 دستگاه وکیوم آقایان

 دستگاه وکیوم آقایان به کمک یک پمپ خلأ کار می‌کند و در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. وظیفه این دستگاه رساندن خون به آلت تناسلی و سفت کردن آن است. اگر در به دست آوردن حالت نعوظ مشکل دارید، دستگاه وکیوم آقایان یکی از بهترین راهکارها است که عوارض جانبی کمی دارد و آلت تناسلی برای یک رابطه جنسی سالم آماده می‌شود.

 ایمپلنت آلت تناسلی

 ایمپلنت آلت تناسلی با استفاده از روش‌های جراحی کار گذاشته می‌شود و برای کسانی که دیابت پیشرفته یا اختلال نعوظ شدید دارند استفاده می‌شود. این ایمپلنت‌ها دارای سیلندرهایی پر از مایع هستند که در آلت تناسلی نصب می‌شوند و فرد می‌تواند به کمک آن حالت نعوظ خود را ایجاد کند.

سطح تستوسترون خون خود را کنترل کنید

اختلال نعوظ در مردان دیابتی شرایط متفاوتی دارد که ممکن است بخشی از آن مربوط به کاهش تستوسترون خون به دلیل افزایش سن باشد. بنابراین معمولاً به مردان دیابتی توصیه می‌شود که همیشه آزمایش خون را برای سنجش سطح تستوسترون خون انجام دهند و مطمئن شوند که در سطح مناسب و استاندارد قرار دارد. این یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از اختلال نعوظ در مردان دیابتی است و راهکارهای درمانی را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 در انتها اگر شما هم مبتلا به دیابت هستید و نوع مختلفی از اختلال نعوظ را تجربه می‌کنید، در این مطلب تلاش کردیم که مسئله اختلال نعوظ در مردان دیابتی را بررسی کنیم و راهکارهای مختلفی را برای غلبه بر این مشکل پیشنهاد دهید. اگر هنوز هم ابهام دارید می‌توانید سؤالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

3.7/5 (9 نظر)