دستگاه وکیوم آلت تناسلی روشی نسبتاً ارزان برای به جریان انداختن خون در آلت تناسلی برای ایجاد نعوظ به حساب می رود. این روش به دلیل ایمنی و راحتی در استفاده برای سال ها مورد استفاده قرار گرفته است. این دستگاه ها سیلندرهای پلاستیکی هستند که با قرار گرفتن بر روی آلت تناسلی مرد، هوا را به بیرون پمپاژ می کنند و باعث ایجاد خلاء جزئی می شوند. گاهی آزاد کردن آلت تناسلی بعد از گذشت دقایقی از وکیوم و سپس استفاده مجدد از وکیوم، موجب دستیابی به نتیجه بهتر خواهد شد.

دستگاه وکیوم آلت تناسلی، یک پمپ خارجی با بندی که روی آن تعبیه شده می باشد که آقایانی که با مشکل اختلال نعوظ مواجه هستند، می توانند از آن برای ایجاد و حفظ نعوظ استفاده نمایند.

دستگاه وکیوم آلت تناسلی از یک سیلندر (استوانه) آکریلیکی به همراه یک پمپ تشکیل می شوند که مستقیما به انتهای آلت تناسلی وصل می شود. یک حلقه یا بند تنگ کننده در انتهای دیگر سیلندر قرار دارد که به انتهای آلت تناسلی وصل می شود. سیلندر و پمپ برای ایجاد خلاء مورد استفاده قرار می گیرند تا به صاف شدن آلت تناسلی مرد کمک کنند. از بند یا حلقه تنگ کننده برای کمک به حفظ نعوظ استفاده می شود.

نحوه کار دستگاه های وکیوم یا ایجاد خلاء

مراحل استفاده از دستگاه وکیوم یا ایجاد خلاء به ترتیب زیر است:

  • پمپ را بر روی آلت تناسلی مرد قرار دهید، انجام پمپاژ هوا می تواند به صورت دستی یا با باتری اجرا شود.
  • با پمپ کردن هوا از سیلندر به بیرون، خلاء ایجاد کنید. ایجاد خلاء موجب جریان یافتن خون در آلت تناسلی مرد می شود و در نتیجه سبب تورم و ایجاد نعوظ در آن می شود.
  • هنگامی که آلت تناسلی برانگیخته و صاف شد، با چرب کردن آلت تناسلی، بند حفظ نعوظ را به سمت انتهای پایین آلت وارد کنید.
  • پس از رها کردن خلاء، وکیوم را خارج کنید.
این مطلب را نیز از دست ندهید:  در مورد بیماری کرونا بیشتر بدانیم

شما می توانید برای کمک به حفظ حالت نعوظ، با باقی ماندن بند تنگ کننده در جای خود، اقدام به ایجاد رابطه جنسی کنید. وجود بند تنگ کننده امکان برقراری رابطه جنسی موفقیت آمیز تا 30 دقیقه را با خیال راحت به شما می دهد.

هنگام تهیه محصول، حتما اطمینان حاصل کنید خرید دستگاه بدون نیاز به نسخه، حاوی ویژگی “رهایی سریع” می باشد. زیرا به ندرت دستگاه وکیوم آلت تناسلی به دلیل رها نکردن آلت تناسلی در هنگام تقاضا یا رهاسازی خلاء به صورت خیلی آرام و تدریجی موجب وارد شدن آسیب هایی به آلت تناسلی شده است.

دستگاه های وکیوم تا چه حد موثر هستند؟

دستگاه وکیوم آلت تناسلی

دستگاه وکیوم آلت تناسلی

بررسی آمارها نشان داده که استفاده از دستگاه وکیوم آلت تناسلی برای ایجاد و حفظ نعوظ، رضایت حدود 80 درصد مردان مصرف کننده را در پی داشته است. اما میزان رضایت از آن با گذشت زمان، مانند سایر روش های درمانی اختلال نعوظ، می تواند کاهش یابد.

دستگاه وکیوم  آلت تناسلی به دلایل مختلف و خوبی می تواند یک درمان مناسب برای اختلال نعوظ باشند:

  • دستگاه وکیوم مؤثر است. اغلب آقایان با تمرین و استفاده صحیح از این دستگاه می توانند نعوظ کافی برای رابطه جنسی را به دست آورند.
  • دستگاه وکیوم در مقایسه با سایر روش های درمانی خطر کمتری دارد. خطرات ناشی از استفاده از دستگاه وکیوم آلت تناسلی در مقایسه با درمان های دیگر اختلال نعوظ کمتر است.
  • هزینه این روش کمتر است. شما تنها نیاز دارید برای خرید دستگاه هرینه کنید. پس از خرید، هزینه های استفاده از این روش ناچیز است.
  • دستگاه وکیوم روش درمانی غیر تهاجمی است. برای استفاده از آنها نیازی به هیچ گونه جراحی، دارو یا تزریق به آلت تناسلی نیست.
  • دستگاه وکیوم را می توان همراه با سایر روش های درمانی استفاده کرد. برای بعضی آقایان، ترکیبی از روش های درمانی اختلال نعوظ به دستیابی به نتیجه بهتر منجر می شود.
  • استفاده از دستگاه وکیوم در برخی شرایط و با انجام مراحل خاص کمک می کند عملکرد نعوظ طبیعی را بازیابی کنید. در برخی شرایط مانند پس از عمل جراحی پروستات، دستگاه وکیوم آلت تناسلی به تدریج به درمان و بازگشت به شرایط قبل کمک می کند.
این مطلب را نیز از دست ندهید:  پریاپیسم، شناخت و درمان

افراد کاندیدای استفاده از دستگاه وکیوم آلت تناسلی یا ایجاد خلاء

این دستگاه های بی خطر و ایمن می توانند توسط طیف وسیعی از بیماران که در اثر علل مختلف و شرایط متفاوت به اختلال نعوظ مبتلا هستند، مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از این دستگاه برای بیماران زیر توصیه می شود:

  • جریان خون ضعیف در آلت تناسلی مرد
  • دیابت
  • جراحی سرطان پروستات یا روده بزرگ
  • مسائل روانشناختی مانند اضطراب یا افسردگی

مردانی که اختلال خونریزی قابل توجه مادرزادی دارند یا اختلالی که آنها را مستعد وضعیتی بنام پریاپیسم (نعوظ طولانی مدت و گاهی دردناک که ساعت ها به طول می انجامد) می کند، مانند افراد مبتلا به کم خونی سلول داسی، برخی از انواع سرطان خون و سایر وضعیت ها و مشکلات خونی، نباید از دستگاه های وکیوم استفاده نمایند.

برای آقایان چاق به دلیل وجود بافت چربی در پایین شکم، استفاده از دستگاه های وکیوم اغلب کمی دشوار است. قرار گرفتن صحیح و مناسب دستگاه برای عدم آسیب رساندن به پوست حائز اهمیت است.

به علاوه، برای آن دسته از مردانی که به تازگی تحت عمل جراحی پروستات بودند، استفاده از دستگاه وکیوم به منظور افزایش جریان خون به آلت تناسلی برای چهار یا پنج بار در روز توصیه می شود. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا تاثیر آن را ببینید. شما می توانید در مورد مشخصات این روند با متخصص اورولوژی خود مشورت کنید.

عوارض جانبی دستگاه های وکیوم

نعوظی که توسط دستگاه وکیوم ایجاد می شود همانند نعوظی که به صورت طبیعی حاصل می شود، نیست. آلت تناسلی در هنگام ایجاد نعوظ توسط وکیوم متمایل به رنگ بنفش می شود و ممکن است سرد یا بی حس شود. سایر عوارض جانبی استفاده از دستگاه وکیوم  آلت تناسلی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • علامت سیاه و آبی یا ناحیه ای کوچک از کبودی در گردنه آلت تناسلی مرد. این کبودی ها معمولاً بدون درد هستند و پس از گذشت چند روز برطرف می گردند.
  • نیروی انزال را کاهش می دهد. بند تنگ کننده موجب به دام افتادن انزال یا مایع منی در هنگام ارگاسم می شود. البته این امر خطری ندارد و معمولاً سبب ایجاد دردی نمی شود. معمولاً با برداشته شدن بند تنگ کننده، مایع منی خارج می شود. به طور کلی، این مشکل در لذت اوج یا ارگاسم دخالتی ندارد.
این مطلب را نیز از دست ندهید:  آیا بزرگ کردن آلت تناسلی امکان پذیر است؟

هزینه دستگاه وکیوم آلت تناسلی

دستگاه وکیوم آلت تناسلی

دستگاه وکیوم آلت تناسلی

قیمت دستگاه های وکیوم به برند و نوع آن بستگی دارد و در رنج قیمتی متفاوتی هستند. نسخه هایی از دستگاه که با باتری کار می کنند اغلب کمی گران تر هستند، اما در عین حال کمی سریع تر نسبت به دستگاه های وکیوم دستی کار می کنند. دستگاه های وکیوم که با باتری کار می کنند به خصوص برای آن دسته از مردانی که فاقد قدرت و هماهنگی مناسب در دست ها هستند یا دچار آرتریت می باشند، گزینه مناسب و مفیدی هستند.

در حال حاضر انواع متفاوتی از این دستگاه ها در بازار وجود دارد که به طور مؤثر کار می کنند. شما می توانید برخی از این دستگاه ها را بدون نسخه خریداری و دریافت کنید.

آیا بیمه هزینه دستگاه وکیوم را پوشش می دهد؟

تامین بخشی از هزینه های دستگاه وکیوم به ویژه برای مواردی که علت پزشکی برای اختلال نعوظ در پرونده پزشکی آنها درج شده باشد، در دستور کار بیشتر بیمه نامه ها وجود دارد. با این حال، برخی از بیمه نامه ها مگر تحت شرایط شدید و در شرایط خاص این هزینه ها را پوشش نمی هند.

0/5 (0 نظر)