آیا بزرگ کردن آلت تناسلی امکان پذیر است؟

بسیاری از تبلیغات ماهواره‌ای ادعا می‌کنند که با برخی از ابزارها مانند دستگاه وکیوم آقایان، مصرف داروهای خوراکی و استفاده از لوسیون ها امکان بزرگ کردن آلت تناسلی وجود دارد.

اما آیا واقعاً روش‌های افزایش اندازه آلت تناسلی کار می‌کنند؟ آیا این ابزارها می‌توانند کوچک بودن آلت تناسلی را به عنوان یک عامل اضطراب از بین ببرند؟ آیا این روش‌ها تاثیری در هزینه‌های میلیون دلاری در سراسر جهان برای بزرگ کردن آلت تناسلی دارند؟

 پاسخ دادن به این سؤال نیاز به بحث تخصصی و بررسی مقالات علمی دارد. به همین دلیل در این مطلب سعی می‌کنیم مواردی را بررسی کنیم که آیا این ابزارها کارایی خاصی دارند یا خیر؟!

 آیا امکان بزرگ کردن آلت تناسلی برای یک فرد وجود دارد؟

 بدون شک اندازه آلت تناسلی و کوچک بودن آن یک منبع معمولی و رایج برای اضطراب است. جالب اینکه اکثر افرادی که به دنبال راهکارهای درمان آلت تناسلی کوچک می‌روند، دارای آلت تناسلی با اندازه معمولی هستند، یعنی هم برای فعالیت جنسی و هم برای دفع ادرار مناسب است.

تولید کنندگان تجهیزات ادعا می‌کنند که محصولات آنها مانند قرص‌ها، لوسیون ها و دستگاه وکیوم مردانه می‌تواند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهد. برخی از افراد هم روش جراحی را پیشنهاد می‌دهند. با این حال هنوز هم تأییدیه‌های وزارت بهداشت یا حتی تأییدیه‌های مقالات علمی برای اثرگذاری هرکدام از این روشها در بزرگ کردن آلت تناسلی وجود ندارد. به طور کلی روش‌های بزرگ شدن آلت تناسلی در چند مورد کلی زیر خلاصه می‌شوند:

این مطلب را نیز از دست ندهید:  دستگاه وکیوم آقایان - پایانی بر کابوس ناتوانی جنسی آقایان

دستگاه کشش یا دستگاه وکیوم آقایان

عملکرد دستگاه کشش با دستگاه وکیوم مردانه متفاوت است. دستگاه کشش با هدف افزایش طول آلت تناسلی است که فردی یک وزنه یا یک ابزار خاص را از آلت تناسلی خود آویزان می‌کند و به آرامی نیروی کشش در آن ایجاد می‌کند. این در حالی است که دستگاه وکیوم آقایان میزان خونرسانی به بافت‌های داخلی آلت تناسلی را افزایش می‌دهد و این موجب رشد طولی و قطری آلت تناسلی می‌شود.

بررسی‌های علمی صورت گرفته در سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد که استفاده از دستگاه کشش  باعث نگرانی در مورد استفاده از این روش، آسیب دیدن بافت داخلی آلت تناسلی و کاهش عملکرد آن در به دست آوردن حالت نعوظ است.

این در حالی است که تأثیر دستگاه وکیوم آقایان در بزرگ کردن آلت تناسلی در مقالات علمی نشان داده شده است و این بزرگ شدن هم به صورت طولی و هم به صورت قطری بوده است. استفاده مداوم از این دستگاه و همچنین استفاده صحیح از آن می‌تواند نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

قرص‌ها و لوسیون ها

 این یکی از رایج‌ترین و پر تکرارترین تبلیغات‌ها برای بزرگ کردن آلت تناسلی در ماهواره است. این داروها دارای ویتامین، انواع مواد معدنی، عصاره گیاهان و هورمون‌های مختلف هستند. تقریباً در همه شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغاتی این داروها انجام می‌شود، اما هیچ شواهد علمی قوی برای تأیید تأثیر آنها وجود ندارد.

آیا بزرگ کردن آلت تناسلی امکان پذیر است؟

آیا بزرگ کردن آلت تناسلی امکان پذیر است؟

 جراحی آلت تناسلی

 افزایش اندازه آلات تناسلی با کمک روش جراحی در دو سطح صورت می‌گیرد. در یک روش سلول‌های چربی به داخل آلت تناسلی تزریق می‌شوند و هدف این است که از لحاظ حجم، عرض و طول تغییراتی در سایز آلت تناسلی به وجود آید. این روش خطرناک است و عوارض جانبی مانند تورم و کج شدن آلت را به دنبال دارد. روش دیگر برای تقویت آلت تناسلی شامل انتقال چربی از سلولهای جای دیگر بدن به آلت تناسلی است. این روش غیر تهاجمی است و بعد از ۱۲ ماه می‌تواند حدود ۲ تا ۳ سانتی متر طول آلت تناسلی را افزایش دهد. البته این روش هم چندان موفق نیست و بعد از مدت زمان کوتاهی امکان بازگشت به حالت قبل را دارد.

اما حالت دوم جراحی، تغییر وضعیت آلت تناسلی و بیرون کشیدن بافت آن به خارج از قسمتهای داخلی بدن است. در این حالت پزشکان با روشهای خاصی رباط را قطع می‌کنند و زاویه آلت تناسلی را تغییر می‌دهند تا طول آن افزایش یابد. بزرگ‌ترین ایراد این روش این است که فرد حالات نعوظ مناسبی را تجربه نمی‌کند و در برقراری رابطه جنسی دچار مشکل می‌شود.

متوسط اندازه آلت تناسلی

 خوشبختانه آلت تناسلی در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارد و به همین دلیل تفاوت قابل توجهی بین آنها دیده می‌شود. این تفاوت می‌تواند از بین برنده بسیاری از مشکلات ما باشد. در یک مطالعه صورت گرفته در سال ۲۰۱۴، روی ۱۵ هزار و ۵۲۱ نفر از سراسر جهان تحقیقاتی در مورد اندازه آلت تناسلی صورت گرفت و نتایج آن به صورت زیر است:

  • متوسط محیط آلت تناسلی در حالت معمولی 9.16 سانتی متر و متوسط طول آن 9.31 سانتی متر است.
  • متوسط محیط آلت تناسلی در حالت نعوظ 11.6 سانتی متر و متوسط طول آن 13.12 سانتی متر است.
این مطلب را نیز از دست ندهید:  برای درمان زود انزالی چه بخوریم؟| رژیم غذایی درمان زود انزالی

 نویسندگان تخمین زده‌اند که پنج درصد مردان در حالت نعوظ آلت تناسلی بزرگتر از ۱۶ سانتی متر دارند. این در حالی است که پنج درصد هم از آنها در حالت نعوظ آلت کوتاه‌تر از ۱۰ سانتی متر دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که طیف وسیعی از مردان نیازی به بزرگ کردن آلت تناسلی خود ندارند و اندازه آلت تناسلی آنها استاندارد است.

آیا بزرگ کردن آلت تناسلی امکان پذیر است؟

آیا بزرگ کردن آلت تناسلی امکان پذیر است؟

 چه زمانی جراحی می‌تواند یک گزینه باشد؟

 جامعه پزشکی تنها زمانی جراحی را لازم می‌داند که فرد دارای وضعیتی تحت عنوان کوچک بودن آلت تناسلی (micropenis) باشد. این اصطلاح زمانی به کار می‌رود که طول آلت تناسلی فرد در حدود 7.5 سانتی متر یا کوتاه‌تر از آن باشد. در این حالت روشهای مختلفی برای افزایش سایز آلت تناسلی به کار برده می‌شود.

 آیا بزرگ کردن آلت تناسلی خطر و عوارض جانبی دارد؟

 انجام جراحی برای افزایش اندازه آلت تناسلی ممکن است منجر به ایجاد عوارض جانبی مانند تورم و عفونت شود. این حجم از عفونت می‌تواند بسیار شدید باشد و ممکن است پزشکان آلت تناسلی فرد را قطع کنند. حتی در برخی موارد جراحی می‌تواند منجر به اختلال نعوظ در فرد شود. در مورد روش‌های دیگر هم، استفاده بیش از حد از روش کشش  می‌تواند باعث آسیب به بافت آلت تناسلی شود و منجر به ضعف عضلات آن شود.

 نکاتی برای بهبود زندگی جنسی

 احساسات منفی و نگرش منفی در مورد اندازه آلت تناسلی می‌تواند لذت جنسی شما را به طور کامل از بین ببرد. بیشتر روش‌های بزرگ کردن آلت تناسلی کار نمی‌کنند و در حقیقت برای آنها یافته علمی موثق وجود ندارد. اما مشاوران با ایجاد اعتماد به نفس و اصلاح ایده‌های تحریک شده مرتبط با تصویر بدنی می‌توانند به شما کمک کنند. در ضمن استفاده از روش‌های کم خطر مانند دستگاه وکیوم آقایان باید با مشورت پزشک انجام شود. به عنوان دو نکته ریز هم سعی کنید چربی اضافی اطراف شکم و آلت تناسلی خود را از بین ببرید و همیشه موهای ناحیه شکمی خود را اصلاح کنید.

آیا بزرگ کردن آلت تناسلی امکان پذیر است؟

آیا بزرگ کردن آلت تناسلی امکان پذیر است؟

چه زمانی به سراغ دکتر برویم؟

اصولاً افراد مبتلا به بیماری اختلال عملکرد آلت تناسلی (PDD) لازم است که با پزشک صحبت کنند. این اختلال در دو سبک رخ می‌دهد و هر دو آنها نیاز به بزرگ کردن آلت تناسلی دارند. این وضعیت می‌تواند منجر به احساس افسردگی، اضطراب جنسی و اختلال عملکرد جنسی شود. این افراد دچار ناتوانی می‌شوند و نارضایتی جنسی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل است که صحبت کردن با پزشک و پیشنهاد راهکار از طرف آن‌ها می‌تواند برطرف کننده مشکل باشد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  زمان شروع و توقف رشد آلت تناسلی مردان ، آیا می توان اندازه آن را افزایش داد؟

حالا چه کار کنیم؟

 بسیاری از مردم در مورد اندازه آلت تناسلی خود مضطرب هستند و این یک بازار بزرگ برای محصولات و تکنیک‌های بزرگ کردن آلت تناسلی به وجود آورده است. شواهد علمی محدودی برای تأثیر هر کدام از این روش‌ها وجود دارد و در طرف مقابل بسیاری از آنها خطرناک هستند. حتی روش‌های کم خطر مانند استفاده از دستگاه وکیوم آقایان باید با مشورت پزشک و با مراقبت انجام گیرد. کسانی که در مورد اندازه آلت تناسلی خود نگران هستند، صحبت کردن با یک پزشک یا یک متخصص رابطه جنسی راهکار ایده‌آلی است. اگر شما در هر زمینه‌ای دچار ابهام هستید می‌توانید سؤالات خود را در بخش نظرات وارد کنید یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

3.3/5 (24 نظر)