دروغ‌ها و حقایقی در مورد اختلال نعوظ

اختلال نعوظ یکی از مشکلاتی است که متاسفانه تعداد افراد زیادی با آن درگیر هستند و راهکارهای درمانی مختلفی مانند دستگاه وکیوم آقایان و استفاده از قرص ویاگرا برای پیشنهاد می‌شود.

نکته نگران کننده در مورد اختلال نعوظ این است که متاسفانه افراد درگیر با آن به دلیل مشکلات شخصیتی نسبت به اعلام آن واهمه دارند و این برای آنها مشکل ساز می‌شود. از طرفی دیگر عدم شناخت افراد نسبت به این مشکل باعث شده که شایعات و دروغ‌هایی در مورد آن وجود داشته باشد و این به یک چالش برای مردان تبدیل شود.

 در این مطلب به برخی از دروغ‌ها و حقایقی در مورد اختلال نعوظ خواهیم پرداخت و در ادامه به برخی از راهکارهای درمانی آن می‌پردازیم.

 اختلال نعوظ یعنی چه؟

 اختلال نعوظ که در زبان انگلیسی با عنوان Erectile Dysfunction شناخته می‌شود تحت عنوان ناتوانی فرد در ایجاد حالت نعوظ یا عدم توانایی او در نگهداری حالت نعوظ تعریف می‌شود. این مشکل دلایل متعددی دارد که برخی از آنها روانشناختی و برخی نیز به دلیل ناتوانی جسمی فرد است. البته این اختلالات در افراد با محدوده سنی بالا رایج‌تر است و ممکن است برای برخی از افراد به صورت موقتی رخ دهد.

دروغ‌ها و حقایقی در مورد اختلال نعوظ

دروغ‌ها و حقایقی در مورد اختلال نعوظ

 برای درمان اختلال نعوظ راهکارهای طبیعی مانند دستگاه وکیوم آقایان و راهکارهای جراحی مانند استفاده از پروتز وجود دارد. همچنین برای پیشگیری از اختلال نعوظ راهکارهایی مانند ترک سیگار و دخانیات، ورزش منظم و تغذیه مناسب پیشنهاد می‌شود. اما به طور کلی حقایق و دروغ‌هایی در مورد آنها وجود دارد که عبارتند از:

این مطلب را نیز از دست ندهید:  هرپس تناسلی و راه های مقابله با آن

ارتباط بین اختلال نعوظ و سن

شایعه یا دروغ: اختلال نعوظ یک بخش طبیعی از روال زندگی افراد مسن و با محدوده سنی بالا است که لازم است نحوه زندگی با این مشکل را فرا بگیرند.

واقعیت: اگرچه ED در بین افراد و مردان مسن رایج‌تر است، اما این به این معنی نیست که فقط به این محدوده سنی اختصاص یافته است و آنها مجبور هستند که تمام زندگی خود را با این مشکل بگذراند.

برای مردان مسن نیاز به تحریک بیشتر برای کمک به ایجاد حالت نعوظ و هیجان در رابطه جنسی نسبت به مردان جوان‌تر غیر معمول نیست. اما این به این معنی نیست که افراد مسن نمی‌توانند به اندازه افراد جوان‌تر از رابطه جنسی خود لذت ببرند. بسیاری از مردان جوان بدون هیچ دلیل خاصی به حالت نعوظ می‌رسند و می‌توانند این حالت خود را حفظ کند. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که شما یکی از این افراد نباشید و از رابطه جنسی خود لذت نبرید.

دروغ: اختلال نعوظ در مردان جوان تأثیر نمی‌گذارد

حقیقت: اگرچه این اختلال در مردان بالای ۷۵ سال رایج است، اما افراد در هر محدوده سنی ممکن است چنین مشکلی را داشته باشد. این یک موضوع کاملاً طبیعی است که اختلالات نعوظ ممکن است ریشه‌های روانشناختی و جسمی داشته باشد و برای هر فردی رخ دهد.

دروغ‌ها و حقایقی در مورد اختلال نعوظ

دروغ‌ها و حقایقی در مورد اختلال نعوظ

اختلال نعوظ و سلامتی کلی

دروغ: مشکلات مربوط به اختلال نعوظ اگرچه ممکن است ناراحت کننده باشد، اما در مورد آن چیز خطرناکی وجود ندارد.

واقعیت: اگرچه خود ED خطرناک نیست، اما می‌تواند یک نشانه هشدار اولیه بیماری جدی سلامتی برای فرد باشد که بیماری‌هایی مانند دیابت یا مشکلات قلبی را شامل شود.

 اگر شما به هر دلیلی به اختلال نعوظ مبتلا هستید مهم است که دکتر خود را ببینید. یک معاینه پزشکی نه تنها به شما کمک می‌کند که علت این مشکل را پیدا کنید و درمان مناسبی برای آن داشته باشید، این شرایط را برای شما فراهم می‌کند که در زندگی جنسی خود نیز فعال‌تر باشید. همچنین ممکن است این نشانه‌ها شما را به یک بیماری برساند که نیاز به درمان فوری دارد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  تشخیص و درمان بیماری پیرونی

دروغ: اگر شما در به دست آوردن حالت نعوظ دچار مشکل هستید، این ممکن است به دلیل عدم جذابیت شریک زندگی شما باشد.

حقیقت: بسیاری از مشکلات جسمی و روانی باعث ایجاد مشکل در به دست آوردن حالت نعوظ می‌شوند. اگرچه عدم جذابیت جنسی شریک زندگی ممکن است یکی از عوامل باشد، اما باید در نظر داشته باشیم که احتمال موارد دیگر بسیار بیشتر است.

 به عنوان یک نکته کلی به خاطر داشته باشید که اختلالات نعوظ می‌تواند ناشی از:

  • مشکلات قلبی، مانند فشار خون بالا و آترواسکلروز (سخت شدن شریان‌ها)
  • دیابت (بین 35 تا 50 درصد مردان مبتلا به دیابت، ED)
  • برخی داروها برای فشار خون، اضطراب و افسردگی
  • اختلالات عصبی، مانند بیماری پارکینسون و مولتیپل اسکلروز
  • مشکلات هورمون
  • مشکلات رفتاری مانند استرس، اضطراب و افسردگی
  • سیگار کشیدن و نوشیدن الکل
  • انواع خاصی از جراحی پروستات و مثانه
دروغ‌ها و حقایقی در مورد اختلال نعوظ

دروغ‌ها و حقایقی در مورد اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ

دروغ: قرص‌ها تنها راه درمان ED هستند.

واقعیت: گزینه‌های زیادی برای درمان Erectile Dysfunction وجود دارد. بیشتر این روش‌ها توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده‌اند و تنها شامل روش‌های دارویی نیستند. در یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌ها، از دستگاه وکیوم آقایان استفاده می‌شود که جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می‌دهد.

 اگر مشکل اختلالات نعوظ فرد مربوط به مشکلات بهداشتی دیگری مانند فشار خون بالا باشد، برطرف کردن عامل اصلی مشکل می‌تواند به رفع مشکلات نعوظ بیمار کمک کند. گاهی ممکن است این عدم نعوظ و عدم توانایی در نگه داشتن آن مربوط به اثر جانبی یک داروی خاص باشد که در این حالت تغییر دارو با توصیه پزشک می‌تواند به فرد کمک کند. قبل از صحبت کردن با پزشک خود، به هیچ وجه مصرف دارو را متوقف نکنید.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  ناتوانی جنسی و درمان آن چیست؟

همچنین شخص بیمار می‌تواند شیوه زندگی خود را تغییر دهد. به عنوان مثال ترک کردن سیگار یا کاهش وزن به کمک ورزش یا حتی کاهش مصرف الکل روشهایی هستند که به درمان اختلال نعوظ کمک می‌کند. روش‌های روانشناختی هم برای افرادی که به دلیل اضطراب دچار چنین اختلالاتی شده‌اند مفید است. شاید بهترین و اصلی‌ترین راهکار مشورت با پزشک و کسب اطلاع در مورد شرایط جسمی و روحی خود است.دروغ: می‌توانم با استفاده از داروهای گیاهی و مکمل بدون مراجعه به دکتر خودم را درمان کنم.

واقعیت: هنگامی که شما از مکمل برای درمان ED استفاده می‌کنید، خود را در معرض خطرات متعددی قرار می‌دهیم. در وهله اول شما در مورد محتویات دقیق این مکمل‌ها اطلاعات چندانی ندارید و حتی شرکت‌های فروشنده هم اطلاعات خاصی در اختیار شما قرار نمی‌دهند. این امکان وجود دارد که در وهله اول در ساختار آنها از مواد خطرناکی استفاده شده باشد یا در ترکیب با سایر مواد در بدن شما تشکیل یک ماده خطرناک بدهند.

همچنین شما اگر مکمل‌های دارویی را بدون صحبت کردن با پزشک خود مصرف کنید، در حقیقت خود را در معرض خطرات مختلفی مانند شرایط غیر کنترل شده در برابر بیماری‌های دیابت و بیماری قلبی قرار داده‌اید که ممکن است شرایط جسمی و روحی شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

دروغ‌ها و حقایقی در مورد اختلال نعوظ

دروغ‌ها و حقایقی در مورد اختلال نعوظ

بیماری اختلال نعوظ یک مشکل رایج در مردان به ویژه مردان مسن محسوب می‌شود، اما به این معنی نیست که برای آن راهکار درمانی وجود ندارد یا شایعات مطرح شده در این مطلب برای آن صحت داشته باشد. توصیه ما در انتها این است که حتماً با پزشک در این زمینه مشورت کنید و از راهکارهای بدون عوارض جانبی با مشورت پزشک استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشورت در این زمینه می‌توانید از شماره‌های درج شده در این وبسایت برای تماس با ما استفاده کنید.

0/5 (0 نظر)