با عوامل و درمان زود انزالی در مردان آشنا شویم

زود انزالی در مردان یکی از مشکلات جنسی است که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از جمعیت آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این پدیده تحت عنوان انزال در حدود یک دقیقه پس از نفوذ آلت تناسلی در درون واژن تعریف می‌شود. این الگوی انزال تقریباً در ۷۵ تا ۱۰۰ درصد روابط جنسی فرد بیمار اتفاق می افتد و علائم آن برای حداقل ۶ ماه ثابت می‌مانند.

درمان زود انزالی در مردان

درمان زود انزالی در مردان

در مطالب قبلی، پدیده زود انزالی را به طور کامل معرفی کردیم و در آن ذکر شد که عوامل و علل زود انزالی نامشخص هستند. با این حال با در نظر گرفتن تمامی اطلاعات موجود تا به امروز، نشان می‌دهد که برخی از فاکتورها در ایجاد چنین پدیده‌ای نقش مستقیمی دارند و می‌توان از طریق آنها برای درمان فرد اقدام کرد. به منظور آشنایی بیشتر شما با این موارد، و همچنین انتخاب روش درمانی مناسب برای آنها، در این مورد عوامل زود انزالی در مردان را معرفی خواهیم کرد.

استمنا یا خودارضایی سریع به عنوان اصلی‌ترین عامل زود انزالی در مردان

برخی از نظریه‌ها پیشنهاد می‌کنند که زود انزالی می‌تواند به دلیل  بازی بیش از حد با آلت تناسلی و انجام خود ارضایی بیش از حد در دوران نوجوانی باشد. با توجه به این نوع تمرین، غریزه اساسی ذهن و بدن به این سمت حرکت می‌کند که خیلی سریع‌تر از حالت طبیعی به انزال برسد. بنابراین در بدن فرد به سرعت تمرین شده در این دوره زمانی نسبتاً بلند عادت کرده و این باعث ایجاد انزال سریع در مردان می‌شود.

سطح هورمون غیر طبیعی

تستوسترون به عنوان هورمون جنسی اولیه مردانه شناخته می‌شود و نقش کلیدی در رشد ویژگی‌های جنسی اولیه و ثانویه فرد ایفا می‌کند. این هورمون باعث می‌شود که فعالیت جنسی مردان به شکل طبیعی انجام گیرد و عوامل بیرونی تأثیر کمتری بر آن داشته باشند. بررسی‌های پزشکی و روانشناسی نشان می‌دهد که سطح پایین تستوسترون می‌تواند بر زندگی جنسی فرد تأثیر گذاشته و در نتیجه باعث ایجاد زود انزالی در مردان شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  ارتباط کاهش وزن و درمان اختلال نعوظ در مردان

 

 

 هیپرتیروئیدیسم

در یک مطالعه‌ای با عنوان «رابطه بین انزال زودرس و پرکاری تیروئیدیسم» توسط گروه اورولوژی، دانشکده پزشکی دانشگاه تنکال ایلول، Inciralti، Izmir، کشور ترکیه انجام گرفته و بحث انزال سریع در آن بررسی شده است. در این بررسی مشخص شده که ۳۱ نفر از ۴۳ نفر شرکت کننده که مبتلا به هیپرتیروئیدیسم بوده‌اند، از پدیده زود انزالی نیز رنج می‌برند. مطالعه و کارهای تحقیقاتی دیگری نیز برای تأیید نتایج این پژوهش وجود دارد و به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یک عامل قابل ملاحظه برای اثبات تأثیر پرکاری تیروئید بر زود انزالی در مردان یاد کرد.

التهاب پروستات

 التهاب پروستات اگر به مدت طولانی به صورت درمان نشده باقی بماند، می‌تواند در بلند مدت روی اعصاب عضلانی لگنی فرد تأثیر گذاشته و اعصاب و انزال مردان را نیز تحت تأثیر قرار دهد. این اعصاب به طور مستقیم در ایجاد رابطه جنسی نقش دارند و به همین دلیل التهاب پروستات به نوبه خود منجر به انزال سریع در مردان می‌شود.

فعالیت رفلکس غیر طبیعی سیستم عصبی

 فرایند انزال را می‌توان به دو مرحله تقسیم کرد: انتشار و خروج. هنگامی که مردان از نظر جنسی تحریک می‌شوند، سیستم عصبی مغز و نخاع، سیگنال‌هایی را به اعصاب محیطی می‌فرستند که نتیجه آن بر روی اندام‌های تولید مثل و دستگاه تناسلی بوده و باعث ارگاسم فرد می‌شود. هرگونه اختلال در این سیستم عصبی و نقل و انتقال پیام عصبی و می‌تواند این زنجیره را مختل کرده و در نهایت باعث ایجاد زود انزالی در مردان شود.

 بی تجربه بودن در رابطه جنسی

درمان زود انزالی در مردان

درمان زود انزالی در مردان

 رابطه جنسی و تجربه داشتن در این زمینه کاملاً با یکدیگر در ارتباط هستند. بی تجربه بودن یا نداشتن تجربه کافی در رابطه جنسی ممکن است برای فرد مشکل ساز بوده و باعث انزال سریع شود. این موضوع می‌تواند ناشی از لمس بدن یک زن بعد از مدتهای طولانی باشد، یا به دلیل بی تجربگی فرد در استفاده از حواس پنجگانه رخ دهد. در هر صورت این موضوع نیز یک عامل بالقوه برای زود انزالی در مردان شناخته می‌شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  علائم و علل اختلال نعوظ مردان-هرچه زودتر به جنگ این مشکل بروید!

ریشه مذهبی و فرهنگی

 یکی از مشکلاتی که به عنوان عامل اصلی اختلالات جنسی در مردان، به ویژه در کشورهای جهان سوم، شناخته می‌شود، تأثیر عوامل مذهبی و فرهنگی بر رابطه جنسی است. متاسفانه این مشکل در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد و هر کدام از آنها با توجه به رسوم خود انتظاراتی از مردان دارند که احتمالاً رابطه جنسی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همراه داشتن این فشار و استرس و بردن آن به رختخواب باعث ایجاد نگرانی‌هایی می‌شود که با احساس گناه همراه بوده و می‌تواند یک عامل بالقوه برای زود انزالی در مردان باشد. خوشبختانه امروزه بسیاری از این ریشه‌های مذهبی و فرهنگی کمتر شده و تأثیر آنها بر اختلالات جنسی مردان کمتر شده است.

 اضطراب در عملکرد

 بی تجربه بودن در روابط جنسی همچنین تجربیات رابطه جنسی ناموفق در گذشته می‌تواند موجب اضطراب در عملکرد فرد شود. این اضطراب همانند شرایط مربوط به مشکلات فرهنگی و مذهبی است که موجب ایجاد نگرانی شدید و ترس در فرد می‌شود. انتقال این تجربیات به رختخواب تاثیرات متفاوتی بر روی افراد می‌گذارد که یکی از آنها انزال سریع است.

استرس و فشار

متاسفانه استرس و فشار یکی از مشکلاتی است که به طور مستقیم بر روی تمامی جنبه‌های زندگی یک فرد تأثیر می‌گذارد و گاهی این تاثیرات باعث ایجاد مشکلات جدی و خطرناک می‌شود. ایجاد رابطه جنسی از این قضیه مستثنا نیست و این مورد هم تحت تأثیر استرس قرار می‌گیرد. وقتی که یک مرد از جهات مختلفی تحت فشار و استرس قرار دارد، ذهن و تمرکز او کاملاً درگیر در این مسئله می‌شود و او را از تمرکز بر روی صمیمیت و تحریک جنسی بازمیدارد. تمامی این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا کیفیت رابطه جنسی را کاهش داده و باعث ایجاد زود انزالی در مردان شوند.

تجربیات تهاجمی گذشته

 تجربیات تهاجمی مرتبط با اندام‌های جنسی و آلت تناسلی مانند خود ارضایی، سوء استفاده جنسی یا تجاوز جنسی مواردی هستند که یک مرد را به طور کامل تحت تأثیر قرار می‌دهند و حتی مفهوم جنسیت او را تحریک می‌کند. این موارد و این مشکلات اگر در بلند مدت درمان نشوند و راه حلی برای آنها پیشنهاد نشود، منجر به مشکلاتی مانند اختلال نعوظ و زود انزالی در مردان می‌شوند که چالش‌های بسیار بزرگی برای او محسوب می‌شوند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  دستگاه وکیوم چند سانت بزرگ می کند؟

 سیگار کشیدن

 سیگار کشیدن معمولاً علت اصلی بسیاری از مشکلات سلامتی فرد است و انزال سریع نیز در این لیست قرار می‌گیرد. کشیدن سیگار و نیکوتین موجود در آن باعث کاهش عملکرد رگ‌های خونی و همچنین رسیدن جریان اکسیژن به بخش‌های مختلف بدن می‌شود که آلت تناسلی نیز در بین آنها قرار می‌گیرد. علاوه بر این، کشیدن سیگار باعث تأثیر منفی بر استقامت جنسی مردان در رختخواب شده که منجر به مشکلاتی مانند اختلالات نعوظ و زود انزالی می‌شود.

در انواع مختلف ناتوانی جنسی که مردان ممکن است با آن روبرو شوند انواع مختلف این مشکلات را معرفی کرده‌ایم.

 نوشیدن الکل

 بسیاری از مردم از نوشیدن الکل به عنوان یک راهکار سریع برای کاهش سرعت انزال استفاده می‌کنند. این موضوع به این دلیل است که الکل باعث کاهش گردش خون در بدن شده و در نتیجه حساسیت بخش‌های عصبی پوست آلت تناسلی را کاهش می‌دهد. بسته به حجم الکل مصرف شده، بالاخره تأثیر آن از بین رفته و در این حالت بدن فرد به حالت طبیعی برمیگردد. این موضوع باعث می‌شود که استقامت بدن از بین رفته و وجود مواد غذایی حیاتی و مایعات برای آن ضروری باشد. نرسیدن این مواد ضروری به بدن و آلت تناسلی باعث ایجاد مشکلاتی مانند اختلال در عملکرد نعوظ و همچنین زود انزالی در مردان می‌شود.

مواد مخدر /  داروهای تجویزی

در حالی که داروهای تجویزی برای بالا بردن کیفیت رابطه جنسی داده می‌شود، ممکن است عوارض جانبی آنها در بلند مدت باعث تأثیر منفی بر روی آلت جنسی شده و در نتیجه عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهد. فرایند انزال عمدتاً تحت کنترل عملکرد مغز است و از آنجایی که مواد مخدر و داروهای تجویزی تعادل مواد شیمیایی مختلف را در مغز تغییر می‌دهند، این موضوع باعث می‌شود که عملکرد طبیعی مغز تحت تأثیر قرار گیرد. این موضوع در نهایت باعث ایجاد ناتوانی جنسی در مردان و زود انزالی در آنها شود.

مشکلات مربوط به زود انزالی در مردان را در این مطلب بررسی کردیم و نشان دادیم که چه عواملی به صورت بالقوه در ایجاد آن نقش دارند. توجه به هر کدام از این عوامل و تمرکز بر درمان آنها باعث می‌شود که عملکرد جنسی فرد بهبود یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه مشکلات جنسی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

3/5 (3 نظر)