10 غذایی که کیفیت رابطه جنسی شما را از بین می برد

در حالی که دیدگاه عموم بر این است که یک مرد همیشه باید آماده برقراری رابطه جنسی باشد، اما کیفیت رابطه جنسی آنها به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. طبق مطالعات صورت گرفته در حدود ۶ درصد از مردان از نبود میل جنسی رنج می برند و عوامل زیادی روی انگیزه جنسی مردان تاثیر گذار است.

یکی از واقعیت هایی که نباید نادیده بگیریم این است که غذا و خوراکی می‌تواند روی میل جنسی تاثیر گذار باشد. حتی این موضوع در روش زندگی نیاکان ما هم دیده شده و آنها هم سعی کرده اند که از غذاها و خوراکی های خاص برای افزایش میل جنسی مردان استفاده کنند. شاید مقالات زیادی در اینترنت دیده باشید که به منظور بالا بردن قدرت جنسی مردان به معرفی داروهای مختلف پرداخته اند.

اما در این مطلب به طور خاص می خواهیم به معرفی ۱۰ غذا بپردازیم که روی کیفیت رابطه جنسی مردان تاثیر منفی دارند و باعث می شوند که رابطه جنسی آنها به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.

تاثیر غذاهای پرچرب و سرخ شده روی کیفیت رابطه جنسی

غذاهای پرچرب و غذاهای سرخ شده مملو از اسیدهای چرب ترانس غیر اشباع هستند یا چربی‌های ترانسی در آنها وجود دارد که میل جنسی شما را به آرامی می کشند. خطرناک ترین ویژگی این غذاها امکان گرفتگی عروق و کاهش جریان خون است که منجر به کاهش تحریک جنسی و اختلال نعوظ می شود. سیب زمینی سرخ کرده، انواع پیتزاها و فست‌فودها تاثیر نامطلوبی روی تمام بدن دارند. مصرف مداوم چنین غذاهایی منجر به بی میلی مردان می‌شود و طبیعتاً اگر انرژی نداشته باشید کیفیت رابطه جنسی شما هم پایین خواهد بود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  تشخیص و درمان بیماری پیرونی

سویا

سویا یکی از غذاهای عجیبی است که به عنوان یک نوع تغذیه سالم بسیار محبوب شناخته می‌شود. این پروتئین گیاهی قطعاً جوانب مثبت و منفی زیادی دارد. در واقع سویا برای کسانی که تحمل لاکتوز ندارند و امکان مصرف شیر گاو را ندارند ضروری است. موقعیتی که نمی توانیم از آن بگذریم این است که سویا حاوی استروژن هایی با منشا گیاهی است که می‌تواند روی میل جنسی مردان تاثیر منفی بگذارد. هنگام مصرف سویا بسیار مراقب باشید تا منجر به عدم تعادل هورمونی شما نشود و توانایی کنترل توانایی جنسی خود را داشته باشید. اگر به هر دلیلی مجبور هستید که سویا مصرف کنید برای حفظ کیفیت رابطه جنسی خود ترجیحا آن را با گوشت گاو ترکیب کنید.

بستنی و پنیر

این دسرها به عنوان بمب کالری هستند. بستنی مخصوصاً برای مردانی که مستعد افزایش وزن هستند یا از چاقی رنج می برند خطرناک است. اما مشکل به همین جا ختم نمی‌شود و بستنی تولید تستوسترون را کاهش داده و میل جنسی مردان را از بین میبرد. برخی از پنیرها حاوی آنتی بیوتیک ها و هورمون های رشد هستند که روی تولید هورمون هایی مانند استروژن، پروژسترون و تستوسترون تاثیر می‌گذارد و زمینه هورمونی فرد را تغییر میدهد. بنابراین طبیعی است که تاثیر آنها روی میل جنسی مردان منفی بوده و روی کیفیت رابطه جنسی تاثیر منفی می‌گذارد.

تاثیر الکل روی کیفیت رابطه جنسی

مقدار بسیار محدودی از الکل می تواند اضطراب فردی را کنترل کرده و فرد را به آرامش برساند، اما سوء مصرف الکل میل جنسی مردان را از بین میبرد. با وجود اینکه آبجو محبوب ترین نوشیدنی الکلی برای مردان محسوب می شود، اما از لحاظ پزشکی می تواند مرد را به زن تبدیل کند. این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی فیتواستروژن است که باعث کاهش تولید تستسترون در بدن و کاهش میل جنسی می شود. به همین راحتی مصرف بیش از حد الکل و آبجو کیفیت رابطه جنسی شما را خراب می‌کند.

کیفیت رابطه جنسی

کیفیت رابطه جنسی

همبرگر ها و هات داگ

مواد شیمیایی موجود در فست فود می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود. از طرف دیگر در این محصولات مقدار زیادی چربی اشباع شده به کار گرفته شده که امکان مسدود کردن شریان ها و جلوگیری از رسیدن خون کافی به دستگاه تناسلی مردان را افزایش می دهد. به عنوان یک قانون کلی به یاد داشته باشید که همه غذاهای فرآوری شده می توانند میل جنسی شما را کاهش دهند. این غذاها باعث افزایش سریع سطح انرژی بدن شده که به سرعت سقوط می کند کیفیت رابطه جنسی فرد را پایین می‌آورد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  دلایل بی میلی جنسی مردان و راهکارهای غلبه بر آن

نوشیدنی های انرژی زا

در نوشیدنی های انرژی زا مقدار زیادی قند و مواد افزودنی شیمیایی مانند شیرین‌کننده‌های مصنوعی و مواد رنگی به کار گرفته شده است. اگرچه این نوشیدنی ها به منظور بالا بردن انرژی بدن و توانایی آن طراحی شده‌اند، اما جابجایی سریع انرژی و نوسان بیش از حد آن باعث می شود که میل جنسی فرد هم به شدت افت کند. کیفیت رابطه جنسی به میل جنسی فرد بستگی دارد و گلوکز زیاد باعث کاهش میل جنسی مردان می شود.

مشروبات الکلی سیاه

مشروبات الکلی سیاه یکی از خطرناک ترین انتخاب ها برای برقراری رابطه جنسی است. ساختار شیمیایی این مشروبات به شکلی است که سطح تستوسترون بدن را کاهش می دهد و میل جنسی فرد را تضعیف می کند. هرچه عطر و طعم مشروبات الکلی قوی‌تر باشد توانایی آن در ضعیف کردن میل جنسی هم بیشتر است. اگرچه توصیه می‌شود که از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید اما قبل از برقراری رابطه جنسی به هیچ وجه به سراغ این نوشیدنی ها نروید.

قهوه

اگر لیستی از مواد خوراکی ضد میل جنسی تهیه کنیم شک نداشته باشید که قهوه در بین آنها وجود دارد. نوشیدن بیش از حد قهوه می‌تواند به آدرنال شما آسیب برساند  که عملکرد آن مرتبط با میل جنسی مردان است. البته این به این معنی نیست که شما برای حفظ کیفیت رابطه جنسی خود به طور کلی قهوه را حذف کنید. یک فنجان قهوه صبحگاهی معمولاً ۴ تا ۶ ساعت در بدن شما باقی می‌ماند و تاثیر زیادی روی میل جنسی شما ندارد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  ناتوانی جنسی جوانان و تاثیر آن بر طلاق زوجین

البته توصیه می شود که نوشیدن قهوه در نیمه دوم روز را حذف کنید که باعث افزایش اضطراب و نگرانی می شود. این موضوع می تواند استراحت روزانه و گرفتن روحیه مناسب را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به افت کیفیت رابطه جنسی شود.

اسفناج

اسفناج یکی از سالم ترین غذاهای کره زمین است که به بهبود سیستم ایمنی بدن و افزایش قدرت و استقامت بدن کمک می کند. بر هیچ کسی پنهان نیست که در ساختار اسفناج بالاترین مقدار روی وجود دارد اما این ماده معدنی منجر به افزایش سوخت و ساز انرژی بدن می شود. با این تفاسیر اگر قصد برقراری رابطه جنسی را دارید اسفناج را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

میان وعده های شور

همه ما می دانیم که مصرف بیش از حد نمک برای بدن انسان مضر است. خوردن بی رویه تنقلات شور مانند آجیل و موارد مشابه آنها می تواند مقدار زیادی سدیم به بدن شما وارد کند که منجر به بی میلی جنسی و اختلال نعوظ شده و طبیعتاً کیفیت رابطه جنسی شما را هم پایین می آورد.

اگر دلایل واضحی برای کاهش میل جنسی خود داشته باشید بهتر است که یک فنجان چای نعنا بخورید، که این کار بسیار راحت تر از خوردن بستنی یا سیب زمینی سرخ کرده است. نعناع به دلیل داشتن مقدار بالای منتول، تولید تستوسترون بدن را کاهش می‌دهد و به همین دلیل میل جنسی شما را از بین می برد. فراموش نکنید که میل جنسی مردان و کیفیت رابطه جنسی آنها یک شاخص برای تعیین سبک زندگی، تغذیه و وضعیت روحی آنهاست.

3.5/5 (2 نظر)