آیا هندوانه می‌تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند؟

درمان اختلال نعوظ به عنوان یک ناتوانی جنسی در مردان می‌توانند زندگی زوجین را تحت تأثیر قرار داده و شرایط نامناسبی برای رابطه جنسی آنها به وجود بیاورد.

امروزه راهکارهای درمانی مختلفی برای درمان اختلال نعوظ پیشنهاد می‌شود که محبوب‌ترین آنها استفاده از دستگاه وکیوم آقایان است. البته روش‌های دارویی مانند استفاده از قرص ویاگرا هم رواج زیادی دارد که به دلیل تأثیر کوتاه و عوارض جانبی آن بسیاری از مردان تمایل چندانی به استفاده از آن ندارند.

درمان اختلال نعوظ بدون استفاده از دارو ممکن است زمانبر باشد، اما حداقل مردان می‌دانند که تحت تأثیر عوارض جانبی آن قرار نمی‌گیرند و نتایج آن بلند مدت است. امروز می‌خواهیم تأثیر هندوانه به عنوان یک میوه ارزان بر اختلال نعوظ را بررسی کنیم و حتی به تحقیقات علمی در این زمینه هم اشاره کنیم.

چرا هندوانه برای درمان اختلال نعوظ مناسب است؟

 هندوانه یک منبع طبیعی غنی از سیترولین است و سیترولین به عنوان یک اسید آمینه مؤثر بر درمان اختلال نعوظ شناخته می‌شود. نقش ویاگرا افزایش جریان خون به آلت تناسلی است که در نهایت باعث افزایش توانایی انسان در ایجاد حالت نعوظ و حفظ حالت آن برای بلندمدت است. اسید آمینه سیترولین هم می‌تواند هم این کار را انجام دهد، البته روش کار آن نسبت به ویاگرا یا حتی دستگاه وکیوم آقایان متفاوت است.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که بدن توانایی تبدیل سیترولین به یک اسید آمینه دیگر به نام آرژنین را دارد. آرژنین هم در یک فعل و انفعال بدن تبدیل به اسید نیتریک می‌شود. نیتریک اسید باعث افزایش عرض و ظرفیت عروق خونی می‌شود. در نتیجه جریان خون در بدن و در آلت تناسلی افزایش می‌یابد و این به درمان اختلال نعوظ کمک می‌کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  10 سوال مهم در رابطه با اختلال نعوظ و نحوه مقابله با آن

از آنجایی که حجم بیشتر هندوانه را آب تشکیل می‌دهد، طبیعی است که بیشترین غلظت سیترولین در آب هندوانه باشد. بنابراین مردانی که از هندوانه به عنوان یک ویاگرای طبیعی استفاده می‌کنند، در صورت مصرف آب هندوانه ممکن است نتیجه بهتری هم دریافت کنند.

آیا هندوانه می‌تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند؟

آیا هندوانه می‌تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند؟

تحقیقات علمی در این زمینه چه می گویند؟

 تحقیق در مورد اثر سیترولین و هندوانه در درمان اختلال نعوظ جدید است و اکثر مطالعات صورت گرفته در آن در حجم کوچک و در حیوانات دیده شده است. بنابراین خیلی زود است که در مورد قطعی بودن انجام این روش بحث کنیم و آن را به عنوان یک ویاگرای طبیعی معرفی کنیم. تحقیقات اولیه امیدوارکننده هستند، اما خطراتی در ارتباط با مصرف بیش از حد هندوانه وجود دارد که ممکن است تبعات منفی هم داشته باشد. این موضوع باعث شد که به سراغ تحقیقات علمی در این زمینه برویم:

  • در سال ۲۰۱۱، ۲۴ مرد مبتلا به اختلال نعوظ خفیف به مدت یک ماه تحت تأثیر درمان مکمل سیترولین قرار گرفتند. نتایج بررسی نشان داد که نیمی از مردانی که سیترولین مصرف می‌کردند، پیشرفت‌هایی در زمینه حفظ حالت نعوظ داشتند. جالب‌تر اینکه مردانی که از سیترولین استفاده می‌کردند تمایل به رابطه جنسی بیشتری داشتند. خوشبختانه در هیچ کدام از مردان عوارض جانبی خاصی گزارش نشد.
  • در سال ۲۰۱۳، تأثیر ماده آرژنین بر افزایش خونرسانی در آلت تناسلی موشهای صحرایی مورد مطالعه قرار گرفت. بررسی‌ها نشان داد که این مکمل سیترولین باعث بهبود عملکرد نعوظ در موش‌های صحرایی شد.
  • در سال ۲۰۱۴، موش‌های نر تحت درمان با عصاره هندوانه قرار گرفتند. نتایج نشان می‌دهد که مصرف هندوانه باعث افزایش تمایل موش‌های نر به رابطه جنسی شود و آنها احساس می‌کردند که این یک روش برای درمان اختلال نعوظ می‌تواند باشد.
  • در سال ۲۰۱۷، ۱۲۲ مرد مبتلا به اختلالات نعوظ تحت تأثیر دو اسید آمینه سیترولین و آرژنین قرار گرفتند و نتایج نشان می‌داد که افزایش سطح این دو اسید آمینه می‌تواند عملکرد نعوظ آنها را بهبود ببخشد. بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که هندوانه می‌تواند به طور مستقیم بر اختلالات نعوظ تأثیر داشته باشد.
آیا هندوانه می‌تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند؟

آیا هندوانه می‌تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند؟

متاسفانه اداره غذا و داروی ایالات متحده و وزارت بهداشت هنوز تأثیر سیترولین به عنوان درمان اختلال نعوظ را تأیید نکرده‌اند. بنابراین آزمایشات بیشتری نیاز است تا پزشکان از این روش به عنوان یک راهکار درمانی استفاده کنند. نکته جالبی که در نتایج آزمایشات دیده می‌شود این است که مصرف هندوانه یا مصرف سیترولین باعث افزایش وزن بیماران یا موش‌های آزمایشگاهی نشد. این موضوع نشان می‌دهد که هندوانه نه تنها راهکار خوبی برای درمان اختلال نعوظ است، بلکه اثر جانبی پایینی دارند و گزارشی در مورد تأثیر منفی آن بر سلامت افراد وجود ندارد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  10 نکته کمکی فوق العاده برای درمان زود انزالی

خطرات و مزایای استفاده از هندوانه برای درمان اختلال نعوظ

بطور کلی هندوانه به عنوان یک میوه سالم شناخته می‌شود و مصرف زیاد آن هم مشکل ساز نیست. به استثنای کسانی که به هندوانه حساسیت دارند، سایر افراد جامعه می‌توانند با خیال راحت از هندوانه استفاده کنند. مردان مبتلا به دیابت باید در مورد میزان مصرف هندوانه با پزشک خود صحبت کنند. نه‌تنها هندوانه، بلکه سایر میوه‌ها هم باعث افزایش سطح قند خون می‌شوند و این ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مسئله ساز شود.

اصولاً هندوانه کالری پایینی دارد، اما مصرف بیش از حد هر ماده غذایی باعث افزایش وزن می‌شود.  بنابراین می‌توان ادعا کرد که سوء مصرف هر ماده غذایی می‌تواند تأثیر منفی بر بدن داشته باشد و در برخی موارد باعث ناتوانی جنسی هم می‌شود. هیچ تحقیق یا مطالعه اثر جانبی منفی در ارتباط با مصرف هندوانه در انسان یا در حیوانات را گزارش نکرده است. به این ترتیب هندوانه را می‌توان به عنوان یک جایگزین ویاگرا برای درمان اختلال نعوظ مصرف کرد.

آیا هندوانه می‌تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند؟

آیا هندوانه می‌تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند؟

نحوه مصرف هندوانه

 طبیعتا مزایای هندوانه به خاطر وجود سیترولین است. مصرف هندوانه به روشی که آمار دریافتی سیترولین بدن را به حداکثر برساند می‌تواند منافع زیادی داشته باشد. جالب است بدانید که در یک مطالعه تحقیقاتی در سال ۲۰۰۵ مشخص شده که میزان سیترولین در هندوانه قرمز کمی کمتر از انواع زرد یا نارنجی رنگ آن است. پوست هندوانه غلظت بالاتری از سیترولین نسبت به گوشت هندوانه دارد. اختلاف معنی داری بین مقدار سیترولین در خود هندوانه و در بذر آن وجود نداشت.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  ایمپلنت آلت تناسلی آیا پایان مشکلات جنسی آقایان است؟

 برای به حداکثر رساندن مصرف سیترولین و تأثیر آن بر درمان اختلال نعوظ مردم می‌توانند از قسمت خشک و چوبی هندوانه همراه با قسمت گوشتی آن استفاده کنند. بنابراین اگرچه بسیاری از شرکت‌ها در زمینه تولید مکمل سیترولین فعالیت می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که هندوانه راهکار بهتر است و عوارض جانبی مکمل‌های درمانی را ندارد.

آیا هندوانه می‌تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند؟

آیا هندوانه می‌تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند؟

نتیجه گیری

ویاگرا و دستگاه وکیوم آقایان گزینه‌هایی مؤثر برای درمان اختلال نعوظ هستند. اما افرادی که مایل به استفاده از مواد دارویی یا استفاده از دستگاه وکیوم نیستند، هندوانه یکی از بهترین روش‌های موجود است. در این مورد افراد و به طور ویژه مردان باید با پزشک خود صحبت کنند تا بهترین گزینه درمانی را استفاده کنند. گاهی اوقات ممکن است پزشکان ترکیبی از روش‌های دارویی و روش‌های طبیعی را به بیماران توصیه کنند

در انتها باید این نکته را متذکر شویم که درمان اختلال نعوظ بدون مصرف دارو راهکار ایمن و مناسب‌تری است. روش‌هایی مانند استفاده از دستگاه وکیوم آقایان و همچنین مصرف هندوانه می‌تواند تأثیر مثبتی بر نتیجه کار داشته باشد. در صورتیکه ابهام دارید یا نیاز به مشورت با کارشناس حرفه‌ای دارید، می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت با ما در تماس باشید.

4/5 (2 نظر)