ارتباط کاهش وزن و درمان اختلال نعوظ در مردان

ارتباط بین کاهش وزن و درمان اختلال نعوظ در مردان در بسیاری از تحقیقات علمی به اثبات رسیده است. این تحقیقات نشان می‌دهند که مردان مبتلا به اضافه وزن، اگر بتوانند بخشی از وزن اضافی خود را کم کنند، کیفیت بهتری در حالت نعوظ خواهند داشت. اصولاً برای به دست آوردن وزن سالم، انجام تمرینات منظم، داشتن برنامه غذایی سالم و ترک عادات نامناسب مانند کشیدن سیگار ضروری است. از طرف دیگر این فاکتورها به طور مستقیم در درمان اختلال نعوظ نقش دارند و حتی می‌توانند جایگزین استفاده از مصرف داروهایی مانند ویاگرا باشند.

 با وجود این که استفاده از دستگاه وکیوم آقایان به عنوان یک راهکار بدون دارو برای درمان اختلال نعوظ شناخته می‌شود، اما در این مطلب می‌خواهیم یک راهکار متفاوت به عنوان کاهش وزن و معرفی کنیم و تأثیر آن را به شکل‌های مختلف بررسی کنیم.

چرا کاهش وزن نسبت به مصرف دارو برای درمان اختلال نعوظ بهتر است؟

 با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید نمونه‌های مختلفی از داروها برای درمان اختلال نعوظ پیدا کنید. این داروها  با افزایش و توسعه رگهای خونی باعث رساندن خون بیشتر به آلت تناسلی در حین تحریک جنسی می‌شوند. معمولاً این داروها با توجه به نیاز بیماران و با توصیه پزشک تجویز می‌شوند و برای آنها مصرف مشخصی دارد. نکته‌ای که در مورد تأثیر این داروها وجود دارد این است که همه آنها نیمه عمر دارند  و ممکن است بخشی از آنها در بدن مردان باقی مانده و باعث ایجاد حالت نعوظ پایدار شوند.

چرا کاهش وزن نسبت به مصرف دارو برای درمان اختلال نعوظ بهتر است؟

چرا کاهش وزن نسبت به مصرف دارو برای درمان اختلال نعوظ بهتر است؟

 اگرچه این داروها برای اکثر مردان مؤثر و در برخی موارد بی خطر هستند، اما برای درمان اختلال نعوظ راهکارهایی وجود دارد که  نگرانی‌ها در رابطه اثرات جانبی این داروها را از بین می‌برد. در حقیقت راهکارهایی که باعث افزایش خون رسانی به آلت تناسلی شوند، می‌توانند کیفیت نعوظ را بهبود ببخشند. یکی از این راهکارها که اتفاقاً راهکار محبوبی هم هست، کاهش وزن و از دست دادن وزن بیش از حد است.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  آیا اختلال نعوظ یک مشکل دائمی است؟

افزایش وزن و سلامت قلب و عروق

 بالا بردن وزن بدن بیش از حد نرمال باعث تأثیر منفی بر سیستم قلب و عروق شما می‌شود. تحقیقات صورت گرفته بر روی ۵ هزار شرکت کننده در زمینه ریه و قلب و خون، نشان داد که خطر ابتلا به نارسایی قلب در مردان چاق به ازای افزایش توده بدنی (BMI) پنج درصد افزایش می‌یابد. نکته نگران کننده این است که افرادی که اضافه وزن دارند، نزدیک به یک سوم بیشتر در معرض نارسائی قلبی هستند و این کاهش وزن را برای آنها به یک امر ضروری تبدیل کرده است. به طور کلی به کسانی چاق گفته می‌شود که شاخص توده بدنی آنها بالاتر از ۳۰ باشد.

گرفتگی عروق و فشار خون بالا با افزایش وزن بیشتر می‌شود و هر دو مشکل در به وجود آمدن اختلال نعوظ نقش دارند. این مشکلات به طور مستقیم به شریان‌های حیاتی بدن صدمه می‌زنند و جریان خون رسانی به ارگان‌های مختلف بدن، از جمله ارگان‌های جنسی بدن، افت می‌کند. بنابراین کاهش وزن می‌تواند عملکرد شریان‌های خون رسانی به بدن را بهبود ببخشد و به طور مستقیم در درمان اختلال نعوظ نقش داشته باشد.

افزایش وزن و تستوسترون

 در مطالب قبل در مورد نقش تستوسترون در درمان اختلال نعوظ صحبت کردیم. وزن بیش از حد می‌تواند بر سطح هورمون‌ها، از جمله هورمون تستوسترون تأثیر منفی بگذارد. بر اساس یک مطالعه در استرالیا، سطح تستوسترون خون با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما اضافه وزن می‌تواند منجر به کاهش بیشتر تستوسترون شود. به طور کلی بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که سطح تستوسترون با افزایش وزن بدن، افزایش توده بدنی، قد کوتاه و افزایش چربی بدن کاهش می‌یابد. محققان پیشنهاد کرده اند که کاهش وزن می‌تواند بر روی تعادل هورمونی نقش مثبت داشته باشد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  آیا بیماری پیرونی خطرناک است؟

 با این تفاسیر مردانی که وزن بالاتری دارند، به طور بالقوه در معرض فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. این موضوع بر روی رسیدن جریان خون به سراسر بدن تأثیر می‌گذارد و در نتیجه میزان تستوسترون نسبت به وزن طبیعی بدن کم می‌شود. به همین دلیل به افراد چاق که برای درمان اختلال نعوظ پیشنهادی بهتر از کاهش وزن نمی‌شود.

چاقی و سایر عوامل مؤثر در ابتلا به اختلال نعوظ

بررسی‌ها و تحقیقات علمی نشان می‌دهد که عوامل خطر ساز در ایجاد اختلال نعوظ شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دیابت
  • بیماری قلبی
  • داروهایی که افسردگی را درمان می‌کنند
  • داروهایی که فشار خون بالا را کنترل می‌کنند
  • استرس، اضطراب و افسردگی

همه این شرایط بطور همزمان با اضافه وزن و چاقی تشدید می‌شود. بنابراین مردان چاق علاوه بر مسائل معمولی، در شرایط بیماری هم دچار مشکلات اضافه می‌شوند که کوچک‌ترین آن‌ها ناتوانی در حفظ حالت نعوظ است. سوالی که اینجا وجود دارد این است که آیا کاهش وزن در درمان اختلال نعوظ نقش دارد؟ بدون‌شک بله!

خبر خوب: کاهش وزن در درمان اختلال نعوظ مؤثر است

خبر خوب: کاهش وزن در درمان اختلال نعوظ مؤثر است

خبر خوب: کاهش وزن در درمان اختلال نعوظ مؤثر است

 از دست دادن وزن بیش از حد می‌تواند تفاوت چشمگیری را رابطه با ایجاد نعوظ در مردان ایجاد کند. از دست دادن کیلوهای اضافی نه تنها با سلامت قلب و عروق در ارتباط است، برای کنترل بهتر فشار خون، کنترل قند خون و در بسیاری از موارد از لحاظ روانی و اعتماد به نفس کمک می‌کند. در حقیقت مردانی که دچار اضافه وزن هستند و از ویاگرا برای درمان اختلال نعوظ خود استفاده می‌کنند، توسط پزشکان به کاهش وزن و انجام تمرین برای از دست دادن وزن توصیه می‌شوند.

برای برخی از مردان رسیدن به وزن سالم تنها راهکار کافی و مناسب در غلبه بر مشکلات نعوظ است. در حقیقت این مردان بدون استفاده از روشهای درمانی مانند مصرف دارو یا استفاده از دستگاه وکیوم آقایان، تنها با کاهش وزن می‌توانند این مشکل خود را از بین ببرند. البته در برخی موارد دیگر که مشکلاتی مانند فشار خون و قند خون با چاقی همراه است، ممکن است بزشکان راهکارهای دیگری هم پیشنهاد دارد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  رابطه جنسی پس از زایمان چطور تحت تاثیر قرار می گیرد؟

 بررسی تأثیر چاقی بر اختلال نعوظ در یک تحقیق

 ارتباط بین وزن سالم و کیفیت نعوظ در چند سال اخیر بارها مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از این تحقیقات در کشور ایتالیا بر روی ۱۱۰ مرد چاق با اختلال نعوظ و در محدوده سنی ۳۵ تا ۵۵ سال انجام گرفته است. پزشکان به این مردان توصیه کردند که به کمک غذای سالم و ورزش ۱۰ درصد یا بیشتر از وزن خود را کاهش دهند. نکته جالب این است که یک سوم از مردان بعد از از دست دادن وزن اضافی خود، بهبود قابل توجه و چشمگیری در عملکرد جنسی خود گزارش کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که کاهش وزن یکی از اولین روشهای درمانی اختلال نعوظ است که حتی هزینه چندانی هم ندارد.

 سایر مزایای از دست دادن وزن اضافی

 باید بدانید که مزایای کاهش وزن فقط به درمان اختلال نعوظ محدود نمی‌شود و تأثیر چشمگیری بر سلامتی شما دارد. این کاهش می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود دهد، فشار خون را کاهش دهد و خطر بیماری قلبی را از بین ببرد. مردانی که ۵ تا ۱۰ درصد از وزن خود را کم می‌کنند، بهبود قابل ملاحظه‌ای در سلامت جسمی و جنسی خود خواهند داشت.

یکی دیگر از مزایای رسیدن به تناسب اندام، اعتماد به نفس بالاست. اکثر مردانی که از لحاظ جسمی به تناسب می‌رسند، اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری در بین افراد دیگر دارند. احساس بهتر و داشتن یک تصویر بدنی بهتر هم به اعتماد به نفس کمک می‌کند و هم لذت جنسی را تقویت می‌کند. این یک عامل محرک فوق العاده برای انتخاب یک رژیم غذایی سالم است.

 اصولاً برای درمان اختلال نعوظ راهکارهای مختلفی مانند درمان به کمک دارو و درمان بدون کمک دارو پیشنهاد می‌شود. روش‌های دارویی به دلیل اثرات جانبی دارو و موقتی بودن آنها با استقبال کمتری مواجه می‌شود. این در حالی است که کاهش وزن یا استفاده از دستگاه وکیوم آقایان دردسر کمتری برای مردان دارد و به همین دلیل بیشتر آنها از این روش‌ها استفاده می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با روش‌های درمانی و مشاوره با کارشناسان ما، سؤالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید و از شماره تماس‌های سایت استفاده کنید.

2/5 (2 نظر)