زمان شروع و توقف رشد آلت تناسلی مردان، آیا می توان اندازه آن را افزایش داد؟

در دوران بلوغ، آلت تناسلی مردان هم از نظر طولی و هم عرضی رشد می کند. با پایان یافتن بلوغ، رشد بیشتر آلت تناسلی بعید به نظر می رسد.

راهنمای رشد آلت تناسلی مردان

بیشترین رشد آلت تناسلی مردان در زمان بلوغ رخ می دهد، با این حال ممکن است رشد آن در اوایل دهه 20 مرد ادامه داشته باشد. بلوغ در پسران معمولاً بین سنین 9 تا 14 سالگی شروع می گردد و بسته به سن شروع آن، تا پنج سال یا بیشتر نیز ادامه می یابد. با این وجود، پس از رسیدن به سن 18 یا 19 سالگی، احتمالاً آلت تناسلی شما بلندتر یا ضخیم تر نخواهد شد.

میزان رشد در دوران بلوغ در افراد متفاوت است. نتیجه یک مطالعه که در سال 2010 انجام شد نشان داد که متوسط رشد آلت تناسلی مردان از سن 11 تا 15 سالگی در حدود نیم اینچ در هر سال است، و سپس رشد آن، با سرعت کمتری تا سن 19 سالگی ادامه می یابد.

به علاوه تولید منی در دوران بلوغ شروع می شود. نعوظ ها و انزال در این زمان نیز شایع تر می شوند.

سایر تغییرات که در دوران بلوغ بر دستگاه تناسلی و آلت تناسلی مردان تأثیر می گذارد عبارتند از:

  • رشد بیضه
  • نازک شدن و قرمز شدن بیضه ها
  • رشد موهای اطراف آلت تناسلی
  • انتشار شبانه مایع منی
  • نعوظ و انزال های مکرر

اندازه آلت تناسلی مردان

اندازه آلت تناسلی مرد هنگامی که در معرض هورمون ها قرار می گیرد مشخص می شود و برای هر فرد متفاوت است. طول متوسط ​​آلت تناسلی بین 3.4 تا 3.7 اینچ است، در حالی که متوسط ​​طول آلت تناسلی برانگیخته شده بین 5.1 تا 5.7 اینچ است. متوسط ​​دور آلت تناسلی مرد بین 3.5 و 3.9 اینچ می باشد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  تشخیص لنفوگرانولوم ونروم (ال جی وی) و روش های درمانی آن

بررسی ها حاکی از آن است که بیشتر مردانی که معتقدند دارای آلت تناسلی کوتاه هستند، طول متوسط آلت را بیش از حد ارزیابی می کنند. اغلب این افراد در واقع در محدوده طبیعی اندازه آلت تناسلی مرد قرار دارند.

آلت تناسلی مردان

آلت تناسلی مردان

آیا می توان آلت تناسلی را بزرگ کرد؟

محصولات زیادی از جمله قرص ها، لوسیون ها و دستگاه ها وجود دارند که ادعا می کنند اندازه آلت تناسلی مردان را افزایش می دهند اما باید بدانید که این محصولات تنها یک بازار سودآور هستند. در حال حاضر هیچ مدرک علمی در دسترس نیست تا درستی این ادعاها را اثبات نماید. البته برخی تحقیقات علمی محدود وجود دارد که حاکی از آن است که افزایش طول آلت تناسلی می تواند ممکن باشد اما بر ضخامت آن تاثیری ندارند.

البته برای گرفتن نتایج، ممکن است گاهی استفاده از این دستگاه ها برای چند ساعت در روز در طی دوره 4 تا 6 ماه لازم باشد. به جای استفاده از دستگاه ها و تکنیک های غیرقابل تأیید، ممکن است برخی از افراد با جستجوی مشاوره و ورزش تا حد امکان عزت نفس و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. همچنین چند ترفند وجود دارد که می تواند به بزرگ تر کردن آلت تناسلی مردان کمک کنند.

آیا با جراحی می توان اندازه آلت تناسلی را افزایش داد؟

یک عمل جراحی، معروف به پنووپلاستی وجود دارد، که می تواند طول آلت تناسلی در حالت عادی را اضافه کند، اما این جراحی تاثیری بر روی طول آلت تناسلی در زمان برانگیخته شدن ندارد. این عمل شامل بریدن رباطی است که آلت را به استخوان شرمگاهی متصل می کند. باید توجه داشته باشید که این روش می تواند باعث شود آلت تناسلی در هنگام نعوظ به همان اندازه قبل از عمل بزرگ نشود.

آیا دستگاه وکیوم می تواند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهد؟

برخی آقایان مبتلا به اختلال نعوظ با استفاده از دستگاه های وکیوم یا ایجاد خلاء می توانند به نعوظ برسندو مطالعاتی مبنی بر اثبات تاثیر این دستگاه ها بر افزایش سایز آلت تناسلی آقایان وجود داشته است

این مطلب را نیز از دست ندهید:  مزایای دستگاه وکیوم آقایان

آیا مکمل های تستوسترون اندازه آلت تناسلی مردان را افزایش می دهند؟

ممکن است این سوال شما نیز باشد که آیا مکمل های تستوسترون می تواند به رشد آلت تناسلی مردان کمک کند؟ اکثر شرکت های تولید کننده آن این ادعا را مطرح می کنند، اما هیچ تحقیق علمی برای اثبات آنها وجود ندارد.

آلت تناسلی مردان

آلت تناسلی مردان

آیا اندازه آلت تناسلی اهمیت دارد؟

یک مطالعه که در سال 2006 در مجله روانشناسی مردان و مردانگی منتشر شد، نشان داد که مردان نسبت به شرکای خود بسیار بیشتر نگران اندازه آلت تناسلی خود هستند. 85 درصد از زنانی که در این تحقیق شرکت کرده اند اذعان داشتند که از اندازه آلت تناسلی همسر خود راضی هستند. تنها 14 درصد از بانوان می خواستند که شریک زندگی شان آلت تناسلی بزرگ تری داشته باشد.

در اغلب موارد، اندازه آلت تناسلی مردان بر توانایی آنها در انجام فعالیت های جنسی تأثیر نمی گذارد. به علاوه اندازه آلت تناسلی نشانه مردانگی یا میزان تستوسترون مردان نیست.

میکروپنیس

میکروپنیس شرایطی است که در آن اندازه آلت تناسلی پسر بچه نسبت به نوزاد در همان سنین زیر حد طبیعی قرار دارد. طول متوسط ​​اندازه آلت تناسلی پسر بچه تازه متولد شده بین 1.1 تا 1.6 اینچ و متوسط اندازه دور آن بین 0.35 تا 0.5 اینچ است. اندازه گیری آلت تناسلی نوزاد با کشش دقیق آلت انجام می گیرد.

میکروپنیس ممکن است علامتی از اختلالات هورمونی باشد که بر رشد اندام های جنسی یک پسر تأثیر می گذارد. این اختلالات همچنین ممکن است بر غده هیپوفیز یا هیپوتالاموس نیز تأثیر بگذارد. معمولاً تمام چیزی که برای تشخیص میکروپنیس نیاز است تنها یک معاینه جسمی می باشد. هورمون درمانی ممکن است برای برخی از کودکان با این شرایط موثر باشد.

باورهای غلط در مورد اندازه آلت تناسلی مردان

باورهایی در مورد اندازه آلت تناسلی مردان وجود دارد، به علاوه ممکن است مردان جوان مواردی را در این مورد بشنوند که برای آنها نگران کننده باشد.

توانایی نعوظ: اندازه آلت تناسلی مردان در حالت معمول، اندازه آلت تناسلی مرد در هنگام نعوظ را نشان نمی دهد. در بسیاری از موارد، آلت تناسلی نسبتاً کوچک می تواند هنگام نعوظ بسیار بزرگ شود.

رضایت جنسی: مطالعات نشان داده اند که اندازه آلت تناسلی، در رضایت جنسی شریک در واقع چندان اهمیت ندارد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  بزرگ کردن آلت تناسلی با کشیدن آلت! حقیقت یا رویا؟

رابطه بین اندازه آلت تناسلی مردان و سایر قسمت های بدن: اندازه آلت تناسلی مرد با اندازه یا رشد سایر قسمت های بدن مانند دست، پا، موی صورت یا طاسی ارتباط ندارد، بنابراین هیچ علامت بیرونی یا واضحی وجود ندارد که بتواند برای سنجش اندازه، عملکرد و توانایی آلت تناسلی مرد استفاده شود.

مردانگی: بسیاری از مردان با داشتن صفاتی مانند ورزشکاری و پرخاشگری ارتباط دارند. اندازه آلت تناسلی به هیچ وجه به توانایی های جسمی فرد، ویژگی های شخصیتی یا مردانگی او مربوط نیست.

آیا باید در مورد اندازه آلت تناسلی خود با کسی صحبت کنید؟

اگر شما نگران اندازه آلت تناسلی خود هستید و یا در مورد آلت تناسلی، بیضه ها و سلامت جنسی خود سؤال دیگری دارید، باید به یک متخصص اورولوژی مراجعه فرمایید. شما ممکن است بخواهید صحبت و درمان را با کمک پزشک مراقبت های اولیه خود شروع کنید، اما در موارد زیر یک متخصص ارولوژی می تواند بهتر به شما کمک کند:

  • تشخیص مشکلات
  • اطمینان دادن به شما در مورد “عادی” بودن شرایط شما
  • ارائه گزینه های درمانی به شما
  • پاسخ به سؤالات دیگر شما

به این نکته توجه کنید که اگر شما سؤال یا نگرانی در این مورد دارید، تنها نیستید. تحقیقات نشان می دهد که تنها 55 درصد از مردان از اندازه آلت تناسلی خود رضایت دارند.

اگر شما پدر یا مادر هستید و فکر می کنید کودک شما از نظر دستگاه تناسلی یا رشد، دارای میکروپنیس یا هر ناهنجاری دیگری است، با پزشک متخصص اطفال خود صحبت کنید. شاید نیاز باشد که شما به یک متخصص ارولوژی مراجعه کنید که کودکان را معالجه می نماید.

اندازه آلت تناسلی به توانایی جنسی، سطح تستوسترون یا سایر ویژگی های مردانه مربوط نمی شود. مردی که دارای اندازه آلت تناسلی متوسط ​​است می تواند نسبت به مردی با آلت تناسلی بزرگ تر زندگی جنسی قوی تری داشته باشد.

همچنین جذابیت شما به خصوصیات جسمی، مانند خصوصیات زیر بستگی دارد:

  • اعتماد به نفس
  • شخصیت
  • حس شوخ طبعی
  • تناسب اندام
  • درک و شعور
  • رابطه شما با شریک زندگی خود

گاهی یک گفتگو صریح با یک متخصص اورولوژی می تواند اضطراب و استرس شما را کاهش دهد و به شما این امکان را می دهد تا روی ویژگی هایی که می توانید کنترل نمایید تمرکز کنید.

2.5/5 (6 نظر)