عوارض جانبی ویاگرا و تاثیر آنها روی فرد

یکی از اشتباهات بزرگی که سطح بالایی از مردان مرتکب می شوند این است که در مورد عوارض جانبی ویاگرا بی‌تفاوت هستند و تنها تأثیر آن در حفظ حالت نعوظ را در نظر می‌گیرند. اما مصرف این داروی خوراکی می تواند تاثیر نامطلوبی روی سیستم بدن فرد گذاشته و به طور مستقیم عملکرد طبیعی او را مختل کند. با این وجود میزان تاثیر این داروی خوراکی روی افراد مختلف متفاوت است و به سیستم بدنی آنها وابسته است.

با این مقدمه کوتاه به سراغ معرفی عوارض جانبی ویاگرا خواهیم رفت تا ببینیم که این دارو چه تاثیری روی بدن فرد می‌گذارد و آیا مصرف آن توصیه می شود یا خیر؟

احتمال قرارگیری در معرض عوارض جانبی ویاگرا به چه صورت است؟

محققان دریافته اند که تجربه عوارض جانبی ویاگرا یک مسئله کاملاً متداول است و در حدود یک نفر از هر سه نفر تجربه مواجهه با آنها را دارند. برخی از عوارض جانبی این دارو خفیف بوده و مشکلی در مورد مصرف آنها به وجود نمی‌آورد. اما برخی از آنها حقیقتاً آزاردهنده هستند و فرد را به سمت گزینه های دیگر برای درمان اختلال نعوظ می برند. رایج ترین عوارضی که یک فرد ممکن است تجربه کند شامل موارد زیر می شوند:

  • گرگرفتگی در حدود ۳۰.۸ درصد
  • سردرد در حدود ۲۵.۴ درصد
  • گرفتگی بینی در حدود ۱۸.۷ درصد
  • سوزش سر دل در حدود ۱۰.۵ درصد

این چهار مورد تقریباً در اکثر مصرف کنندگان داروی ویاگرا دیده می شود و به شکل های مختلف زندگی طبیعی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. اما در این بین عوارض جانبی دیگری هم وجود دارد که شامل احساس بیماری و حالت تهوع، استفراغ کردن، سرگیجه و مشکل در دید است که مسلماً میزان آن نسبت به موارد قبلی کمتر است.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  عوامل زود انزالی در مردان

سوالی که در اینجا وجود دارد این است که آیا می‌توان این داروها را مصرف کرده و عوارض جانبی آنها را تجربه نکرد؟ باید بپذیریم که وجود عوارض جانبی ویاگرا تا حدود زیادی قطعی هستند و فرد ممکن است سطح مختلفی از آن ها را تجربه کند. اما به طور کلی می‌توان سه کار را در این مورد انجام داد:

  • دقیقا مطابق با دستورالعمل دارو را مصرف کنید
  • بیش از یک بار در روز دارو مصرف نکنید
  • از خوردن گریپ فروت و آب گریپ فروت هم خودداری کنید.

 به خاطر داشته باشید که محاسبه شدت عوارض جانبی مصرف ویاگرا امکان‌پذیر نیست و بسیار دشوار است. اما برای اینکه برآورد مناسبی از عکس العمل بدن خودتان نسبت به این دارو داشته باشید می توانید برای یک بار با مشورت پزشک خود از آن استفاده کنید. در ضمن مشاوره با پزشک در این مورد می تواند به شما کمک کند و از بی خطر بودن آن مطمئن شوید.

چگونه عوارض جانبی مصرف ویاگرا را تشخیص دهیم؟

مهمترین مواردی که در تشخیص عوارض جانبی ویاگرا به شما کمک می‌کند، این است که وضعیت خود را با توجه به تغییر زمان کنترل کنید. لازم به ذکر است که اکثر عوارض جانبی این دارو بعد از گذشت زمان به حالت طبیعی برمی گردد. اما به طور کلی اگر چند ساعت پس از مصرف دارو با مشکلاتی مواجه شدید می توانید آن را به عوارض جانبی ویاگرا ربط دهید. از جمله علائمی که در اینجا به شما کمک می کند شامل موارد زیر می شوند:

  • گرگرفتگی: در این وضعیت پوست صورت یا بدن شما قرمز تر از حالت معمول بوده و نسبت به قبل هم داغ تر و گرم تر است.
  • سردرد: در این وضعیت فرد در قسمت سر و پشت چشمان خود احساس درد را تجربه می کند.
  • گرفتگی بینی: در این وضعیت بینی فرد احساس گرفتگی دارد و یا بیش از حد معمول آب ریزش دارد.
  • سوزش سر دل: در این وضعیت فرد در قسمت تحتانی قفسه سینه خود احساس سوزش دارد که بعد از خوردن غذا بدتر می شود
این مطلب را نیز از دست ندهید:  7 راهکار ساده برای بهبود زندگی جنسی مردان بالای 50 سال

تشخیص سایر موارد مانند تهوع و استفراغ و همچنین سرگیجه و اختلالات بینایی موارد طبیعی هستند که فرد بلافاصله بعد از مصرف دارو به آنها مبتلا شده و نشان دهنده مصرف دارو است. البته افراد هنگام مصرف این داروها باید بیماری های زمینه ای و شرایط خاص پزشکی خود را هم در نظر بگیرند تا امکان تشخیص درست عوارض جانبی را هم داشته باشند.

هنگام مواجهه با عوارض جانبی چه کاری انجام دهیم؟

به طور کلی عوارض جانبی ویاگرا بعد از گذشت زمان به مرور کم می شوند و بدن شما به آن عادت می کند. اما در هر صورت ممکن است شرایط این عوارض برای شما ناراحت کننده باشد و به هر دلیلی به دنبال برطرف کردن آنها باشید. در این صورت توصیه پزشکان استفاده از برخی گزینه های دارویی شامل موارد زیر است:.

  • احتیاط کنید: در هنگام مصرف ویاگرا و احساس سرگیجه به هیچ وجه نباید با ماشین های سنگین و ابزارهای برنده کار کنید.
  • با پزشک خود صحبت کنید: اگر متوجه شدید که امکان برطرف کردن عوارض جانبی ویاگرا را ندارید، می توانید با یک پزشک یا داروساز صحبت کنید و ببینید که آیا مصرف این دارو برای شما مناسب است یا خیر و در صورت نیاز به سراغ گزینه‌های جایگزین بروید.
  • نعوظ بیش از ۴ ساعت: این مشکل می تواند به آلت تناسلی شما آسیب جدی برساند و به همین دلیل سعی کنید که در مورد مصرف دارو حتماً با پزشک مشورت کنید.

 به خاطر داشته باشید که علائم واکنش های آلرژیک شدید مانند تورم لب و زبان، مشکلات تنفسی و حتی بیهوشی در مورد مصرف این دارو وجود دارد و مصرف بیش از حد آن با علائمی مانند درد قفسه سینه، حالت تهوع و ضربان نامنظم قلب همراه است. بنابراین، عوارض جانبی ویاگرا فقط به برخی موارد خاص محدود نکنید

آیا گزینه دیگری وجود دارد؟

بله! راهکارهای مختلفی برای درمان اختلال نعوظ وجود دارد که هر کدام از آنها امتیاز های خاص خود را دارند و در آنها عوارض جانبی متفاوتی هم دیده می‌شود. بنابراین هر فرد می تواند از گزینه‌های دیگر هم استفاده کنند:

  • دستگاه وکیوم مردانه: از آنجایی که استفاده از این دستگاه شامل مصرف دارو نمی شود احتمال بروز عوارض جانبی در آن بسیار کمتر است و کاربرد آن هم راحت‌تر است.
  • روش های درمانی روانپزشکی: در این شیوه روان شناسان از حربه های مختلفی برای بازگرداندن اعتماد به نفس فرد استفاده می‌کنند و در نهایت ممکن است داروهای جایگزین پیشنهاد دهند.
  • جراحی: روش جراحی به دلیل تهاجمی بودن آن چندان مورد توجه بیماران نیست و ممکن است همان عوارض جانبی ویاگرا را ترجیح دهند. در این شیوه از یک ایمپلنت آلت تناسلی استفاده می شود تا فرد راحت‌تر به حالت نعوظ برسد
این مطلب را نیز از دست ندهید:  اختلال نعوظ در مردان جوان و راهکارهای جلوگیری از آن

آیا عوارض جانبی ویاگرا می تواند خطرناک باشد؟

عوارض جانبی مصرف ویاگرا چندان حاد نیستند و طبیعتاً نمی‌تواند به خودی خود برای فرد خطر جانی به دنبال داشته باشد. اما در برخی موارد خرید دارو از محل هایی که مجوز ندارند، ارائه اطلاعات نادرست به پزشک و همچنین مصرف برخی داروها به همراه آن‌ها تبعات بسیار بدی برای فرد به دنبال دارد که حتی سلامتی آنها را به شدت تهدید می کند.

طبیعی است که عوارض جانبی ویاگرا برای فرد آزار دهنده باشند و به دنبال راهکار جایگزین برای آن باشند. اما مصرف دارو طبق دستورالعمل و رعایت نکات اولیه می تواند شدت آنها را کمتر کند.

3.5/5 (2 نظر)