به این دلایل هرگز اختلال نعوظ را نادیده نگیرید

متاسفانه درمان اختلال نعوظ از طرف مردان با عکس العمل مناسبی مواجه نمی‌شود و درصد زیادی از آنها از ابراز چنین مشکلی خجالت می کشند. این در حالی است که این بیماری قابل درمان بوده و با استفاده از شیوه های مختلف می توان تاثیر آن را روی زندگی افراد مختلف کم کرد. در ضمن این مشکل می‌تواند زندگی زناشویی و زندگی عادی فرد را تحت تاثیر قرار داده و اعتماد به نفس او را به شدت پایین بیاورد.

بنابراین در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا باید برای اختلال نعوظ به دنبال گزینه درمانی باشید و چه گزینه هایی در اختیار شماست.

 مروری کلی بر شرایط اختلال نعوظ

با توجه به این که ابتلا به بیماری اختلال نعوظ می تواند ریشه در مسائل مختلفی داشته باشد، اولین توصیه این است که قبل از غلبه آن بر زندگی عادی شما حتماً به فکر گزینه درمان باشید. حتی اگر شما به یک بیماری مثل دیابت مبتلا باشید باز هم می توانید زندگی جنسی مناسب و شادی داشته باشید.

نکته ناراحت کننده در مورد مردان دیابتی در مقایسه با مردان غیر دیابتی این است که ۳ برابر بیشتر مستعد ابتلا به مشکلات جنسی هستند. شایع ترین نوع مشکل جنسی در مردان اختلال نعوظ است که نوعی ناتوانی جنسی بوده و بسیاری از مردان از آن احساس ناراحتی می کنند. نقطه ناامید کننده تر این است که مردان از بیان این موضوع با پزشک یا حتی با همسر خود خجالت می کشند و به یک معضل حل نشده تبدیل می شود.

اما در مورد این بیماری یک نکته مثبت هم وجود دارد که یک مشکل قابل درمان است. طبق تحقیقات پزشکی مشخص شده که بیش از ۹۵ درصد از بیماران مبتلا به اختلال نعوظ به طور موثر درمان می شوند. در حقیقت گزینه های درمانی ساده زیادی برای مردان مبتلا به این بیماری در دسترس است که برخی از آنها شامل استفاده از داروهای خوراکی و جراحی بوده و برخی هم با استفاده از دستگاه های فیزیکی مانند دستگاه وکیوم مردانه انجام می شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  برای افزایش اندازه آلت تناسلی نیازی به تیغ جراحی ندارید

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ یک وضعیت پزشکی خاص است که نشانگر ناتوانی مکرر مردان در دستیابی یا حفظ حالت نعوظ کافی برای برقراری رابطه جنسی است. اگرچه هیجانات جنسی معمولاً با افزایش سن کاهش می یابد، اما بدون در نظر گرفتن افزایش سن باز هم ایجاد نعوظ محکم و داشتن رابطه رضایت بخش در طول رابطه جنسی یک موضوع طبیعی و لازم در مردان است. به همین دلیل احتمال بروز اختلال نعوظ در روند پیری وجود دارد و برای آن راهکار پیشگیری و درمان هم پیشنهاد شده است.

اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی به این موارد ربطی ندارد

حساسیت مردان نسبت به این ناتوانی جنسی و احساس شرم آنها از بیان مشکلات خود باعث شده که حتی تعریف اختلال نعوظ در آنها تغییر کند. اما شما ممکن است یکی از مشکلات زیر را تجربه کنید که هیچ ارتباطی با بیماری ED ندارد:

  • اختلالات مقطعی و کوتاه: یک موضوع امیدوار کننده این است که تقریباً اختلال نعوظ بر روی همه مردان تاثیر می گذارد. در حقیقت ممکن است مردان به دلیل خستگی، استرس، سوء مصرف مواد مخدر، نوشیدن الکل یا حتی بیماری دچار ناتوانی جنسی مقطعی شود که کاملاً طبیعی تلقی می شود.
  • کاهش میل جنسی: این مشکل نوعی ناهماهنگی بین احساس و علاقه مرد است که ممکن است به داشتن رابطه جنسی علاقه داشته باشد، اما امکان نگهداری آلت تناسلی خود را برای مدت کافی و به شکل استاندارد ندارد. این موضوع معمولاً در مورد مردان مبتلا به دیابت رخ می‌دهد و مواردی مانند افسردگی و عدم تعادل در هورمون هم در آن دخیل است. با این حال نمی توانیم مستقیماً آن را به ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ ربط دهیم.
  • زود انزالی: این یکی از اشکالات جنسی مردان است که غالبا به دلیل مشکلات ساختاری و رفتاری به وجود می‌آید و ارتباطی به اختلال نعوظ مردان ندارد.
این مطلب را نیز از دست ندهید:  مزایای دستگاه وکیوم مردانه؛ آیا دستگاه وکیوم بر اندازه آلت تاثیر میگذارد؟

اختلال نعوظ در مردان دیابتی

 بروز بیماری ED در مردان دیابتی بسیار پر تکرار بوده و به همین دلیل افراد دیابتی باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند. بیماری دیابت می تواند روی روان و اعصاب و همچنین تنظیمات هورمون و رگ های خونی تاثیر بگذارد که مطمئناً عملکرد جنسی فرد را هم مختل می کند. اما اگر بخواهیم بیماری اختلال نعوظ را از دیدگاه تاثیر دیابت روی بخش‌های مختلف بدن بررسی کنیم باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

اعصاب

یکی از عوارض بسیار گسترده دیابت، آسیب عصبی یا نوروپاتی است. نعوظ توسط سیستم عصبی پاراسمپاتیک ایجاد می‌شود. از طرفی دیگر فعالیت های دیگری مانند کنترل انزال و ارگاسم تحت تاثیر سیستم عصبی سمپاتیک است. با توجه به تاثیری که نوروپاتی روی هر کدام از این سیستم‌ها می‌گذارد، احتمال بروز ناتوانی جنسی در مردان دیابتی و اختلال نعوظ در آنها بسیار بالاست.

رگ های خونی

دیابت به طور مستقیم رگ‌های خونی و به ویژه رگهای خونی ریز را تحت تاثیر قرار می دهد و افراد را مستعد ابتلا به بیماری های قلبی و مشکلات گردش خون می کند. این در حالی است که خونرسانی مداوم برای دستیابی به نعوظ مطلوب کاملا حیاتی است. با این تفاسیر می توانیم نعوظ را که پدیده هیدرولیکی بنامیم که تاثیر دیابت روی رگ های خونی باعث می‌شود که فرد توانایی به دست آوردن حالت نعوظ را نداشته باشد. بنابراین عملا توانایی بدن افراد دیابتی در خونرسانی به آلت تناسلی کاهش پیدا می کند و این باعث ناتوانی جنسی آنها می شود.

هورمون ها

بیماری دیابت غالباً منجر به بیماری کلیوی می‌شود و این موضوع در نهایت تغییرات شیمیایی در کمیت و کیفیت هورمون های بدن به وجود می آورد. از طرفی هورمون ها مسئول پاسخ جنسی در مردان هستند و به همین دلیل می‌تواند منجر به ناتوانی جنسی آنها شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  ارتباط بین اضطراب و اختلال نعوظ را بیشتر بشناسیم

مشکلات روانی

معضلات روانشناختی در کاهش میل جنسی نقش دارند. با این وجود حتی ممکن است این معضلات با وجود تمایل جنسی زیاد باز هم منجر به اختلال نعوظ شوند. ناتوانی جنسی ممکن است مشکلات بزرگی در زندگی و شرایط عادی رابطه فرد به وجود بیاورد که نوعی وحشت خودناتوانی جنسی را ایجاد می کند. به همین دلیل تغییراتی که در روان خود فرد مانند احساس ترس شکل می گیرد در نهایت منجر به ناتوانی جنسی می شود.

داروها

تقریباً ۲۵ درصد از ناتوانی جنسی مردان ریشه در مصرف دارو دارد. داروهای زیادی هستند که برای برطرف کردن دیابت یا موارد مشابه آن ها مصرف می شوند که با اختلال نعوظ در مردان همراه هستند. برخی از داروها مانند داروهای فشار خون بالا، سایمتیدین، داروهای از بین برنده اشتها، داروهای آرامبخش، داروهای ضد افسردگی و داروهای آنتی هیستامین متداول ترین داروها در ایجاد اختلال نعوظ هستند.

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ

گزینه های درمان اختلال نعوظ

یکی از مهمترین مواردی که مردم را به سمت درمان اختلال نعوظ می برند این است که گزینه های درمانی متنوعی وجود دارد که با توجه به شرایط هر فرد می توان یکی از آنها را به کار برد. داروهای خوراکی یکی از گزینه هایی هستند که فشار خون بدن را افزایش داده و باعث انتقال خون به آلت تناسلی می شوند.

دستگاه وکیوم مردانه یکی از ابزارهایی است که با روش فیزیکی سرعت جریان انتقال خون به آلت تناسلی را افزایش می‌دهد و او را برای یک رابطه جنسی طولانی مدت آماده می کند. جراحی یکی دیگر از شیوه های درمانی است که برای بازسازی عروق و همچنین قرار دادن ایمپلنت در درون آلت تناسلی استفاده می شود و استقبال کمی از آن صورت می‌گیرد.

در نهایت مشاوره جنسی هم روش خوبی است که هم بر روی مردان و هم روی شریک جنسی آنها تاثیرگذار بوده و مردان را برای درمان و جلوگیری از مشکلات احتمالی بعدی آماده می کند.

1/5 (1 نظر)