آلت پرده دار یک عارضه ظاهری برای آلت مردانه به حساب می آید که می تواند اندازه آن را کوچک تر از حد طبیعی نشان دهد. آلت پرده دار که در اصطلاح لاتین Webbed Penis نامیده می شود، یک مشکل جدی و حاد به حساب نمی آید و تنها با یک عمل زیبایی می توان آن را بر طرف نمود. البته حاد نبودن آن به معنای بی اهمیت بودن نیست و برای جلوگیری از مشکلاتی که در بزرگسالی ممکن است اتفاق بیفتد باید در اسرع وقت درمان شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشکل آلت پرده دار و اهمیت درمان آن بپردازیم.

آلت پرده دار در ظاهر چه تفاوتی با آلت معمولی دارد؟

از نظر ظاهر، آلت پرده دار با یک آلت تناسلی که حالت نرمال دارد، در نحوه اتصال به پوست بیضه متفاوت است. در واقع، برای یک آلت تناسلی پرده دار، زاویه ای که در ناحیه متصل شدن آلت به کیسه بیضه ایجاد می گردد، کمی بازتر از حالت عادی است. این مساله از آن جا ناشی می شود که پوسته وصل کننده بیضه به قسمت قدامی تنه آلت، ناحیه بیشتری را پوشش داده و در نتیجه وسیع تر است. اتفاقا به واسطه وجود همین پوست، به این نوع آلت تناسلی، آلت تناسلی پرده دار می گویند. به همین دلیل، باعث می شود تا این زاویه کمی بازتر از حالت استاندارد به نظر برسد و بنابراین، اندازه آلت تناسلی کوچکتر از اندازه واقعی دیده شود.

برای اشخاصی که آلت تناسلی آن ها در حالت نرمال قرار دارد، به راحتی می توان تشخیص داد که آلت تناسلی در چه ناحیه ای به کیسه بیضه متصل شده است. همین مساله باعث می شود تا اندازه آلت تناسلی بر خلاف آلت تناسلی پرده دار بزرگتر به نظر برسد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  دروغ‌ها و حقایقی در مورد اختلال نعوظ

چرا آلت پرده دار به وجود می آید؟

وجود پرده ای که اندازه آلت را کوچکتر نشان می دهد می تواند به دو عامل بستگی داشته باشد. در برخی افراد وجود این پرده به صورت مادرزادی است و از زمان تولد نوزاد این مشکل وجود دارد. اما در بعضی دیگر از افراد، در اثر عمل ختنه این اشکال ایجاد می شود. در واقع، در صورتی که به هنگام ختنه بخش قدامی پوست آلت حذف گردد، ممکن است در بزرگسالی فرد دچار ناهنجاری آلت تناسلی پرده دار شود.

برای اینکه بهتر بتوان متوجه نحوه ایجاد پرده یاد شده بشویم باید گفت هنگامی که بخش قدامی پوست آلت برداشته می شود، این امکان فراهم می گردد تا در قسمتی که اسکروتوم به آلت متصل شده، نوعی کشیدگی به وجود آید. همین موضوع منجر به ایجاد پرده ای می شود که پایین ترین قسمت اسکروتوم را به زیر آلت متصل می کند و بر ظاهر و حتی گاهی عملکرد آلت تناسلی اثر می گذارد.

ناهنجاری تشکیل پرده در آلت پرده دار می تواند شدید یا خفیف باشد. اگر پرده ای که تشکیل شده تنها یک سوم از قسمت های پایین آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار داده و در بر بگیرد، فرد با حالت خفیف آلت پرده دار روبرو است. اما در برخی موارد این امکان وجود دارد که تمام قسمت های پایین آلت تناسلی به کمک این پرده پوشانده شده و وسعت پرده به اندازه کیسه بیضه ها باشد. این نوع از آلت پرده دار منجر به اختلال شدید شده و می تواند مشکلات زیادی را برای فرد به وجود آورد. از نظر ظاهری چنین آلت هایی خیلی کوچکتر از حالت عادی نشان داده می شوند که از نظر روانی برای فرد آزار دهنده خواهد بود. همچنین، در صورتی که فرد بخواهد رابطه جنسی و دخول کامل داشته باشد، بدون شک با مشکل مواجه می گردد. بنابراین، این نوع از آلت تناسلی پرده دار حتما باید در اسرع وقت تحت درمان قرار گرفته و مشکل آن بر طرف شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  علائم و دلائل بروز بیماری پیرونی

درمان آلت پرده دار به چه صورت انجام می شود؟

برای اینکه بتوان مشکل آلت پرده دار را بر طرف کرد لازم است در صورت مشاهده علائم ظاهری به پزشک مراجعه نمود. روشی که برای درمان این نوع ناهنجاری وجود دارد حذف پرده تشکیل شده به کمک روش های جراحی سرپایی است. کل زمان مورد نیاز برای آمادگی و انجام این نوع جراحی حدود یک روز بوده و فرد باید جراحی بسیار سبکی را انجام دهد. طی عمل جراحی پزشک باید زاویه بین آلت تناسلی و کیسه بیضه را افزایش داده و در اصل واضح تر کند.

به طور کلی، هر جراحی ای که در مورد آلت های تناسلی انجام شود می تواند از نظر روح و روان بر فرد تاثیرات مثبت زیادی داشته باشد. زیرا عمده این جراحی ها از نوع ترمیمی و زیبایی بوده و شکل ظاهری آلت را به طور قابل توجهی بهبود خواهد داد. همچنین، کارایی آلت تناسلی با برداشتن پرده اضافه بسیار بهتر شده و رضایت هر چه بیشتر فرد تحت درمان را در پی خواهد داشت.

نکته ای که درباره انجام عمل جراحی ترمیمی آلت تناسلی برای رفع آلت پرده دار وجود دارد این است که به هیچ عنوان نباید نگران نتیجه عمل باشید. زیرا باید بگوییم انجام این جراحی هیچ تاثیر منفی برای توان جنسی شخص در پی نخواهد داشت.

پوست اضافه بیضه چگونه به وجود می آید؟

آلت پرده دار

آلت پرده دار

بیضه ها در زیر آلت تناسلی و درون یک کیسه تحت عنوان کیسه بیضه قرار گرفته اند. پوست بیضه یکی از جمله قسمت های بدن مردان است که با گذشت زمان و افزایش سن می تواند دچار تغییر شکل و اندازه گردد. شل شدن و افتادگی پوست بیضه بر خلاف آلت پرده دار، مساله ای طبیعی است که تقریبا همه افراد با بالا رفتن سن آن را تجربه می کنند. بنابراین، نباید نگران این مساله بود و باید به آن به عنوان یک فرایند طبیعی نگاه کرد. معمولا افراد شل شدگی و افتادگی پوست بیضه را از بعد از نوجوانی می توانند تجربه کنند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  مزایای دستگاه وکیوم آقایان

اما تمام تغییرات بیضه را نمی توان طبیعی و یا خوش خیم دانست. در بسیاری از موارد در صورتی که فرد در ناحیه بیضه ها دچار احساس درد و تورم شود و یا بیضه ها شکل غیر عادی به خود بگیرند، باید حتما با یک پزشک متخصص ماهر و با تجربه در این باره صحبت کنید.

درمان و رفع پوست اضافه بیضه به چه صورت انجام می شود؟

آلت پرده دار

آلت پرده دار

علی رغم اینکه مشکل افتادگی پوست بیضه و شل شدن آن امری کاملا طبیعی بوده و به هیچ عنوان جای نگرانی ندارد، اما خیلی از افراد به دلیل ظاهر ناخوشایند و یا دلایل دیگر از شرایط به وجود آمده راضی نبوده و به دنبال رفع آن هستند. این گونه افراد بعد از اینکه به پزشک متخصص مراجعه کرده و مورد معاینات لازم قرار گرفتند، باید تحت عمل اسکروتوپلاستی قرار بگیرند که طی آن پوست بیضه کاهش پیدا می کند. در واقع، پزشک جراح باید حین عمل، تمامی قسمت های اضافی پوست بیضه را حذف کند تا بتواند میزان افتادگی بیضه ها را کاهش دهد.

همانند آنچه درباره جراحی آلت پرده دار گفته شد، در این مورد نیز عمل اسکروتوپلاستی یک جراحی سرپایی و ساده محسوب می شود. فردی که تحت جراحی حذف پوست اضافه بیضه قرار می گیرد، پس از انجام جراحی در روز عمل می تواند به منزل برگشته و کارهای روزانه خود را در پیش بگیرد.

بازه زمانی که فرد تحت عمل جراحی قرار می گیرد معمولا بین 30 تا 60 دقیقه متغیر بوده و پس از آن باید به مدت یک هفته فرد مراقبت های لازم را انجام داده و استراحت کند. لازم است یادآوری کنیم که افراد پس از انجام این نوع عمل ترمیمی ممکن است در ناحیه بیضه ها کمی احساس سوزش داشته باشند که این مورد تا چند هفته بعد از عمل کاملا طبیعی خواهد بود.

3.8/5 (6 نظر)