اختلال نعوظ در مردان جوان و راهکارهای جلوگیری از آن

بسیاری از مردان انتظار داشته باشند که مشکلات جنسی آنها در سنین بالا بروز کند، اما تجربه نشان داده که اختلال نعوظ در مردان جوان هم امکان پذیر است. بیش از نیمی از مردان بین ۴۰ تا ۷۰ سال دچار اختلال نعوظ موقتی شده و فراوانی و شدت آن با افزایش سن افزایش می یابد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که ۴۳۹ مرد را به دلیل اختلال نعوظ بررسی کرده و مشخص شد که تعداد این مشکل در مردان ۴۰ ساله و کمتر بیشتر از مردان بیشتر از ۴۰ سال است. این تحقیقات نشان داده که ۲۶ درصد از مردان جوان به اختلال نعوظ مبتلا هستند.

با وجود اینکه مردان جوان از لحاظ فیزیکی قوی تر هستند و مقدار تستوسترون بدن آنها بالاتر است، اما استفاده از سیگار و داروهای غیر مجاز در بروز چنین مشکلی تاثیر گذار است. به نظر می‌رسد که اختلال نعوظ در مردان جوان بیش از هر چیزی به مسائل روانشناختی بستگی دارد. اما در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که چه چیزی می تواند عملکرد نعوظ مردان جوان را مختل کند و چه راهکاری برای آن وجود دارد.

اختلال نعوظ در مردان جوان با توجه به شرایط پزشکی

تجربه نشان داده که بروز اختلال نعوظ فقط مرتبط با ضعف بدن و پیری نیست و حتی در برخی از تحقیقات پزشکی مشخص شده که می‌تواند یک هشدار اولیه برای بیماری های قلبی و عروقی باشد. به همین دلیل عوامل خطر مشترک آن ها معیار خوبی در اختیار ما قرار می دهد و مسلماً فشار خون بالا، دیابت، مصرف برخی داروهای خوراکی، اعتیاد به سیگار، نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف مواد مخدر در آن تاثیر گذار است.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  همه آنچه باید در مورد زود انزالی بدانید

البته شرایط پزشکی فقط به این موارد محدود نمی‌شود و حتی مشکلات فیزیکی هم می‌توانند علت احتمالی اختلال نعوظ در مردان جوان باشند. مشکلاتی مانند بیماری دیسک کمر و بیماری اسکلروز، تروما و ضربه به نخاع، مشکلات کلیوی و کبدی، آپنه خواب، بیماری ریه، بیماری تیروئید و سایر ناهنجاری های هورمونی همگی عواملی هستند که در بروز چنین مشکلی نقش داشته و حتی در مورد مردان احتمال آنها بیشتر است.

اختلال نعوظ در مردان جوان

اختلال نعوظ در مردان جوان

درمان اختلال نعوظ در مردان جوان با توجه به عوامل پزشکی

اگر عامل بروز خطر قابل شناسایی و درمان باشد، بهترین خبر ممکن برای افراد جوان است. اگر چنین چیزی فراهم نباشد معمولاً پزشکان استفاده از دارو های درمان اختلال نعوظ یا راهکارهای فیزیکی مانند دستگاه وکیوم مردانه را پیشنهاد می دهند. در حدود ۴۰ درصد از مردان نسبت به دارو عکس العمل مثبت نشان نمی دهند و به همین دلیل راهکارهای دیگری مانند دستگاه وکیوم مردانه به آنها پیشنهاد می‌شود.

رایج ترین تست تشخیص برای اختلال نعوظ در مردان استفاده از سونو گرافی آلت تناسلی است. در این شیوه از امواج التراسونیک برای پیگیری جریان خون غیرطبیعی در آلت تناسلی استفاده میشود. در ضمن پزشکان می توانند از آزمایش شبانه روزی آلت تناسلی به هنگام خواب و شب استفاده کنند و اگر مرد جوان نعوظ شبانه داشته باشد بروز عوامل روانی محتمل‌تر است. معمولاً پزشکان به بیماران و کسانی که امکان استفاده از داروهای خوراکی را ندارند استفاده از دستگاه وکیوم آقایان را پیشنهاد می دهند و در غیر این صورت عمل جراحی انجام می شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  ناتوانی جنسی در مردان و زنان

نقش عوامل روانشناختی در اختلال نعوظ

اگر برای اختلال نعوظ در مردان جوان دلیل واضح پزشکی وجود نداشته باشد، در این وضعیت پزشکان به سراغ ناراحتی‌ها و افسردگی‌های قابل توجه بیمار می روند. مشاوره و صحبت با متخصص سلامت روان که در حوزه مشکلات جنسی هم آشنا هستند بخش مهمی از درمان است. عوامل زیادی وجود دارد که در ایجاد اختلال نعوظ نقش دارند. معمولاً فاکتورهایی مانند اضطراب عملکرد جنسی، احساس گناه در مورد رابطه جنسی، احساس عصبانیت یا ناراحتی نسبت به شریک زندگی یا موارد کاری و حرفه ای در مردان جوان تاثیر گذار هستند.

اختلال نعوظ در مردان جوان

اختلال نعوظ در مردان جوان

درمان اختلال نعوظ ناشی از عوامل روانشناختی

اگر به شکل قطعی مشخص شود که عوامل روانشناختی در بروز مشکلات فرد جوان تأثیرگذار هستند، توجه به برخی دستورالعمل های اولیه ضروری است که در ادامه ما بعضی از آنها را آورده ایم:

  • زودتر از موعد اقدام کنید: تجربه نشان داده که هرچه مدت زمان درگیری شما با اختلال نعوظ بیشتر باشد، اضطراب بیشتری را در رابطه جنسی خود تجربه خواهید کرد و این منجر به مشکلات جنسی بیشتر می شود.
  • گزینه های درمان روانشناختی را در نظر بگیرید: اگر مشخص شد که مشکلات شما به دلیل مسائل روانی مثل ترس از دست دادن کنترل یا احساس گناه در مورد رابطه جنسی بود حتماً با یک روانپزشک یا یک متخصص درمان روانشناختی در رابطه با مسائل جنسی صحبت کنید.
  • از مشاوره زوجین استفاده کنید: این راهکار برای از بین بردن احساس گناه در مورد شریک زندگی یا احساس نارضایتی از رابطه جنسی ایده‌آل است و به شما کمک می کند تا رابطه خود را ادامه دهید و به صورت صادقانه مشکلات خود را بپذیرید.
این مطلب را نیز از دست ندهید:  بهترین گزینه های درمان اختلال نعوظ برای کسانی که دارو نمی خورند

چه زمانی به سراغ پزشک برویم؟

اختلال نعوظ به صورت گاه به گاه و موقتی در مورد همه مردان شایعه است و احتمال بروز آن برای مردان جوان و سالم هم وجود دارد. اما اگر با اختلال نعوظ مداوم و مکرر مشکل دارید و باعث ناراحتی شما یا شریک زندگیتان می شود، باید بلافاصله با پزشک صحبت کنید و راهکار درمانی برای آن پیدا کنید. عدم وجود نعوظ شبانه دلیل دیگری برای نگرانی است. عملکرد صحیح آلت تناسلی به میزان اکسیژن و خون آن بستگی دارد. مردان جوان باید حداقل چهار یا پنج بار در طول شب حالت نعوظ را تجربه کنند و اگر فرد این وضعیت را تجربه نکند، به احتمال زیاد از لحاظ خونرسانی به بافت های داخلی آلت تناسلی دچار مشکل شده و حتماً باید با پزشک در این زمینه صحبت کند.

ریشه مشکل اختلال نعوظ در مردان جوان هم می‌تواند به مسائل پزشکی و هم به مسائل روانشناختی مربوط شود. اما در هر صورت تجربه نشان داده که فشار زندگی و مسائل پزشکی در بروز این مشکل نقش دارند و در بیشتر موارد بدون دخالت پزشک امکان درمان آن وجود دارد. ضمن اینکه شیوه‌هایی مانند دستگاه وکیوم مردانه در از بین بردن این مشکل نقش مستقیم داشته و کار شما را ساده تر می کند. خوشحال می شویم که نظرات و پیشنهادات خود را در پایین همین مطلب بنویسید یا برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

5/5 (1 نظر)