رابطه جنسی و اعضای بدن درگیر در آن می‌ توانند بسیار آلوده باشند. بسیاری از مردان از وجود کارهایی که می توان با انجام آن ها از سلامت جنسی خود مراقبت کرد، آگاهی ندارند. اقداماتی وجود دارند که با انجام آن ها می‌ توان از مشکلات بسیاری جلوگیری کرد. در این مقاله قصد بر این است تا در مورد نکات و اقدامات بهداشتی قبل، حین و بعد از رابطه جنسی به تفصیل صحبت کرد.

نکات بهداشت جنسی آقایان که باید به آنها توجه کرد

نکات بهداشتی قبل یا حین رابطه جنسی

نکات بهداشتی قبل یا حین رابطه جنسی

در این بخش به برخی از بایدها و نبایدهای قبل یا حین رابطه جنسی اشاره شده است:

نقش مو های آلت تناسلی در بهداشت

افراد متفاوت نظرات مختلفی نسبت به موهای ناحیه تناسلی خود دارند. برخی ترجیح می‌ دهند که این موها را کوتاه کنند و برخی ترجیح می دهند که موهای آلت تناسلیشان بلند باشد. فارغ از هرگونه ترجیحی که افراد دارند، مطالعات نشان می‌ دهند که بهتر است موهای آلت تناسلی را مرتب و تمیز و کوتاه نگه داشت.

کاهش آسیب های پنهان با استفاده از کاندوم

گاهی اوقات ممکن است به علت فعالیت های شدیدی که در حین رابطه جنسی رخ می ‌دهد، پارگی ها و خونریزی هایی ایجاد شوند. اگرچه این پارگی ها بسیار کوچک هستند، اما ممکن است باعث انتقال عفونت ها و میکروب ها شوند و اگر کسی قصد انجام چنین فعالیت هایی دارد بهتر است از کاندوم برای فعالیت جنسی خود استفاده کنند. علاوه بر این، به طور کلی احتمال ایجاد پارگی ها در هر صورت وجود دارد و استفاده از کاندوم بهترین روش برای کاهش خطرات و عفونت های احتمالی است.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  دستگاه وکیوم آقایان - پایانی بر کابوس ناتوانی جنسی آقایان

کاهش تعداد شرکای جنسی

بر اساس مطالعات انجام گرفته، افرادی که تنها یک پارتنر جنسی دارند به میزان بیش تری از بیماری های مقاربتی مانند کلامدیا، سوزاک، تبخال تناسلی و غیره در امان هستند.

بایدها و نبایدهای بعد از رابطه جنسی

بایدها و نبایدهای بعد از رابطه جنسی

بایدها و نبایدهای بعد از رابطه جنسی

در این بخش به برخی از بایدها و نبایدهای بعد از رابطه جنسی اشاره شده است:

شست و شوی اندام جنسی بعد از داشتن رابطه

شست و شوی اندام جنسی پس از داشتن رابطه جنسی موضوع بسیار مهمی است. این موضوع به این معنی نیست که بعد از رابطه جنسی بلافاصله باید دوش گرفت، بلکه منظور این است که بهتر است بعد از رابطه جنسی، آلت تناسلی را کاملا شست و شو داد و ضد عفونی کرد. این امر می ‌تواند از مردان و زنان در برابر ابتلا به عفونت هایی مانند عفونت دستگاه ادراری محافظت کند. تنها کافی است که اندام تناسلی با آب گرم شسته شود. همچنین می توان از صابون های ملایم برای شستشو استفاده کرد، اما باید توجه داشت که اگر شخصی پوست حساسی دارد یا قبلا دچار عفونت شده است این کار ممکن است باعث خشک شدن ناحیه تناسلی یا تحریک آن شود. مردانی که پوست ختنه گاه دارند باید آن را به آرامی عقب بکشند و زیر آن را به طور کامل شست و شو دهند.

بعد از رابطه جنسی باید مثانه خود را خالی کرد.

به این علت که در طول رابطه جنسی باکتری ‌ها می‌ توانند وارد مجرای ادراری- لوله ای که ادرار را از بدن خارج می کند- فرد شوند، احتمال ابتلا به عفونت به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. پس لازم است بعد از ایجاد رابطه جنسی، افراد ادرار کنند تا میکروب ها کاملا از بین بروند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  آشنایی با علل و درمان ناتوانی جنسی مردان

جلوگیری از عفونت با نوشیدن یک لیوان آب بعد از رابطه جنسی

نوشیدن آب بعد از رابطه جنسی بسیار کمک کننده است، این امر کمک می کند تا بدن افراد هیدراته بماند. در واقع با ادرار بیش تر می توان باکتری های بیشتری را از بدن خارج کرد و از بروز عفونت ‌های احتمالی جلوگیری کرد. پس با نوشیدن بیش تر آب می توان به تولید بیش تر ادرار کمک کرد.

بعد از رابطه جنسی بهتر است لباس های گشاد پوشید.

به این علت که مکان هایی که دمای بالایی دارند، فضای مناسبی را برای رشد باکتری ها فراهم می کنند، بهتر است بعد از رابطه جنسی از لباس های زیر و به طور کلی لباس هایی استفاده کرد که باعث ورود هوا می‌ شوند. لباس های پنبه‌ ای برای مردان و زنان بسیار مناسب است، زیرا این نوع لباس قابلیت تنفس بالایی دارد و رطوبت را جذب می‌ کند. حتی گزینه دیگر می ‌تواند این باشد که بعد از رابطه جنسی لباس زیر را به طور کلی حذف کرد.

بعد از رابطه جنسی باید دست ها را کاملا شست.

شستن دست ها بعد از رابطه جنسی بهترین راه برای خلاص شدن از باکتری هایی است که ممکن است به علت دست زدن به اندام تناسلی خود یا شریک زندگی ایجاد شوند.

بررسی هر گونه عفونت بعد از رابطه جنسی

اگر افراد بعد از رابطه جنسی متوجه علائمی مانند خارش و سوزش شوند، بهتر است هر چه زودتر در راستای درمان آن اقدامات لازم را انجام دهند.

بررسی آلت جنسی

از جمله نکات بسیار مهمی که مردان باید آن را به یک عادت همیشگی تبدیل کنند، بررسی مرتب آلت تناسلی و بیضه های آن ها است. مردان باید نسبت به هر گونه برجستگی، قرمزی، زخم، تاول و زگیل یا هر چیزی که عجیب به نظر برسد حساسیت به خرج داده و در مورد آن با پزشک خود صحبت کنند. تغییرات نامبرده می توانند نشان دهنده بیماری های مقاربتی، سرطان و سایر مشکلات باشند. بسیاری از توده هایی که مردان متوجه آن می شوند مسائل جدی نیستند، اما بهتر است در مورد آن ها با متخصص صحبت کرد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  همه چیز درباره ارکیکتومی یا جراحی برداشتن بیضه

بهتر است با شریک زندگی در مورد مشکلات صحبت شود.

بهتر است با شریک زندگی در مورد مشکلات صحبت شود.

بهتر است با شریک زندگی در مورد مشکلات صحبت شود.

این موضوع ممکن است کمی ناراحت کننده به نظر برسد، اما صحبت در مورد بیماری های مقاربتی و مسائل مربوط به سلامت جنسی از همان ابتدا می تواند بسیار کمک کننده باشد و از مشکلات آتی جلوگیری کند. در بعضی از شرایط لازم است هر دو نفر آزمایش شوند و از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.

ملاقات مرتب با پزشک

توصیه می ‌شود که همه مردان حداقل یک بار در سال معاینه فیزیکی معمولی داشته باشند. گاهی اوقات مشکلاتی وجود دارند که ممکن است شخص متوجه آن ها نشود، پس بهتر است متخصص اورولوژی خود را ملاقات کرده و در مورد تمامی نکات صادقانه با پزشک صحبت کند.

بعد از رابطه جنسی بهتر است زوجین یکدیگر را بررسی کنند.

شرکای جنسی صمیمی می ‌توانند با بررسی علائم عفونت یا سایر مشکلات سلامت جنسی از یکدیگر مراقبت کنند. آن ها می توانند ایجاد توده ها یا برآمدگی هایی را متوجه شوند و در نتیجه با تشخیص به موقع از پیشرفت و شدت یافتن بیماری جلوگیری نمایند.

سخن نهایی

این موضوع کاملا واضح است که آلت تناسلی مردان و رابطه جنسی می تواند بسیار کثیف باشد. فراموش کردن رعایت نکات بهداشتی و پاکیزگی زمانی که افراد در حال انجام رابطه یا بعد از آن هستند، می ‌تواند خطرات ابتلا به بیماری ‌های مقاربتی و سایر نگرانی های سلامتی را افزایش دهد، پس با رعایت نکات بهداشتی بسیار ساده می توان از یک رابطه جنسی جذاب لذت برد.

 

در پایان مطالعه مقالات زیر را نیز به شما توصیه کنیم:

 

 

 

 

 

 

0/5 (0 نظر)