تاثیر مصرف الکل در اختلال نعوظ

متاسفانه مشکل اختلال نعوظ یک پدیده کاملاً واقعی است که تعداد زیادی از مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال اغلب مردان مایل به صحبت کردن در مورد مشکلات خود در رختخواب نیستند و سعی می‌کنند که با این مشکلات کنار بیایند. اما مردان باید بتوانند بر این معضل روانشناختی غلبه کنند و مشکلات خود را با داشتن نعوظ در اختیار پزشکان قرار دهند تا روش درمانی مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

متاسفانه عوامل مختلفی در ایجاد اختلال نعوظ نقش دارند که مصرف الکل هم یکی از آنهاست. بنابراین در این مطلب تصمیم گرفتیم که نقش نوشیدنی های الکلی را در توانایی جنسی مردان بررسی کنیم و راهکارهایی برای جلوگیری از آن پیشنهاد دهیم.

اختلال نعوظ چیست؟

به طور کلی اختلال نعوظ تحت عنوان ناتوانی مردان در دستیابی و حفظ حالت نعوظ کافی در هنگام مقاربت جنسی تعریف می شود. اگرچه اصطلاحات عمومی تری مانند عدم تمایل جنسی یا مشکل در داشتن ارگاسم یا نعوظ برای این بیماری به کار برده می شود اما باید قبول کنیم که یک نوع ناتوانی جنسی مردان است.

یکی از دلایل اصلی اختلال نعوظ مصرف الکل است. متاسفانه تمایل مردان به نوشیدن الکل یا نوشیدنی‌های حاوی الکل بیشتر است. مردانی که تمایل بیشتری به نوشیدنی های الکلی دارند توانایی کمتری در حفظ حالت نعوظ خود دارند. مطالعات صورت گرفته پزشکی مشخص شده که مقدار مشخصی از الکل می‌تواند سلامت کلی بدن را بهبود ببخشد اما بالا رفتن مقدار آن می تواند منجر به ناتوانی جنسی شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  برای افزایش اندازه آلت تناسلی نیازی به تیغ جراحی ندارید

تاثیر الکل روی اختلال نعوظ و عملکرد جنسی

مغز از طریق لمس و ادراک حسی تحریک می شود، عضلات داخلی آلت تناسلی را به سمت استراحت هدایت می کند و جریان خون را به سمت آلت تناسلی تقویت می کند. افزایش فشار خون در داخل آلت تناسلی باعث میشود که بافت اسفنجی و رگهای آن منبسط شوند و روند به دست آوردن حالت نعوظ شروع شود. توانایی حفظ حالت نعوظ به توانایی عضلات در نگهداری خون برای مدت زمان مشخصی در آلت تناسلی بستگی دارد.

با این وجود می توانیم ادعا کنیم که نعوظ آلت تناسلی مردان به جریان خون بستگی دارد. به همین دلیل است که افراد دیابتی و افراد مبتلا به فشارخون بالا معمولاً اختلال نعوظ را تجربه می کنند. اصولاً الکل و نوشیدنی های الکلی باعث افزایش حجم خون می‌شوند و به دنبال آن فشار خون را بالا میبرد. این حالت تا زمانی که مایع اضافی بدن از طریق ادرار دفع شود ادامه پیدا می کند.

با استناد به اطلاعاتی که گفتیم می‌توان گفت که از لحاظ تئوری مصرف الکل باید به حالت نعوظ کمک کند نه عاملی برای اختلال نعوظ باشد. اما جنبه دیگر مصرف الکل این است که نوشیدنی های الکلی در مهار اضطراب و هیجان تاثیر گذار است و می تواند یک آرام بخش باشد. این ویژگی خاص باعث می‌شود که الکل در به دست آوردن حالت نعوظ تاثیر منفی بگذارد و مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی منجر به ناتوانی جنسی مردان می شود.

اختلال نعوظ در نوجوانان

این پدیده در افراد نوجوان ممکن است خود را به صورت جزئی یا ناتوانی کامل نشان دهد. در واقع این اختلال بخشی از ناتوانی جنسی نوجوانان است که ممکن است مواردی دیگری مانند عدم تمایل جنسی یا مشکل در انزال را هم شامل شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  عوارض جانبی ویاگرا و تاثیر آنها روی فرد

مشکل اختلال نعوظ در نوجوانان بیشتر ناشی از عوامل روانشناختی است. دلایل زیادی در مورد ایجاد این پدیده برای نوجوانان وجود دارد که مصرف الکل یکی از آنهاست. نوشیدن الکل در این طیف از افراد جامعه منجر به گسترش و باز شدن رگهای خونی می شود. بنابراین فرد و نوجوان حتی اگر موفق به حالت نعوظ شود باز هم الکل رگهای خونی او را به اندازه کافی باز کرده که سرعت خروج خون از آلت تناسلی را بالا می‌برد و بلافاصله حالت نعوظ او از بین میرود.

اختلال نعوظ در نوجوانان همچنین ممکن است در اثر ابتلا به دیابت باشد. طبق آمار های پزشکی از هر پنج مرد مبتلا به دیابت سه نفر از آنها از اختلال نعوظ رنج می برند. همچنین عوامل دیگری مانند اختلال و آسیب‌دیدگی شریانها و مشکل در عضلات در این پدیده دخیل هستند. در نهایت بیماری های کلیوی یا بیماری های عصبی و عروقی برای نوجوانان مشکل ساز بوده گرفتن حالت نعوظ را برای آنها سخت می‌کند. همچنین در بررسی نوجوانان مشخص شده که افراد مبتلا به بیماری مالتیپل اسکلروزیس و مبتلا به اختلال عملکرد مثانه ممکن است با این پدیده دست و پنجه نرم کنند.

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ در افراد مسن

از لحاظ عرف جامعه ناتوانی جنسی بیشتر مربوط به پیری است و هرچه سن مردان بالاتر می رود فعالیت جنسی آنها محدود تر می شود. همچنین برای این افراد احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند مشکلات قلبی و فشار خون بالا وجود دارد که مصرف دارو برای درمان آنها می‌تواند عملکرد جنسی مردان مسن را تحت تاثیر قرار دهد. از دیگر مشکلاتی که برای مردان مسن وجود دارد عمل جراحی در قسمت پروستات و مثانه است که منجر به آسیب شریان ها و اعصاب اطراف آلت تناسلی شده و کارآیی آن را مختل می کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  اندازه آلت تناسلی من کوچک است ؛ چکار کنم؟

احتمال ابتلا به بیماری های عروقی و بیماری های قلبی در مردانی که شیوه زندگی ناسالمی دارند بسیار بیشتر است. این می‌تواند به معنی افزایش خطر ابتلا به اختلال نعوظ باشد و این افراد باید مواردی مانند استعمال دخانیات و عدم ورزش منظم را کنار بگذارند و به فکر کنترل وزن خود باشند. بنابراین در کنار راهکارهایی که برای درمان اختلال نعوظ پیشنهاد می شود معمولاً کنترل میزان مصرف الکل و داشتن زندگی سالم به همراه ورزش کافی بهترین توصیه ممکن است.

اهمیت آموزش در کنترل اختلال نعوظ

 مردانی که در مورد رابطه جنسی آموزش کافی نمی بینند از صحبت کردن در مورد ناتوانی جنسی خود شرم دارند و به همین دلیل عملکرد جنسی آنها تحت تاثیر اضطراب و نگرانی قرار میگیرد. این در حالی است که مردان باید مشکلات خود از جمله اختلال نعوظ را با شرکای زندگی خود در میان بگذارند و نگرانی و نیاز خود را بازگو کنند تا بتوانند موانع رسیدن به یک زندگی جنسی لذت بخش و سالم را بردارند.

متاسفانه هیچ گونه اطلاعات وسیع و فراگیری در رابطه با تاثیر الکل در ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ در سطح جامعه وجود ندارد. این در حالی است که بخش مهمی از مشکلات جنسی افراد مسن و افراد نوجوان به دلیل نوشیدنی های الکلی است. این موضوع نشان می دهد که مسئله ناتوانی جنسی هم بیشتر به آموزش برمی‌گردد و هرچه مردان بیشتر در این مورد بدانند راحت‌تر می‌توانند نسبت به کنترل آن عکس العمل نشان دهند.

2/5 (1 نظر)