درمان ناتوانی جنسی مردان

تعداد مردان مبتلا به اختلال در نعوظ و ناتوانی جنسی در چند سال اخیر افزایش یافته است و دانشمندان به دنبال راهکارهای مختلف برای درمان ناتوانی جنسی مردان هستند. خوشبختانه به دلیل پیشرفت تکنولوژی گزینه‌های درمانی هم روز به روز افزایش میابد. این موضوع باعث می‌شود که اکثر افراد به استفاده از این روش‌ها روی بیاورند و توجه چندانی به نتیجه کار نداشته باشند.  بنابراین ما در این مطلب تصمیم گرفتیم که روش های محبوب برای درمان ناتوانی جنسی مردان معرفی کنیم و نشان دهیم که نحوه عملکرد هر کدام از آنها به چه صورت است.

علائم ناتوانی جنسی آقایان چیست؟

همان طور که قبلا هم اشاره شده است ناتوانی جنسی جزو مشکلات بسیار متداول آقایان در سنین بالا محسوب می شود. این موضوع بدان معنا نیست که احتمال وجود ناتوانی جنسی مردان در جوانان به طور کامل وجود ندارد، اما باید اشاره کرد که این مشکل در جوانان بیشتر به دلیل مسائل روحی و روانی است و مشکلی بنیادین محسوب نمی شود. بنابراین در جوانان بهترین راه درمان ناتوانی جنسی، یافتن ریشه عصبی و علل اختلال روحی و تلاش در جهت برطرف کردن این موضوع است. بر خلاف جوانان، در سنین بالا این مشکل میتواند به دلیل بیماری های زمینه ای دیگری همچون دیابت، فشار خون، مشکلات قلبی و عروقی و … باشد و بنابراین نیاز است که توسط متخصص مورد آزمایش و درمان کامل قرار گیرید.

کم شدن میل جنسی مردان در اثر ناتوانی جنسی

کم شدن میل جنسی آقایان خود می تواند دو علت عمده و متفاوت داشته باشد، اولین دلیل همان طور که پیش از این نیز اشاره شد مشکلات ناشی از اختلالات روحی و روانی است که شخص نسبت به شرایط مختلف زندگی دلسرد شده و میل جنسی او نیز یگکی از این موارد به شمار می رود. نوع دیگری از بی میلی جنسی ناشی از اختلالات هورمون جنسی می باشد که در این مورد لازم است برای برطرف کردن عدم رغبت شخص به برقراری رابطه با جنس مخالف، آزمایش های هورمون جنسی برای او در نظر گرفته شود و زیر نظر متخصص در صدد رفع آن تلاش کرد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  آیا از مشکل اختلال نعوظ می توان به حالت طبیعی برگشت؟

آیا درمان ناتوانی جنسی با ویاگرا روشی صحیح است؟

تعداد بسیار زیادی از بیماران از گوشه و کنار در صحبت های غیر کارشناسانه با این موضوع روبه رو می شوند که ویاگرا درمانی موثر برای رفع ساده و بدون عارضه ناتوانی جنسی آقایان است. اما در این مقاله میخواهیم این هشدار را به شما عزیزان بدهیم که خرید خود سرانه ویاگرا به هیچ عنوان توصیه نمی شود. برای بیمارانی که مشکل قلبی عروقی داشته و داروهایی در این زمینه مصرف می کنند ویاگرا می تواند قاتلی ترسناک محصوب شود و به دلیل تداخلات دارویی، فشار خون را به شدت دچار مشکل کرده و می تواند باعث مرگ ناگهانی مصرف کننده گردد. همچنین تجویز های غیر کارشناسانه داروهای گیاهی نیز ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای فرد در جهت رفع ناتوانی جنسی داشته باشد. بنابراین توصیه ما به شما عزیزان این است که پیش از اقدام به درمان، حتما از یک متخصص اورولوژی مشورت گرفته و بر اساس نظر کارشناسانه او در جهت رفع مشکل ناتوانی جنسی مردان اقدام نمایید.

تزریق Penile یا تزریق آلتی

این یک شیوه درمانی منحصر به فرد است که از سر تزریق مستقیم آلپروستادیل به عنوان داروی  درمان اختلال جنسی مردان شناخته می‌شود که باعث ایجاد نعوظ خودکار می‌شود. این روش یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای مردان است که امکان درمان از طریق مواد خوراکی را ندارند. میزان موفقیت این روش ۸۵ درصد گزارش شده است و در مورد عوارض جانبی آن سوزش و پریاپیسم می‌توان اشاره کرد که نعوظی است با طول مدت بیش از ۴ ساعت، که نیاز به درمان پزشکی دارد.

روش MUSE

 برای مردانی که امکان استفاده از تزریق آلپروستادیل را ندارند، متخصصان یک روش جدید اختراع کردند که از لوله آلت تناسلی وارد شده و به داخل مجرای ادراری فرستاده می‌شود. نام این محصول از نام یک روش تزریقی پزشکی به زبان انگلیسی گرفته شده و یک سیستم تزریقی است که باعث ایجاد نعوظ ده دقیقه‌ای می‌شود که در برخی موارد تا یک ساعت هم طول می‌کشد. عوارض جانبی این روش می‌تواند احساس درد، سوزش،  قرمزی و خونریزی جزئی باشد.

استفاده از پمپ وکیوم برای درمان ناتوانی جنسی مردان

نمی‌توانید یا نمی‌خواهید برای درمان ناتوانی جنسی خود از مواد دارویی استفاده کنید. روش پمپ وکیوم یکی از بهترین و رایج‌ترین روش ها برای درمان ناتوانی جنسی مردان و اختلال نعوظ است که از مصرف داروهای شیمیایی جلوگیری می‌کند. در این روش برای ایجاد نعوظ، یک سیلندر پلاستیکی بر روی آلت تناسلی قرار می‌گیرد و هوا از درون سیلندر خارج می‌شود. این عمل باعث می‌شود که آلت تناسلی تحت فشار قرار گرفته و خون در درون آن جریان یابد. یک حلقه لاستیک و منعطف بر روی قسمت انتهایی آلت تناسلی قرار گرفته که به حفظ حالت طبیعی آن کمک می‌کند. این روش در بسیاری از کشورهای دنیا امتحان شده و در مورد ۷۵ درصد از مردان مؤثر شناخته شده است.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  رنگ مختلف مایع منی چه مفهومی دارد؟

جراحی ایمپلنت

ناتوانی جنسی مردان

ناتوانی جنسی مردان

 برای کسانی که دچار اختلال عصبی یا آسیب نخاعی هستند و امکان نعوظ برای آنها وجود ندارد، دو نوع ایمپلنت طراحی شده است که یکی از آنها به صورت یک پمپ قابل تعویض و به صورت دستی بر روی آلت تناسلی قرار می‌گیرد و گزینه دوم پروتزهای پروتئینی هستند که به مانند یک لامپ در داخل آلت تناسلی نصب شده و آن را به سمت مقاربت هدایت می‌کند. این روش نیاز به جراحی دارد و از جمله عوارض آن می‌توان به عفونت و شکستگی مکانیکی ایمپلنت‌ها اشاره کرد.

سکس تراپی یا سکس درمانی

داروهایی که باعث ایجاد جریان خون در داخل آلت تناسلی می‌شوند، اگر در حین نعوظ مشکلی مانند ترس یا اضطراب به وجود بیاید، عملکرد آنها متوقف شده و نمی‌توانند کمک کنند. اینجاست که مسئله رنگ و بوی دیگری می‌گیرد و بحث جنبه روانشناختی پیش می‌آید. بهترین راهکار برای درمان ناتوانی جنسی مردان ناشی از اضطراب، افسردگی و استرس، به کاربردن روش‌های ترکیبی دارویی و کمک گرفتن از متخصصان سکس تراپی است. این متخصص مسئله مقاربت و سکس را از جنبه روانشناختی بررسی کرده و راهکارهای مختلفی برای درمان زوجین پیشنهاد می‌شود.

درمان ناتوانی جنسی مردان به کمک هورمون مردانه

 احتمالاً در بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای یا در سایت‌های اینترنتی با این تبلیغ مواجه شده‌اید که استفاده از هورمون مردانه را برای درمان ناتوانی جنسی مردان پیشنهاد می‌دهند. این گروه معتقدند که اختلال در نعوظ مردان به کمبود هورمون مردانه یا تستوسترون مرتبط است. اما متخصصین معتقدند که درمان با کمک هورمون مردانه یک روش درمانی معتبر محسوب نمی‌شود. در واقع هورمون های مردانه میل افراد به ایجاد رابطه جنسی را افزایش می‌دهند، اما سرعت جریان خون در داخل آلت تناسلی را بالا نمی‌برند. البته ممکن است در برخی از آزمایشات مشخص شود که افراد مبتلا به ناتوانی جنسی مبتلا به کمبود تستوسترون هستند که این موضوع می‌تواند به صورت همزمان اتفاق بیفتد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  آیا بین خود ارضایی و زود انزالی ارتباطی وجود دارد؟

 جالب است بدانید که برخی از این مؤسسات هورمون‌های درمانی را با کمک تزریق یا با کمک ژل بر روی پوست اعمال می‌کنند که در تحریک روحیه و جنسیت مردانه نقش دارند، اما از لحاظ مکانیکی تأثیر آنها بر فعالیت آلت تناسلی و فعالیت جنسی مرد ثابت نشده است. البته نباید از عوارض جانبی این روش شامل آکنه، بزرگ شدن پستان، بزرگ شدن پروستات و احتباس مایعات بدن چشم پوشی کرد.

مکمل‌های گیاهی آیا راه حل مناسبی برای درمان ناتوانی جنسی آقایان هستند؟

ناتوانی جنسی مردان

ناتوانی جنسی مردان

 در حال حاضر مکمل‌های گیاهی زیادی به عنوان افزایش دهنده میل جنسی استفاده می‌شوند که بعضی از مردان وسوسه می‌شود از آن برای درمان ناتوانی جنسی خود استفاده کنند. اما باید در مورد استفاده از این مکمل‌ها هشدار داد، زیرا معمولاً نهادهای دولتی و وزارت بهداشت برای این داروها مجوز صادر نکرده و هیچ تحقیق علمی مبنی بر تأیید عملکرد آنها وجود ندارد. علاوه بر این، مکمل‌های گیاهی علاوه بر این که غیر قابل تنظیم هستند، عوارض جانبی متعددی دارد که می‌تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

درمان ناتوانی جنسی به کمک امواج کم انرژی

ایده استفاده از امواج کم انرژی برای درمان ناتوانی جنسی مردان از مطالعاتی نشأت می‌گیرد که تأثیر شوک امواج بر روی رگهای خونی را ثابت کرده­اند. این فرآیند به عنوان فرایند واکسن مجدد شناخته می‌شود که حجم وسیعی از امواج به آلت تناسلی تابانده شده تا به کمک آن جریان خون در داخل آلت افزایش یابد. البته استفاده از این روش در حد یک ایده باقی مانده و نتایج پزشکی معتبر برای تأیید آن وجود ندارد. بنابراین هنوز هم متخصصین بیماری جنسی پیشنهادی در استفاده از این مورد ندارند.

در بین روش‌های مختلف، به نظر می‌رسد که استفاده از پمپ وکیوم برای درمان ناتوانی جنسی مردان بهتر باشند و پمپ وکیوم عوارض کمتر و عملکرد بهتری برجای می‌گذارد. می‌توانید سؤالات خود را در این زمینه در بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان ما پاسخگو باشند.

3.3/5 (4 نظر)