همه چیز در مورد اندازه آلت تناسلی

تعداد زیادی از محققان علمی روی مسئله اندازه آلت تناسلی کار می کنند و سعی کرده اند که به شکل واضح و روشن به این سؤال پاسخ دهند که اندازه یا سایز مناسب آلت تناسلی چیست؟

این سؤال به شکل‌های مختلفی در زندگی واقعی بسیاری از افراد جوامع مختلف رخ داده است و اغلب به یک جواب مشخص نرسیده‌اند. در واقع ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با واقعیات علمی بدست آمده در این مطالعات مواجه کنیم و به شما نشان دهیم که اندازه آلت تناسلی به چه صورت است.

یافته‌های منتشر شده اغلب با اطلاعات پس زمینه در مورد نگرانی‌های گسترده مردم درباره اینکه آیا آلت تناسلی آنها به اندازه کافی بزرگ است یا خیر، یا حتی اینکه آیا شریک جنسی آنها از این مسئله راضی است یا خیر، جان گرفته‌اند و تحت تأثیر این زمینه‌ها قرار دارند. متاسفانه گستردگی بیش از حد پورنوگرافی و سهولت در دسترسی به آنها باعث شده است که بسیاری از افراد جامعه به سمت روش‌های غیر قانونی و نامناسب افزایش آلت تناسلی بروند.

اما ما به شما می‌گوییم که در مورد سایز آلت تناسلی خود نگران نباشید و به واقعیتی که در مقالات علمی ذکر شده بسنده کنید. ما در این مطلب به بسیاری از این مقالات خواهیم پرداخت تا خیال شما را راحت کنیم.

چند حقیقت ساده در مورد اندازه آلت تناسلی

در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد اندازه مناسب و متوسط آلت تناسلی ذکر شده است. در واقع این نکات کوچک به عنوان اطلاعات اصلی در مقالات علمی آمده‌اند که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت:

  • در حالی که ۸۵ درصد از زنان ممکن است از اندازه و نسبت آلت تناسلی همسرتان راضی باشند، خود مردان نسبت به این موضوع رضایت ندارند؛
  • در حدود ۴۵ درصد مردان معتقدند که آلت تناسلی آنها کوچک است؛
  • در این مطالعات مشخص شده است که اندازه آلت تناسلی در حالت طبیعی بین ۷ تا ۱۰ سانتیمتر است؛
  • این اندازه در حالت نیمه فعال به حدود ۹ تا ۱۰ سانتیمتر می‌کند؛
  • در بیشتر افراد، اندازه استاندارد آلت تناسلی در حالت راست یا نعوظ بین ۱۲ تا ۱۶ سانتیمتر است؛
  • کمترین حالت استاندارد در حالت نعوظ برای مردان ۱۲ سانتی متر برآورد شده است.
این مطلب را نیز از دست ندهید:  فیموز چیست و درمان آن چگونه است؟

 چه اندازه‌ای برای آلت تناسلی مردان خیلی کوچک است؟

در نظر گرفتن بهترین آستانه در مورد کوچک بودن آلت تناسلی مردان، بهتر است توسط پزشکان انجام گیرد که تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی گزارش می‌شود. محققان در نشریه اورولوژی سایز آلت تناسلی ۸۰ نفر را اندازه گرفته‌اند و این اندازه گیری‌ها را قبل از انجام گرفتن نعوظ صورت دادند. با بررسی نتایج و مشخص شدن مقایسه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند:

فقط مردان با طول آلت تناسلی کمتر از ۴ سانتیمتر در حالت معمول یا طول آلت تناسلی کمتر از 7.5  سانتیمتر در حالت نعوظ، به عنوان کسانی شناخته می‌شوند که باید برای افزایش طول آلت تناسلی خود اقدام کنند. همین جمله کوتاه نشان می‌دهد که تصور بسیاری از مردم در مورد طول و همچنین قطر آلت تناسلی آنها اشتباه بوده و صرفاً حساسیت‌های مردانه است.

اندازه طبیعی و متوسط آلت تناسلی

تحقیقی که در مجله‌ اورولوژی بر روی گروه 80 نفره از مردان انجام گرفت، نتایج خود را به دو صورت زیر گزارش کرد:

  • سایز آلت تناسلی در حالت طبیعی و غیر نعوظ به طور متوسط باید حدود 8.8 سانتی متر باشد؛
  • سایز آلت تناسلی به طور متوسط در حالت نعوظ باید 12.9 سانتی متر باشد.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که سایز آلت تناسلی مردان در حالت نعوظ هیچگونه ارتباطی با اندازه آن در حالت طبیعی و غیر نعوظ ندارد. این به این معنی است که مردان در شرایط مختلف دارای آلت تناسلی با طول‌های مختلفی هستند که ممکن است در حالت نعوظ طول آن به شکل غیر طبیعی رشد کند. حتی در این تحقیقات مشخص شد که بین سن مردان و اندازه آلت آنها هیچ رابطه‌ای وجود ندارد.

 اما اگر از کسانی هستید که در مورد میزان رشد آلت تناسلی در حالت نعوظ نگران هستید، یک مطالعه علمی با حضور ۲۰۰ مرد از کشور ترکیه انجام گرفته و در آن افزایش طول آلت تناسلی در حالت نعوظ مورد بررسی قرار گرفته است. در نتیجه این آزمایش ذکر شده که طول آلت تناسلی در حالت معمولی هیچ ارتباطی با اندازه آن در حالت نعوظ ندارد.

تحقیقات در مورد اندازه آلت تناسلی در موارد دیگری نیز انجام شده که یک نمونه آن در ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ بر روی بیش از ۱۶۰۰ مرد آمریکایی انجام گرفته است. در این آزمایش مشخص شد که هیچ ارتباطی بین دو حالت معمولی و نعوظ آلت تناسلی وجود ندارد و حتی شرایط فیزیکی مردان هم در سایز آلت تناسلی تأثیر گذار نیست.

در یک مطالعه تأثیر نحوه رسیدن مردان به حالت نعوظ به کمک دست و یا به کمک دیدن بدن زنان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که حالت نعوظ با دیدن تصاویر تحریک کننده باعث بزرگتر شدن آلت تناسلی می‌شود. اندازه‌های گزارش شده در این تحقیق به این صورت بوده:

  • اندازه متوسط برای آلت تناسلی مردان در حدود 14.2 سانتیمتر است؛
  • اندازه دور آلت تناسلی یا همان محیط آن باید 12.2 سانتی متر باشد.
این مطلب را نیز از دست ندهید:  اندازه طبیعی پروستات چقدر است؟

به عنوان نتیجه گیری در این قسمت اگر به دنبال اندازه گیری طول آلت تناسلی خود هستید، می‌توانید یک خط کش در امتداد کشاله ران خود و از پایه آلت تناسلی‌تان قرار دهید و به عنوان اندازه آن در نظر بگیرید. برای اندازه دور آلت تناسلی می‌توانید از مترهای نواری استفاده کنید.

زنان توجه کمتری نسبت به مردان به اندازه آلت تناسلی آنها دارد

به نظر می‌رسد نگرانی‌های مردم در مورد اینکه آیا سایز آلت تناسلی او به دلخواه همسر باشد یا خیر، کاملاً بی اساس است. این دیدگاه اشتباه بر این واقعیت است که آنها به دلیل ذهنیت خود، آلت تناسلی خود را کوچک‌تر از چیزی که هست در نظر می‌گیرند و این از لحاظ زندگی برای آنها مثبت نیست. یک نکته امیدوار کننده برای مردان این است که آلت تناسلی از بالا دیده می‌شود و این باعث می‌شود که به نظر کوچکتر باشد. این در حالی است که نگاه مستقیم یا نگاه از کنار اندازه دقیق‌تری به ما می‌دهد.

 بنابراین مشاهده کردن آلت تناسلی از بالا و همچنین احتمالاً مقایسه آن با فیلم‌های پورنوگرافی و یا آلت تناسلی سایر مردان، این دیدگاه کاذب و خیالی را در آنها به وجود می‌آورد. اما آیا زنان درک بهتر و قابل اعتمادتری نسبت به این موضوع دارند؟

همه چی در مورد اندازه آلت تناسلی

همه چی در مورد اندازه آلت تناسلی

یک مطالعه علمی در مجله بین المللی ارولوژی بریتانیا، مشخص کرده است که اکثریت زنان، در حدود ۸۵ درصد، نسبت به طول و قطر آلت تناسلی همسر خود راضی بودند، این در حالی بود که مردان آنها نسبت به اندازه آلت تناسلی خود مطمئن نبودند. تقریباً نیمی از مردان مورد مطالعه، ۴۵ درصد، معتقد بودند که آلت تناسلی کوچکتر دارند، اما محققان گزارش داده اند که اندازه کوچک آلت تناسلی واقعاً یک پدیده نادر است.

 حدود ۱۷۰ زن در یک مطالعه دیگر به در پرسشنامه به سؤالات محققان پاسخ داده‌اند پاسخ آنها یک دیدگاه واضح و جالب نسبت به سایز آلت تناسلی می‌دهد. این تحقیقات نشان داد که طول آلت تناسلی در درجه اهمیت کمتری برای آنها قرار دارد. بر اساس این مطالعه، در حالی که بیشتر مردم در مورد طول آلت تناسلی خود نگران هستند، باید بدانند که زنان بیشتر علاقه مند به قطر آلت تناسلی هستند. مطالعه ۵۰ دانشجوی دختر فعال جنسیتی گزارش داد که برای درصد بسیار بالایی از زنان، ۹ نفر از ۱۰ نفر، قطر آلت جنسی رضایت بیشتری در رابطه جنسی برای زنان به وجود می‌آورد.

زنان به مردان با آلت تناسلی بزرگ علاقه ندارند

یک دیدگاه اشتباه عمومی در رابطه با اندازه آلت تناسلی این است که آلت تناسلی بزرگتر باشد، رضایت زنان بیشتر است. این در حالی است که یک مطالعه منتشر شده در مجله PLOS ONE در نوامبر 2015 از روش‌های جدیدی برای درخواست زنان در مورد ترجیحات اندازه آلت تناسلی استفاده کرده و از مدل‌های مدل‌های سه بعدی برای بررسی نتایج استفاده کرده است.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  اختلال نعوظ در مردان زیر 40 سال و حقایقی در مورد آن

اندازه‌های مشخص شده در این تحقیق در محدوده‌ ۴ اینچ تا 8.5 اینچ در مورد طول آلت تناسلی و در محدوده 2.5 اینچ تا 7 اینچ برای قطر آلت تناسلی انجام گرفته است. در واقع اندازه متوسط آلت تناسلی در مردان آمریکایی در حالت نعوظ ۶ اینچ طول دارد و دور آن حدود ۵ اینچ دارد. نتایج بدست آمده در این تحقیق نشان داد که کسانی که صرفاً برای یک بار رابطه جنسی برقرار می‌کنند، به آلت تناسلی بزرگتر و با قطر بیشتر علاقه دارند.

  • برای همسران دائمی، زنان به آلت‌هایی با قطر کمتر و در عین حال طول کمتر نسبت گزینه‌های دیگر علاقه دارند.
  • برای کسانی که چند رابطه جنسی در یک شب را تجربه می‌کنند، به طور میانگین طول 6.3 اینچ و قطر 4.8 اینچ انتخاب بهتری بود.
  • برای کسانی که فقط یک رابطه جنسی برقرار می‌کنند، طول آلت تناسلی 6.4 اینچی و قطر آلت تناسلی ۵ اینچی بهترین انتخاب بود.

مطالعات بیشتر در مورد سایز آلت تناسلی

تعداد زیادی از مطالعات علمی به دنبال تعیین یک اندازه مناسب برای آلت تناسلی هستند. یکی از این تحقیقات در سال ۲۰۰۱ منتشر شد که اندازه گیری‌های آنها بر روی ۳۳۰۰ مرد ایتالیایی جوان بین ۱۷ تا ۱۹ سال انجام شد. در این آزمایش مشخص شد که طول آلت تناسلی در حالت معمولی ۹ سانتیمتر و قطر آن در حالت معمولی ۱۰ سانتی متر بود.

در مطالعه دیگری، یک آزمایش فیزیکی بر روی ۳۰۱ نفر از مردان هندی انجام گرفت و نتایج آن با یافته‌های مربوط به سایر کشورها مقایسه شد. نویسندگان این مطالعه که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد معتقد بودند که نتایج آزمایش آنها به کسانی که در مورد سایز آلت تناسلی خود نگران بودند یا به دنبال جراحی برای بزرگ کردن آلت تناسلی بودن کمک کرده است. این نتایج در دو بند ذکر شده است:

  • اندازه آلت تناسلی در حالت نعوظ: طول متوسط ۱۳ سانتیمتر و محیط آلت تناسلی 11.5 سانتی متر؛
  • اندازه آلت تناسلی در حالت معمولی: طول متوسط 8.2 سانتی متر و قطر آن در حدود 9.1 سانتی متر.

تحقیقات زیادی در یکصد سال گذشته و در کشورهای مختلف بر روی طول آلت تناسلی و قطر آلت تناسلی انجام گرفته است و معمولاً نتایج آنها با کمی اغماض به یکدیگر شبیه هستند. در این آزمایشات مشخص شده که بیشتر مردم نسبت به این موضوع نگران هستند، در طرف مقابل زنان کمتر به این موضوع اهمیت می‌دهند. در هر صورت اگر اندازه آلت تناسلی برای شما به یک چالش تبدیل شده، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.

1.5/5 (2 نظر)