بهترین گزینه های درمان اختلال نعوظ برای کسانی که دارو نمی خورند

متاسفانه برخی از مردان استفاده از داروهای خوراکی را به عنوان اولین و مهمترین راهکار درمان اختلال نعوظ خود می شناسند و حتی بدون تجربه به سراغ استفاده از آنها می روند. این در حالی است که ما در مطالب قبلی به عوارض داروهای خوراکی و تاثیری که ممکن است روی زندگی جنسی فرد داشته باشند اشاره کردیم و گفتیم که فقط در برخی شرایط خاص باید از آنها استفاده شود. حتی پزشکان هم معتقدند که مصرف داروهای خوراکی باید با مشورت پزشک انجام شود و فرد هیچ گونه زمینه بیماری قلبی نداشته باشد.

با وجود اینکه تغییر سبک زندگی و همچنین ترک برخی از عادات نامناسب مانند سیگار کشیدن و ترک مصرف الکل در درمان اختلال نعوظ نقش دارد، در ادامه چند راهکار برای درمان این این مشکل معرفی خواهیم کرد.

چرا داروهای خوراکی برای درمان اختلال نعوظ مناسب نیستند؟

در حالی که مصرف برخی از داروهای خوراکی برای درمان اختلال نعوظ رواج زیادی دارد، اما برای برخی از افراد استفاده از آنها پیشنهاد نمی شود. به عنوان مثال، این دارو برای کسانی که دچار بیماری عروق کرونری هستند گزینه خوبی نیست، زیرا در وهله اول باعث باز شدن شریان های عروق کرونر شده و منجر به کاهش فشار خون میشود. این کاهش فشار خون تبعات زیادی به دنبال دارد که حتی در برخی موارد احتمال مرگ هم در آن دیده شده است. البته نمی‌توان منکر این حقیقت شد که داروهای خوراکی در درمان اختلال نعوظ نقش دارند، اما در ادامه به چند روش سالم تر و بدون عوارض جانبی هم اشاره می کنیم.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  پریاپیسم، شناخت و درمان

گزینه های درمان اختلال نعوظ و علت استفاده از هرکدام از آنها

افزایش سن یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت زندگی جنسی مردان است که درصد بالایی از آنها به اختلال نعوظ مبتلا می‌شوند. اما در این بین بسیاری از این اختلالات ریشه در سبک زندگی افراد دارد. در مطالب قبلی اشاره کردیم که حتی مشکلاتی مانند مرگ عزیزان خانواده یا مشکلات احساسی و رفتاری در طول زندگی ممکن است در بروز اختلال نعوظ نقش داشته باشد.

اما گزینه‌های پیشنهادی برای درمان اختلال نعوظ بدون مصرف داروهای خوراکی شامل گزینه های زیر می شوند:

دستگاه وکیوم مردانه

برخی از مردان استفاده از دستگاه وکیوم را ترجیح می دهند که نقش مستقیمی در به دست آوردن و حفظ حالت نعوظ دارد. این دستگاه از یک سیلندر ته بسته تشکیل شده است که ابتدا آن را با استفاده از مواد روان کننده چرب کرده و روی آلت تناسلی قرار می دهند. در قسمت انتهایی آلت تناسلی هم یک حلقه لاستیکی و منعطف قرار می گیرد و با استفاده از پمپ هوای داخل سیلندر خالی میشود. این حرکت باعث می شود که جریان خون در آلت تناسلی افزایش یافته و فرد به حالت نعوظ برسد.

در قسمت انتهایی آلت تناسلی هم حلقه لاستیکی قرار می گیرد که به مدت ۳۰ دقیقه می تواند خون را در داخل آلت تناسلی حفظ کرده و آماده رابطه جنسی باشد. اگرچه ممکن است انجام کار مکانیکی روی آلت تناسلی ناراحت‌کننده باشد یا حتی احساس آلت تناسلی در قسمت سر آن کمتر باشد، اما تجربه نشان داده که این دستگاه در درمان اختلال نعوظ یک گزینه مطلوب است و از لحاظ ایمنی و کارایی نسبت به سایر گزینه ها عملکرد بهتری دارد.

درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ

 تزریق آلت تناسلی

برخی دیگر از مردان استفاده از سرنگ و سوزن برای تزریق به آلت تناسلی را ترجیح می دهند. داروی تزریق شده در این شیوه باعث گشاد شدن شریان های داخل آلت تناسلی شده و این افزایش جریان خون منجر به حفظ حالت نعوظ در آنها می شود. اگرچه این شیوه تزریقی نسبت به تزریق معمولی درد کمتری دارد، اما برای درمان اختلال نعوظ کارآمد است و در عین حال یک گزینه گران‌قیمت شناخته می شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  کمبود اسپرم و روش های درمانی

موردی که در این شیوه وجود دارد این است که به مرور زمان باید حالت نعوظ آلت تناسلی از بین برود. اما اگر حالت نعوظ آلت تناسلی بعد از دو ساعت فروکش نکند، شما با یک وضعیت اورژانسی مواجه هستید و باید به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از داروهای مخصوص و وضعیت شما را به حالت طبیعی برگرداند.

درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ

کاشت ایمپلنت در داخل آلت تناسلی به صورت جراحی

اگر به هر دلیلی در روش فوق را برای درمان اختلال نعوظ خود ترجیح نمی دهید می توانید از گزینه سوم یعنی عمل جراحی استفاده کنید. در این شیوه جراح دو استوانه سیگاری شکل را به همراه یک پمپ کوچک بین بیضه ها قرار می دهد و یک مخزن پر از دارو را هم در عضلات شکمی قرار می دهند. هیچ کدام از این تجهیزات برای فرد یا افراد دیگر قابل مشاهده نیست. فشردن سیلندر و فشار آوردن آن به کمک عضلات شکمی باعث می شود که جریان خون در درون آلت تناسلی افزایش یابد و یک حالت طبیعی با حالت نعوظ طبیعی ایجاد شود.

تجربه نشان داده که استفاده از این شیوه در مرحله جراحی برای مردان با دردسر همراه است، اما معمولاً طول آلت تناسلی آنها کوتاه تر از حالت طبیعی است. زمانی هم که فرد به حالت نعوظ می رسد دیگر لازم نیست که در مورد از دست دادن نعوظ نگران باشید و نعوظ تا پایان رابطه جنسی ادامه پیدا می کند. البته در برخی موارد پزشکان می‌توانند مخزن را در خارج از بدن فرد کار بگذارند تا کنترل آن را خود در دست بگیرند.

مشکلی که در کاشت ایمپلنت برای درمان اختلال نعوظ وجود دارد این است که در حدود دو درصد احتمال عفونت وجود دارد و در ۶ درصد موارد هم احتمال از بین رفتن دستگاه در طی ۵ سال و ۱۹ درصد در طی ۱۰ سال گزارش شده است. اگرچه معمولا جراحی آخرین گزینه مردان است اما میزان رضایتمندی آنها هم از این شیوه بالا بوده است.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  انحنای عضو مردانه و راه های درمان آن

چگونه همسر یا شریک جنسی می تواند به مرد کمک کند

معمولاً رفتار همسر نسبت به درمان اختلال نعوظ بسیار مهم و تعیین کننده است. رفتارهایی مانند احساس دلسوزی و مواردی مانند “من هنوز تو را دوست دارم” یا “این مهم نیست” نه تنها به حل مشکل کمک نمی کند، بلکه به مرور زمان مردان را تحت فشار قرار داده و ممکن است زندگی آنها را مختل کند.

اما در طرف مقابل پزشکان به همسران توصیه می‌کنند که در مورد رایج بودن این مشکل در بین مردان با آنها صحبت کنید و راه حل های ساده ای را که وجود دارد به آنها معرفی کنید. در نهایت می توانید از همسر خود بخواهید که به یک متخصص اورولوژیست مراجعه کند و وضعیت آلت تناسلی خود را به مورد بررسی قرار دهد.

متاسفانه بخش مهمی از مشکلات اختلال نعوظ ناشی از خجالت کشیدن مردان نسبت به مطرح کردن این موضوع است. این در حالی است که برخی از پزشکان و اورولوژیست ها کارهای غربالگری و موارد مشابه آنها را انجام می‌دهند و حتی در برخی موارد هم داروهای خوراکی را تجویز می‌کنند. اما تجربه نشان داده که با بالا رفتن سن احتمال بروز مشکلات قلبی برای مردان وجود دارد و به همین دلیل راهکار های دیگری مانند دستگاه وکیوم آقایان برای درمان اختلال نعوظ پیشنهاد می شود.

امیدواریم این اطلاعات به شما در انتخاب یک گزینه مناسب برای درمان اختلال نعوظ کمک کند. اما اگر در مورد انتخاب دستگاه وکیوم مردان دچار مشکل هستید و نیاز به مشاوره بیشتر دارید می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

0/5 (0 نظر)