10 سوال مهم در رابطه با اختلال نعوظ و نحوه مقابله با آن

اختلال نعوظ یک مشکل جدی در مردان محسوب می شود و با توجه به عدم تمایل آنها در ابراز این بیماری، دروغ پردازی ها و تصورات غلط زیادی در مورد آن وجود دارد که هیچ کدام درست نیست. شاید شما به عنوان یک مرد تعجب کنید که نشستن روی صندلی دوچرخه و ورزش طولانی مدت در بروز این مشکل نقش داشته باشد. حتی برخی از مردان نسبت به مصرف یک رژیم غذایی خاص یا کمبود خواب یا حتی بخشی از افزایش سن خود ابراز نگرانی می کنند.

اما در ادامه این مطلب به ۱۰ سوال پرتکرار مرتبط با اختلال نعوظ و نحوه مقابله با آن آورده ایم که می تواند پاسخ سوالات شما هم باشد و برای بسیاری از ابهامات شما اهمیت داشته باشد.

آیا داروهای خوراکی برای درمان اختلال نعوظ تاثیر گذار هستند؟

 پاسخ کوتاه؛ بله. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نوع داروی خوراکی برای درمان اختلال نعوظ پیشنهاد شده است که برخی از آنها را می توانید در داروخانه ها پیدا کنید. البته با توجه به تاثیری که این داروها روی بدن و به طور ویژه روی افزایش فشار خون دارند، برای افراد مبتلا به بیماری قلبی انتخاب خوبی نیستند و حتی خطر مرگ هم در مورد آنها وجود دارد. بنابراین برای مصرف دارو حتماً با ارولوژیست و پزشک خود مشورت کنید.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  مشکلات جنسی و افسردگی

آیا اختلال نعوظ با مسائل روانشناختی مرتبط است؟

پاسخ کوتاه؛ بله. طبق تحقیقات صورت گرفته تقریباً ۱۰ تا ۲۰ درصد از مشکلات مربوط به اختلال نعوظ ناشی از عوامل روانشناختی هستند. این عوامل روانشناختی ممکن است خستگی ناشی از کار یا فشار روانی اخراج شدن از محل کار یا حتی مواردی مانند مشکلات خانوادگی باشد که فرد را از داشتن تمرکز کافی باز می دارند.

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ

آیا داشتن لباس زیر تنگ باعث اختلال در نعوظ میشود؟

پاسخ کوتاه؛ خیر. اصولاً ابتلا به اختلال نعوظ دلایل زیادی دارد که برخی از آنها جسمی و برخی هم روانی هستند. اما در عین حال هیچگونه شواهدی مبنی بر ارتباط نحوه پوشش فرد و یا حتی تنگ بودن لباس زیر در ناتوانی جنسی مردان گزارش نشده و نمی‌توان آن را به عنوان یک دلیل قطعی معرفی کرد.

آیا اختلال نعوظ یک بخش طبیعی از افزایش سن و پیر شدن است؟

خیر. از دست دادن توانایی جنسی و عدم توانایی به دست آوردن حالت نعوظ به دلیل پیری یک موضوع طبیعی نیست. بطور کلی عوامل مختلفی در ابتلا به اختلال در نعوظ وجود دارد که افزایش سن هم می‌تواند یکی از آنها باشد.. از طرف دیگر معمولا پیری با مشکلاتی مانند بیماری قلبی و عروقی، بیماری دیابت، فشار خون بالا و عادت های شخصی مانند استعمال سیگار همراه است که همه آنها در ایجاد اختلال نعوظ نقش دارند.

آیا انسان میتواند در زمان دلخواه نعوظ ایجاد کند؟

خیر. اگرچه ممکن است این موضوع در مورد پسران نوجوان صادق باشد، اما کنترل اختیاری حالت نعوظ در سنین بالاتر اتفاق نمی افتد. نحوه تعادل هورمون های بدن و سایر تغییرات زندگی به طور مستقیم در برانگیختگی ذهنی و روحی انسان تاثیر گذار هستند. به همین دلیل ممکن است دستیابی به حالت نعوظ محکم در مردان با سنین بالا طول بکشد و نیاز به تحریک و تصویر سازی بیشتری داشته باشند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  کوتاهی آلت تناسلی در مردان

آیا مصرف دخانیات و الکل یا استفاده از مواد مخدر در اختلال نعوظ نقش دارد؟

بله. به طور کلی هر مشکلی که به طور مستقیم به رگ های خونی یا عملکرد طبیعی آنها آسیب بزند یا حتی جریان خون به آلت تناسلی را کاهش دهد می‌تواند منجر به اختلال در نعوظ شود. با توجه به این که دخانیات و الکل و همچنین مصرف مواد مخدر به طور مستقیم روی عملکرد رگ‌های خونی تاثیر می گذارند طبیعی است که آنها را به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد ناتوانی جنسی معرفی کنیم.

آیا درست است که بیشتر مردان هرگز اختلال نعوظ را تجربه نمی کنند؟

خیر. معمولاً طیف وسیعی از مردان در دوره های زمانی مختلف و با توجه به تجربیاتی که در زندگی شخصی خود دارند ناتوانی جنسی را تجربه می کنند. جالب است بدانید که در مطالعات صورت گرفته روی مردان مشخص شده که حدود ۵۲ درصد از مردان بین ۴۰ تا ۷۰ سال در به دست آوردن حالت نعوظ دچار مشکل می‌شوند.

آیا مردان باید به فکر درمان اختلال نعوظ خود باشند؟

بله. خوشبختانه برای درمان ناتوانی جنسی و ناتوانی در به دست آوردن حالت نعوظ راهکارهای درمانی مختلفی وجود دارند که همه مردان می توانند به شکل های مختلف از آنها استفاده کنند. به عنوان مثال، ممکن است یک مرد صرفاً با مشاوره جنسی و درمان روانپزشکی به حالت طبیعی برگردد و برای شخص دیگر نیاز به استفاده از دستگاه وکیوم مردانه یا حتی روش های جراحی و داروهای خوراکی باشد. در واقع این شرایط فرد است که گزینه های درمانی را تعیین می‌کند و به پزشک جایزه می‌دهد که راهکار درمانی پیشنهاد دهد.

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ

آیا دوچرخه سواری متناوب می تواند منجر به اختلال نعوظ شود؟

به طور کلی دوچرخه‌سواری به صورت متعادل و متناوب تاثیری در عملکرد نعوظ ندارد. اما مردانی که برای مدت زمان طولانی و در مسافت‌های طولانی دوچرخه‌سواری می‌کنند باید استراحت کنند. در ضمن طراحی صورت گرفته برای قسمت صندلی و بدنه دوچرخه از لحاظ ارگونومیک باید با بدن انسان سازگار باشد تا ناراحتی ناشی از دوچرخه کاهش یابد. اما معمولاً در دوچرخه سواری های طولانی مدت احتمال بروز این مشکل به صورت موقتی وجود دارد و فرد باید برای دوچرخه سواری برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  همه آنچه باید در مورد زود انزالی بدانید

آیا وجود اختلال نعوظ در مردان برای همسران آنها مشکل ساز است؟

بله. عدم درمان ناتوانی جنسی به معنی عدم توانایی آنها در برقراری رابطه جنسی لذت بخش و رضایت بخش است و طبیعتاً هر دو شریک زندگی جنسی رنج می برند. عدم ارتباط مناسب بین مرد و زن و انکار مشکل از طرف مردان در بلند مدت می تواند منجر به افسردگی و اضطراب و همچنین کاهش اعتماد به نفس در هر دو نفر شود که در نهایت حتی زندگی عادی آنها را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

ابهامات مردان در رابطه با اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی بسیار زیاد است و متاسفانه طیف وسیعی از آنها نسبت به این موضوع احساس شرم می کنند. این در حالی است که این مشکل معمولاً در طیف وسیعی از آنها رخ می‌دهد و تقریباً یک مسئله رایج در جریان افزایش سن است. به همین دلیل باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا نسبت به ابهامات موجود در رابطه خود واکنش مناسب نشان دهند و شریک زندگی خود را در جریان تغییرات فیزیکی خود قرار دهند. ضمن اینکه گزینه های درمانی مانند دستگاه وکیوم مردانه با کمترین هزینه ممکن و با درصد جواب دهی بالا در اختیار آنها قرار دارند تا سریع‌تر و بدون مشکل بیماری خود را درمان کنند.

5/5 (1 نظر)