هشت نکته کلیدی و شگفت انگیز که درباره آلت تناسلی خود نمی دانید

حساسیت، لذت، اندازه و سایر نکات شگفت انگیز

برای آنکه آلت تناسلی شما سلامت باقی بماند، باید به طور منظم نعوظ داشته باشید. توبیاس کوهلر استادیار اورولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایلینوی جنوبی اذعان می دارد که نعوظ حالتی است که حتماً و ضرورتاً باید تکرار شود.

کوهلر می گوید برای حفظ  سلامت بدن، عضلات نرم آلت تناسلی باید به صورت منظم و دوره ای مملو از اکسیژن شود که این عمل با هجوم خون به آلت تناسلی که همان نعوظ هست اتفاق می‌افتد.

اگر یک مرد از نظر جسمانی قادر به نعوظ باشد، اما در طول روز نتواند دچار نعوظ شود، اصلا جای نگرانی نیست. شاید برای مدتی طولانی در شرایط غیره اروتیک یا شهوانی قرار داشته است. مغز به صورت خودکار دارای عملکردی برای نگهداری آلت تناسلی مردانه است.

نکته‌ای که در پاراگراف قبل بدان اشاره شد، بیانگر علت نعوظ هنگام خواب و رویا است. این مرحله فاز آر ای ان نام دارد. در این مرحله فرقی ندارد که شما یک رویای گرم و جنسی مشاهده می کنید یا یک کابوس درباره دوران آخرالزمان و زامبی ها. آلت تناسلی مردانه شما در این چرخه خواب به حالت نعوظ در می آید.

اما برخی از آقایان ازنظرجسمی قادر به نعوظ نیستند. کسانی که به عصب های آنها آسیب وارد شده و یا رگهای خونی آنها در اثر دیابت دچار آسیب دیدگی شده اند، از جمله این افراد هستند.

اگر این افراد برای حفظ نعوظ طبیعی و نرمال خود کاری انجام ندهند، به مرور زمان آلت تناسلی آنها کوتاه میشود. بنا به گفته کوهلر، بدون نعوظ منظم، بافت آلت تناسلی از بین رفته، الاستیسیته خود را از دست می دهد و  کوتاه تر می شود.

کوهلر می گوید دستگاه‌هایی مانند دستگاه وکیوم یا خلا که آلت مردانه را به اجبار متورم می کند و عروق خونی را به جریان می‌اندازد، می‌تواند به مردانی که از نظر نعوظ جسمانی دچار مشکل هستند، کمک کند تا سلامت آلت  خود را بازیابی کنند .

رشد آلت تناسلی در حالت عادی و حالت نعوظ

آلت تناسلی

آلت تناسلی

در میان مردان هیچ رابطه سازگاری بین اندازه آلت تناسلی در حالت عادی و طول آن در هنگام نعوظ وجود ندارد.

در مطالعه‌ای که روی ۸۰ مرد انجام شد ، محققان دریافتند که افزایش طول و قطر آلت تناسلی هنگام نعوظ در مردان مختلف متفاوت است و از حدود کمتر از یک چهارم اینچ تا سه و نیم اینچ تغییر می کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  برای درمان اختلال نعوظ چه کنیم؟

این داده ها زمانی حائز اهمیت می شوند که دریابید ممکن است یک نفر در حالت عادی آلت بزرگی داشته باشد و در مقابل فردی دیگر که آلت تناسلی کوچکتری دارد، هنگام نعوظ اندازه آلت تناسلی اش بسیار بزرگتر از او که در حالت معمولی آلت تناسلی بزرگتری نسبت به این فرد دارد، داشته باشد. این واقعاً حیرت انگیز است!

تحلیل های صورت گرفته روی بیش از هزاران مرد نشان می‌دهد که افرادی که در حالت نرمال آلت تناسلی کوچک تری در مقایسه با سایر افراد دارند، در حالت نعوظ آلت تناسلی بزرگ تری در مقایسه با دیگر افراد خواهند داشت و افزایش اندازه بیشتری را تجربه می کنند.

بر اساس این توضیحات افرادی که در حالت عادی آلت تناسلی بزرگتری دارند در دسته نمایش دهنده و افرادی که هنگام نعوظ اندازه آلتشان تا مقدار زیادی افزایش می‌یابد، در دسته رشد کننده قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید این اسامی اصطلاحات علمی نیستند و از نظر علمی هیچ آستانه اندازه گیری برای گروه نمایش دهنده یا رشد کننده در نظر گرفته نشده است.

داده های کینسی نشانگر آن است که بیشتر مردان در دسته نمایش دهنده یا رشد کننده قرار نمی‌گیرند. حدود ۱۲ درصد از آلت های تناسلی هنگام نعوظ به اندازه یک سوم از کل اندازه خود افزایش اندازه دارند. حدود ۷ درصد افراد نیز در هنگام نعوظ اندازه آلت شان دو برابر میشود.

ناحیه لذت

بسیاری از مردان معتقدند آلت تناسلی مردانه نسبت به سایر نقاط بیشترین حساسیت را در لذت جنسی مرد ایجاد میکنند.

تحقیقات انجام گرفته روی ۸۰ مرد سالم نشان داد علاوه بر ناحیه گفته شده، یعنی آلت‌تناسلی، بیضه‌ها، مقعد، نوک سینه و گردن آقایان نیز جزو مناطق تحریک پذیر از نظر جنسی هستند.

بیشتر آقایان عقیده داشتند بخش زیرین آلت مردانه بالاترین درجه حساسیت را دارد و پس از آن نوک آلت، سمت چپ، سمت راست و پوست ختنه گاه برای کسانی که ختنه نشده اند، به ترتیب جزو نقاط تحریک پذیر هست که در مجله انگلیسی بین المللی ارولوژی در سال ۲۰۰۹ به چاپ رسیده است.

کاهش حساسیت پذیری با افزایش سن

مطالعات نشان می‌دهد آلت تناسلی مردانه با افزایش سن حساسیت خود را به مرور از دست می‌دهد. اما تعیین میزان دقیق آن کاری دشوار است. دلیل این امر آن است که محققان برای تحریک آلت تناسلی و اندازه گیری میزان حساسیت آن از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

به طور کلی حساسیت آلت مردانه با کمترین تحریکی که مرد احساس می‌کند و اندازه‌گیری می‌شود که آستانه حسی نامیده می‌شود، تعریف می شود.

با وجود تفاوت های گزارش شده بین مراحل تحقیقات انجام گرفته، داده ها از یک روند مشخص پیروی می کنند. از سن ۲۵ سالگی حساسیت آلت تناسلی شروع به کاهش می‌کند و بین ۶۵ تا ۷۵ سالگی به کمترین میزان خود می‌رسد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  بهترین گزینه های درمان اختلال نعوظ برای کسانی که دارو نمی خورند

چیزی که هنوز مشخص نیست این است که آیا واقعاً با افزایش سن آقایان حساسیت خود را از دست می دهند یا خیر؟

استفاده از ویبراتور ها برای تحریک آلت تناسلی مردانه

آلت تناسلی

آلت تناسلی

ویبراتور ها فقط مخصوص خانم ها نیستند و برای تحریک آلت  مردانه نیز کارایی دارند. در حقیقت لرزش در تحریک آلت تناسلی مردانه به قدری موثر است که اکثر مردان مبتلا به ضایعات نخاعی می توانند با کمک یک ویبراتور مخصوص، انزال داشته باشند. برای این نوع درمان، ویبراتور عموماً در قسمت زیرین سر آلت تناسلی قرار میگیرد.

کوهلر می‌گوید ویبراتور های مخصوص پزشکی به قدر کافی قوی نیستند. این ویبراتورها تنها برای تحریک بخش هایی از سیستم عصبی که در انزال نقش دارند طراحی و تنظیم شده‌اند و در فرکانس ها یا دامنه‌هایی کار می‌کنند که مخصوص تحریک مسیرهای عصبی هستند.

بیشتر مردان برای تحریک و رسیدن به ارگاسم نیازی به ویبراتور پزشکی ندارند. کوهلر می‌گوید زمانی که بیماران برای درمان تاخیر در انزال و مشکل رسیدن به ارگاسم به وی مراجعه می‌کنند، برای درمان به آنها استفاده از یک ماساژور شخصی و ویبراتور را توصیه می‌کند.

آلت تناسلی مردانه بیشتر از آن چیزی است که به چشم می‌آید

آلت تناسلی

آلت تناسلی

کوهلر می گوید بیشتر پسر بچه ها به این افتخار می کنند که آلت  آنها دو برابر بزرگتر از از آن است که دیگران فکرش را بکنند.

شاید جالب باشد بدانید نیمی از طول آلت تناسلی داخل بدن شما قرار دارد. درست مثل اینکه شما همه یک درخت بلوط بزرگ را روی سطح زمین مشاهده نمی کنید انتهای آن حالت تناسلی مردانه داخل لگن قرار گرفته و به استخوان شرمگاه شما متصل است که آن را نمی بینید.

همانطور که در تصاویر ام آر آی دیده می‌شود، آلت  مردانه به شکل یک بومرنگ است .

آلت تناسلی شما جایگاهی برای رشد و پرورش باکتری هاست

پوست آلت تناسلی محل تجمع انواع گوناگون باکتری هاست. لمس پرایس پزشک متخصص و محقق و جستجوگر در انستیتو تحقیقات ژنومیک در فلک استاف آزمایشات ژنتیکی برای شناسایی باکتری های موجود در آلت تناسلی مردانه انجام داده است. مطالعات او نشان داد که در مجموع ۴۲ نوع باکتری مختلف و منحصر به فرد در پوست آلت تناسلی تجمع می یابند.

 بنا به گفته پرایس مشاهده می کنیم که بدن انسان در واقع یک اکوسیستم است.

آلت تناسلی

آلت تناسلی

مطالعات آنها نشان داد تنوع و فراوانی باکتری ها در آلت های تناسلی ختنه شده و ختنه نشده با یکدیگر متفاوتند. محققان ابتدا نمونه هایی از آلت تناسلی دوازده مرد ختنه نشده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. سپس آنها را ختنه کرده و مجدداً بررسی کردند.

پس از ختنه کردن انواع و تعداد کمتری باکتری در آلت تناسلی مردان وجود داشت. بسیاری از انواع باکتری هایی که قبل از ختنه در نمونه برداری مشاهده شده بود، پس از ختنه کمتر شده و یا اصلاً وجود نداشتند. این باکتری ها بی هوازی بودند به این معنی که برای رشد نیاز به اکسیژن نداشتند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  برای افزایش اندازه آلت تناسلی نیازی به تیغ جراحی ندارید

چون داخل پوست ختنه گاه مانند بخش داخلی پلک چشم غشای مخاطی است، طبق نظریه پرایس باکتری های بی هوازی می توانند در آن رشد کنند، اما در پوست خشک نمی توانند تجمع نمایند.

پرایس بیان می‌کند: من این امر را شبیه پاکسازی جنگل می ‌دانم. هنگامی که جنگل ها را از بین ببرید نور خورشید بیشتر به زمین می تابد و بنابراین محیط پیرامون به شدت تغییر می کند.

این تحقیق در اوگاندا انجام شد و همه مردانی که مورد آزمایش قرار گرفتند اهل اوگاندا بودند.

لیو معتقد است که انواع باکتری های موجود در مردان در نقاط مختلف جهان متنوع هستند. او بیان می کند : من فکر می‌کنم مطمئناً حتی در باکتری های موجود میان مردان اوگاندا نیز تفاوت هایی وجود دارد.

اما محققان بیشتر از بررسی باکتری ها و تنوع آنها در آلت تناسلی مردانه به درک تغییرات ناشی از ختنه کردن علاقه ‌مندند.

تحقیقات نشان می دهد که چرا ختنه موجب کاهش خطر ابتلا به اچ آی وی می شود. یکی از این نظریه ها بیان می‌کند باکتری های بی هوازی موجود در آلت تناسلی ختنه نشده، سیستم ایمنی بدن را مجبور می‌کند در برابر عفونت hiv آسیب‌پذیرتر شده، در نتیجه موجب افزایش خطر ابتلا به ایدز خواهند شد.

بیشتر مردان ختنه نمی‌شوند

طبق گزارش سال ۲۰۰۷ سازمان بهداشت جهانی در سراسر جهان تقریباً ۳۰ درصد از مردان ۱۵ ساله و یا بزرگتر ختنه شده‌اند. در این گزارش نشان داده می شود که این تعداد بسته به تفاوت مذهب و ملیت افراد متفاوت خواهد بود.

برخی تحقیقات نشانگر آن است که ختنه برای سلامتی انسان مفید است. به عنوان مثال مردانی که ختنه شده باشند بیماریهای مقاربتی کمتری را در مقایسه با سایر مردان به همسران خود منتقل می کنند و یا کمتر در معرض ابتلا به سرطان آلت تناسلی قرار دارند.

آکادمی آمریکا بیان می‌کند پس از ارزیابی شواهد موجود در تحقیقات انجام گرفته، می توان بیان کرد مزایایی که ختنه کردن برای سلامتی نوزادان پسر تازه متولد شده دارد، بیش از خطرات آنهاست و بنابراین خانواده ها می توانند بنا به سلیقه خود نوزادان پسر خود را ختنه کنند. از جمله این مزیت ها می‌توان به پیشگیری از عفونت های دستگاه ادراری، پیشگیری از سرطان آلت و پیشگیری از انتقال عفونت های مقاربتی از جمله اچ ای وی اشار ه کرد. کالج متخصصین زنان و زایمان آمریکا نیز این بیانیه را تایید کرده است.

در سالهای اخیر مطالعات زیادی نشانگر آن است که مردان ختنه شده کمتر مبتلا به ویروس ایدز می شوند. سازمان بهداشت جهانی امروزه ختنه کردن را برای مردان به عنوان یک اقدام پیشگیرانه توصیه می کند. سازمان بهداشت جهانی بیان می کند شواهد قانع کننده ای وجود دارد که نشانگر آن است که ختنه کردن موجب کاهش خطر ابتلا به ویروس ایدز در مردان شده و به طور محسوسی ناهنجاری های جنسی را کاهش میدهد.

5/5 (1 نظر)