اغلب مردم تمایل دارند که مرد را به عنوان جنس برتر معرفی کنند و معتقدند که می‌توانند شرایط مختلف را کنترل کنند، اما یکی از مواردی که آنها را به چالش کشیده و تحت کنترل آنها قرار ندارد، ناتوانی جنسی است که به شکل‌های مختلفی زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 مردان تمایل دارند که مشکلات جنسی خود را به روش‌های مختلفی درمان کنند. برخی از آنها به طور کلی این مسائل را نادیده می‌گیرند، برخی به دلیل استرس و اضطراب باعث تشدید آن می‌شوند و برخی نیز اقدامات لازم برای غلبه بر این مسائل انجام می‌دهند. این جمله و این مقدمه برای این بود که ناتوانی جنسی مردان تا حدود زیادی به عکس العمل آن‌ها بستگی دارد و بسیار مهم است که به عنوان یک مشکل جدی با آن برخورد شود.

 بنابراین، این مقاله را به منظور برجسته کردن انواع مختلف مشکلات جنسی و ناتوانی در نعوظ مردان  آماده کرده‌ایم که در جریان آن به طور کامل به این مشکل بپردازیم.

مهم‌ترین نکته در ناتوانی جنسی در مردان

اول و مهمتر از همه، آن است که همه افراد و به طور ویژه مردان اطلاع داشته باشند که اختلالات جنسی ممکن است به علت عوامل فیزیکی و روانی ایجاد شود. برخی از عوامل فیزیکی شامل عدم تعادل هورمونی، عدم ترشح تستوسترون، استفاده از داروهای تجویزی، سیگار کشیدن، مصرف الکل و مواردی از این قبیل است. این در حالی است که عوامل روانشناختی شامل مواردی مانند اضطراب عملکرد، افسردگی، مشکلات رابطه ای، عدم علاقه جنسی در همسر، استرس مربوط به کار و … می‌شوند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  چه کسانی می توانند از دستگاه وکیوم آقایان استفاده کنند؟

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ (ED) تحت عنوان ناتوانی مرد در ایجاد یا حفظ حالت نعوظ در رابطه جنسی گفته می‌شود. این مورد تحت عنوان ناتوانی شناخته می‌شود و یکی از شایع‌ترین اختلالات جنسی است که سالانه میلیون‌ها نفر را درگیر می‌کند. این مشکل در مردان بالای ۴۰ سال بیشتر دیده می‌شود. در برخی موارد اختلالات نعوظ می‌تواند به علت مشکلات پزشکی مانند سخت شدن رگ‌ها، اختلالات عصبی، دیابت، فشار خون بالا، آسیب زدن به آلت تناسلی، و غیره باشد. اگر این مشکل درمان نشود و مورد توجه قرار نگیرد، می‌تواند منجر به استرس، عزت نفس پایین و مشکلات ارتباط جنسی شود.

انزال زودرس

انزال زودرس (PE) تحت عنوان جاری شدن اسپرم بلافاصله یا پس از چند دقیقه از رابطه جنسی تعریف می‌شود. علت اصلی این مورد از مشکلات و ناتوانی جنسی در مردان، اضطراب و استرس است. البته عوامل دیگری شامل استرس، افسردگی، سرکوب جنسی، مسائل مربوط به شکل بدن و مواردی دیگر نیز در این مشکل دخیل هستند. مطالعات جنسی نشان داده‌اند که انزال زودرس ممکن است به دلیل مصرف مواد سمی یا مواد مخدر مانند سیگار، الکل یا برخی از داروهای تجویزی باشد. انجام ورزش‌های فیزیکی و همچنین سایر اقدامات برای به دست آوردن اعتماد به نفس برای غلبه بر این مشکل مناسب هستند. اگرچه در اغلب موارد مشاوره با یک متخصص نادیده گرفته می‌شود، اما به عنوان بهترین گزینه درمانی برای آن معرفی می‌شود.

 

 

تأخیر در انزال

تأخیر در انزال یکی دیگر از مشکلات و ناتوانی جنسی در مردان است که در جریان آن انزال پس از مدت زمان بسیار طولانی اتفاق می‌افتد و یا به طور کلی رخ نمی‌دهد. جالب است بدانید که این مشکل هم بسیار فراگیر است و در بسیاری از مردان دیده می‌شود. برای این مشکل عوامل مختلفی وجود دارد که وضعیت جسمانی و استرس روانی فرد به عنوان مهم‌ترین آن‌ها شناخته شده و از تمرکز ذهن بر روی لذت بردن از رابطه جنسی جلوگیری می‌کند. از دیگر عوامل مؤثر برای ایجاد تأخیر در انزال می‌توان به مسائل پزشکی مزمن مانند دیابت، میگرن و موارد مشابه آنها  اشاره کرد. البته برخی از داروهای پزشکی خاص، جراحی، و همچنین مواد مخدر می‌توانند منجر به تأخیر در انزال فرد شوند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  راهکارهای فوق العاده کاربردی بزرگ کردن آلت تناسلی

انزال پس گرد (انزال Retrograde)

انزال پس گرد یا انزال برگشتی به حالتی گفته می‌شود که اسپرم در انتهای مجرای ادراری آزاد شده و به مثانه منتقل می‌شود. این موضوع و این مشکل زمانی رخ می‌دهد که در مثانه فرد مشکلی وجود داشته باشد و در مردان مبتلا به دیابت به علت آسیب عصبی دیابتی شایع‌تر است. پس گرد به طور عمده ناشی از عوارض جانبی داروهای مختلف مانند داروهای تجویز شده برای پروستات بزرگ، دیابت و افسردگی است. این افراد برای تشخیص مشکلات خود و همچنین اطلاع از ناتوانی جنسی می‌تواند به ادرار خود توجه کنند که در درون آن مایع منی پیدا می‌شود و در اغلب موارد انزال آنها به صورت خشک اتفاق می‌افتد.

کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی (Low Libido) به معنی عدم علاقه مردان به ایجاد رابطه جنسی است که به عنوان یک ناتوانی جنسی شناخته می‌شود. این مشکل به دلیل پایین بودن سطح تستوسترون در بدن ایجاد می‌شود. هورمون تستوسترون مسئول تولید لذت‌های جنسی، تولید اسپرم و  تغییرات خلقی در فرد است. تحقیقات نشان داده است که عدم علاقه مردان به همسران ناشی از کمبود این هورمون در بدن است. در هر صورت تحقیقات نشان داده است که عوامل دیگری مانند استرس، افسردگی، تجربیات جنسی منفی در گذشته، مسائل مربوط به شکل ظاهری بدن، مشکلات پزشکی مانند دیابت و فشار خون بالا نیز ممکن است به کاهش میل جنسی مردان منجر شود.

نتیجه گیری

 ناتوانی جنسی و مشکلات جنسی مردان ریشه در مسائل مختلفی دارد و ممکن است هر کدام از آنها با شیوه‌های مختلفی قابل درمان باشد. نکته مهمی که در رابطه با این مشکلات وجود دارد این است که فرد قادر به بیان آنها باشد و بتواند مشکلات را با پزشک خود در میان بگذارد. هرچه موفقیت مردم در بیان مشکلات خود بهتر باشد و بتوانند پزشک خود را نسبت به این موضوع مطلع کنند، مطمئناً راهکارهای پیشنهادی آنها مثمر ثمر خواهد بود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  در مورد تاثیر دیابت بر باروری مردان چه می دانید؟

طبیعتاً هرچه آشنایی فرد نسبت به انواع مختلف ناتوانی جنسی بالاتر باشد و بداند که برای هرکدام از این مشکلات چه راهکارهایی وجود دارد، عکس العمل او نسبت به این مشکلات بهتر و پخته‌تر خواهد بود. نادیده گرفتن مشکلات جنسی در مردان به مرور زمان باعث کاهش اعتماد به نفس آنها و در نتیجه شدیدتر شدن مشکلات می‌شود. البته ما در مطالب قبلی به روشهای درمان ناتوانی جنسی پرداختیم و در جریان آن روشهای درمانی مانند استفاده از داروهای مختلف یا استفاده از دستگاه وکیوم را معرفی کردیم. توصیه می‌کنم که حتماً این مطلب را مطالعه کنید و در صورت وجود ابهام با کارشناسان ما در تماس باشید.

4/5 (1 نظر)