رابطه جنسی از اصلی‌ترین ارکان زندگی زناشویی به شمار می‌رود. از طرفی دیگر، برای داشتن یک رابطه جنسی خوب ابتدا باید نعوظ خوبی شکل گرفته شود. همین عامل سبب شده که افراد زیادی در پی راه راحلی برای تجربه نعوظ بهتر باشند. با تقویت نعوظ اعتمادبه‌نفس مردان افزایش پیدا می‌کند و افراد می‌توانند رابطه جنسی لذت‌بخش‌تری را تجربه نمایند. نقش تغذیه بر تجربه نعوظ بهتر را هرگز نمی‌توان دست کم گرفت. از جمله غذاهای موثر بر تقویت نعوظ می‌توان به هندوانه، قهوه، ماهی، شکلات تلخ و… اشاره کرد.

نقش تغذیه بر بهبود نعوظ

نقش تغذیه بر بهبود نعوظ

نقش تغذیه بر بهبود نعوظ

برخی از مردان از اختلال نعوظ رنج می‌برند و برخی دیگر اگرچه که با این اختلال مواجه نیستند؛ اما به‌دنبال راهی برای تقویت نعوظ خود هستند. در این میان داشتن تغذیه مناسب می‌تواند کمک بسیاری به هر دو گروه نماید. بعضی از خوراکی‌ها در بالا بردن قدرت نعوظ در مردان نقش دارند. در حالت کلی، برای این‌که در رژیم غذایی خود تغییری ایجاد کنید و نتایج مثبتی را به دست آورید، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • غلات و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • تمرکز خود را روی مصرف میوه‌ها قرار دهید.
  • استفاده از گوشت قرمز، لبنیات پرچرب و قندهای فرآوری شده را به حداقل برسانید.
  • مصرف الکل را به حداقل رسانده و ترک کنید.

خوراکی هایی برای تقویت نعوظ

خوراکی هایی برای تقویت نعوظ

خوراکی هایی برای تقویت نعوظ

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که مایل هستید از طریق اصلاح تغذیه نعوظ بهتری را تجربه کنید. بعضی از خوراکی‌هایی که عملکرد مناسبی بر گردش خون شخص دارند، می‌توانند در بهبود نعوظ نیز ایفای نقش نمایند. در حالت کلی،  خوراکی‌های موثر بر تقویت نعوظ شامل مواد غذایی دارای لیکوپن، هندوانه و در حالت کلی میوه‌جات، قهوه و… می‌شوند. موارد زیر نیز اشاره به این مدل خوراکی‌ها دارند.

مواد غذایی حاوی لیکوپن برای رفع مشکلات نعوظ

لیکوپن یک کاروتنوئید به شمار می‌رود و در بعضی از مواد غذایی گیاهی دیده می‌شود. این نوع مواد غذایی در گردش خون و بهبود عملکرد جنسی فرد نقش مهمی را ایفا می‌کند. میوه‌های قرمز همچون گوجه ‌فرنگی و گریپ ‌فروت حای مقدار بالایی لیکوپن هستند. در این مواد غذایی علاوه‌بر لیکوپن، مقداری ویتامین C نیز وجود دارد. این دو مورد در ساخت اسپرم ایفای نقش می‌نمایند. همچنین آنتی ‌اکسیدان‌هایی همچون لیکوپن از سرطان پروستات جلوگیری به عمل می‌آورند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  اختلال نعوظ در بیماران دیابتی و درمان آن

هندوانه و تثیر آن بر نعوظ بهتر

هندوانه و تثیر آن بر نعوظ بهتر

هندوانه و تثیر آن بر نعوظ بهتر

حتما با میوه شیرین و خوشمزه هندوانه آشنایی دارید. این میوه عملکردی مشابه داروهای درمان نعوظ داشته و اثری مشابهی را بر رگ‌های خونی شخص بر جای می‌گذارند. حتی ممکن است که میوه هندوانه انگیزه جنسی را در شخص برانگیزد. هندوانه بیشتر از آب تشکیل شده است. در هندوانه ترکیبی تحت عنوان لیکوپن وجود دارد. لیکوپن یک نوع آنتی ‌اکسیدان به شمار می‌رود که در سلامت قلب، پروستات و پوست نقش خواهد داشت.

آجیل و خشکبار برای تقویت نعوظ در مردان

آجیل و خشکبار برای تقویت نعوظ در مردان

آجیل و خشکبار برای تقویت نعوظ در مردان

در آجیل، خشکبار و علی‌الخصوص گردو حجم بالایی از آرژنین وجود دارد. آرژنین یک مدل اسیدآمینه به شمار می‌رود و این ماده در جهت تولید اکسید نیتریک به‌کار گرفته می‌شود. برای این‌که نعوظ به‌خوبی در شخص ایجاد شود، باید ماده اکسید نیتریک به میزان لازم در شخص وجود داشته باشد. البته مواد مغذی آجیل و خشکبار تنها در این مورد خلاصه نخواهند شد. از دیگر مواد موجود در آجیل و خشکبار می‌توان به وتامینE   اسید فولیک و فیبر اشاره کرد.

ماهی برای تقویت نعوظ مردان

ماهی‌های متنوعی همچون سالمون، منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا۳ به شمار می‌روند. این ماده غذایی همچنین در بهبود سلامت قلب و عروق نیز نقش دارد. با مصرف این ماده غذایی ساخت اکسید نیتریک در بدن افزایش پیدا می‌کند. جدای از این مورد، در تنظیم فشارخون نیز نقش داشته و ریسک حمله قلبی را به علت لخته شدن خون پایین می‌آورد.

قهوه و نقش ان در نعوظ سالم

قهوه

قهوه

نوشیدن دو یا سه فنجان قهوه در روز جزء روتین برخی از مردان به حساب می‌آید. اختلال نعوظ در این مردان در مقایسه با سایر افراد کمتر دیده می‌شود. علت آن، این است که کافئینی که در قهوه وجود دارد؛ در واقع جریان خون را بهبود می‌بخشد. بیشتر چای‌ها، نوشابه و نوشیدنی ورزشی از میزان لازم کافئین برخوردار هستند.

تاثیر شکلات تلخ بر رابطه جنسی بهتر

شکلات تلخ

شکلات تلخ

در افرادی که مشکلات نعوظ به علت ضعف در گردش خون رخ داده، شکلات تلخ می‌تواند بسیار مفید واقع شود. با مصرف شکلات تلخ می‌توان نعوظ در مردان را تقویت کرد؛ چراکه فلانوییدهایی در شکلات تلخ وجود دارند که گردش خون را بهبود می‌بخشند. فلانوییدها در واقع به عنوان یک مدل آنتی ‌اکسیدان شناخته می‌شوند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  انواع مختلف ناتوانی جنسی که مردان ممکن است با آن روبرو شوند

مراقبت از سلول‌ها در مقابل سموم برعهده آن‌ها است و این موارد در ترمیم آسیب‌های سلولی نقش دارند. در حالت کلی می‌توان گفت که شکلات تلخ سطح فشارخون و کلسترول را پایین می‌آورد و این دو مورد تهدیدی برای اختلال نعوظ به حساب می‌آیند. همین عامل سبب شده که شکلات تلخ در درمان این اختلال نقش داشته باشد.

سیر و تقویت نعوظ

بهتر است در رژیم غذایی خود سیر را بگنجانید؛ چراکه سیر کمک می‌کند تا سرخرگ‌های شما سالم مانده و راه هوایی آن باز بماند. بنابراین این امر سبب تقویت خون‌رسانی به آلت تناسلی می‌شود.

پاستای گیاهی؛ تغذیه مناسب بهبود نعوظ مردان

پاستای گیاهی؛ تغذیه مناسب بهبود نعوظ مردان

پاستای گیاهی؛ تغذیه مناسب بهبود نعوظ مردان

این غذای خوراکی از لحاظ کربوهیدرات غنی است و به کمک آن می‌توان سطح انرژی را بالا برد و پیش از برقراری رابطه، معاشقه بهتری را تجربه کرد. در پاستای گیاهی یک‌سری مواد گیاهی همچون فلفل هندی و جوز هندی دیده می‌شوند. اگر به‌دنبال راهی موثر برای بالا بردن قدرت نعوظ خود هستید، مصرف پاستای گیاهی گزینه خوبی به حساب می‌آید.

هریسه

هریسه

هریسه

داشتن یک رژیم غذایی خوب می‌تواند شما را در رسیدن به خواسته‌تان یاری دهد. برای نمونه جو دوسر غذای سالمی به شمار می‌رود که در کنار مزیت‌های بسیار خود، می‌تواند شما را به احساس سیری برساند. چربی‌های ناسالم از این طریق از بدن بیرون خواهند آمد و به این صورت شما قادر خواهید بود که در طول رابطه جنسی قوی و پرشور عمل کنید. در واقع، هریسه یکی از مناسب‌ترین خوراکی‌ها در راستای بالا بردن قدرت نعوظ به حساب می‌آید و سبب سفت‌تر شدن آلت خواهد شد. در این صورت، نعوظ به‌خوبی انجام خواهد گرفت.

میخک

میخک

میخک

میخک در گذشته به عنوان یکی از قسمت‌های اصلی ادویه گرام ماسالا شناخته می‌شد. گرام ماسالا به ترکیبی از ادویه‌ها می‌گویند که به شکل وسیعی در آشپزی هندی به‌کار گرفته می‌شوند. میخک دمای بدن را بالا می‌برد و همین مسئله سبب می‌گردد که گردش خون آلت تناسلی بیش از گذشته به جریان بیفتد. در حالت کلی، می‌توان گفت هر چیزی که بتواند بدن شما را در وضعیت داغ‌تری قرار دهد، رابطه جنسی شما را نیز پرشورتر خواهد کرد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  هایپرپلازی خوش خیم پروستات

بهبود عملکرد نعوظ با غلات کامل

غلات کامل

غلات کامل

در صورتی که در رژیم غذایی خود کربوهیدرات بیشتری قرار دهید، نعوظ بهتر و سفت‌تری را نیز تجربه خواهید کرد. البته در این‌جا از کربوهیدرات‌هایی با منشا حیوانی و چاق‌کننده استفاده نشده است. کربوهیدرات‌های ضروری بدن به‌واسطه غلات کامل فراهم می‌شوند. کربوهیدرات ضروری منبعی غنی از فیبر به شمار می‌رود که بر سلامت قلب اثر مثبتی دارند. به‌صورت کلی، غلات کامل را می‌توان یکی از بهترین منابع برای بالا بردن قدرت نعوظ دانست. علاوه‌بر این مورد، غلات کامل به سفت‌تر شدن نعوظ نیز کمک می‌کنند.

هل

براساس طب آیورودا، هل در جهت بالا بردن میل و شهوت جنسی به‌کار گرفته می‌شود. این ماده، گرما و حرارت را در بدن شخص ایجاد می‌کند و موجب بالا بردن استقامت به هنگام برقراری رابطه جنسی خواهد شد.

چای سبز برای درمان اختلال نعوظ

چای سبز

چای سبز

چای سبز در واقع حاوی مقدار زیادی آنتی ‌اکسیدان است. آنتی ‌اکسیدان سلامتی بدن را تضمین می‌کند؛ چراکه این ماده در حذف رادیکال‌های آزاد از بدن نقش دارد. علاوه‌بر این، مصرف چای سبز شادابی جسم، ذهن و بخش‌هایی از بدن را به‌دنبال خواهد داشت که سلامت آن‌ها برای برقراری یک رابطه جنسی خوب الزامی است.

تقویت نعوظ مردانه با دانه رازیانه

دانه رازیانه

دانه رازیانه

از دیگر موادی که در لیست خوراکی‌هایی برای تقویت نعوظ قرار گرفته است، می‌توان به دانه رازیانه اشاره کرد. دانه رازیانه سبب می‌گردد که میزان تعریق بدن بالا برود و بدن از سموم و مواد زائد پاک شود. بنابراین به کمک این ادویه همه دستگاه‌ها و اندام‌های بدن شخص پاک خواهند شد. همین عامل سبب می‌شود که شخص نعوظ بهتر و سالم‌تری را تجربه نماید. از این‌رو، مصرف دانه رازیانه می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

چای تلخ

چای تلخ یکی از منابع غنی از آنتی ‌اکسیدان به شمار می‌رود. این نوع آنتی ‌اکسیدان کاتچین نامیده می‌شود و در بالا بردن گردش و جریان خون ایفای نقش می‌کند. با مصرف چای تلخ، علاوه‌بر این‌که قدرت جنسی فرد بالا می‌رود، قدرت مغز نیز تقویت خواهد یافت. همچنین با مصرف چای تلخ تمرکز، خلق‌و‌خو و حافظه فرد نیز بهبود پیدا خواهند کرد. چربی‌سوزی نیز از دیگر مزیت‌های چای تلخ به حساب می‌آید.

 

مطالعه مقالات زیر نیز به شما پیشنهاد میشود:

 

0/5 (0 نظر)