اختلال نعوظ در مردان زیر 40 سال و حقایقی در مورد آن

اگرچه بسیاری از افراد و حتی پزشکان بروز اختلال نعوظ در افراد بالاتر از ۴۰ سال و افراد مسن را یک موضوع طبیعی می‌دانند، انواع برای مردان زیر ۴۰ سال نمی تواند یک موضوع طبیعی باشد و ریشه در مشکلات جانبی دارد. به همین دلیل است که درمان ناتوانی جنسی در مردان کمتر از ۴۰ سال بسیار راحت‌تر است و حتی به کارگیری دستگاه وکیوم مردانه می تواند آنها را به روال طبیعی برگرداند.

اما واقعاً ریشه مشکل بروز اختلال نعوظ در مردان ۴۰ ساله و کمتر به چه چیزی برمی گردد و گزینه پیشنهادی برای کنترل و درمان آن به چه صورت است.

احتمال بروز اختلال نعوظ در مردان زیر ۴۰ سال

اختلال نعوظ در دیدگاه عموم مربوط به دوران کهنسالی است و بیشتر در پیرمردان رخ می دهد. اما تحقیقات اخیر نشان داده که ناتوانی جنسی در مردان زیر ۴۰ سال به مراتب شایع تر و رایج تر از آنچه که قبلاً تصور می شد هست. در سال ۲۰۱۳ یک مطالعه روی عملکرد مردان از لحاظ جنسی انجام گرفت و نشان داد که از هر ۴ مردی که در کلینیک میلان به دلیل اختلال نعوظ تحت درمان قرار گرفته بودند، یک نفر از آنها زیر ۴۰ سال سن داشت. این مطالعه بر اساس داده های جمع آوری شده از ۴۳ مرد بود که ۲۶ درصد آنها زیر ۴۰ سال بودند. با کمال تعجب تقریباً نیمی از مردان زیر ۴۰ سال یعنی در حدود ۴۹ درصد، تحت تاثیر مشکل اختلال نعوظ قرار داشتند. این در حالی است که برای مردان بالاتر از ۴۰ سال این آمار تنها ۴۰ درصد بود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  راهکارهای جلوگیری از اختلال نعوظ

برخلاف مردان مسن، این گروه سنی از شاخص توده بدنی مناسب و سطح تستوسترون بالا بهره می‌بردند و شرایط پزشکی که آنها را مستعد اختلال نعوظ می‌کند ندارند. بنابراین باید عوامل دیگری نیز وجود داشته باشد که به طور مستقیم یا غیر مستقیم سلامت جنسی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

در ضمن مردان زیر ۴۰ سال به احتمال زیاد زود انزالی را تجربه می‌کردند، این در حالی است که مردان بالای ۴۰ سال بیشتر از بیماری پیرونی رنج می بردند که منجر به ایجاد حالت نعوظ دردناک در آلت تناسلی میشد.

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ

علل بروز اختلال نعوظ در مردان زیر ۴۰ سال

بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان مصرف مواد مخدر و سیگار در مردان جوان تر بیشتر است و این موضوع می‌تواند در بروز مشکلات جنسی آن ها نقش داشته باشد. اثرات سمی و نامناسب استعمال دخانیات و مواد مخدر روی سیستم عروقی مردان زیر ۴۰ سال می‌تواند روند و خونرسانی به آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار داده و به طور کلی مشکلات اختلال نعوظ را به دنبال داشته باشد.

البته در مردان استرس ناشی از فضای کاری یا از دست دادن کار، روابط فردی و عمومی، زندگی خانوادگی، شرایط متابولیکی مانند ابتلا به دیابت و همچنین مصرف برخی داروهای خاص هم ممکن هست در عملکرد نعوظ آلت تناسلی آنها تاثیر گذار باشد.

موضوع دیگری که اخیراً توسط روانشناسان مطرح شده، استفاده بیش از حد جوانان از فیلم های پورنوگرافی و اعتیاد به دیدن فیلم های مستهجن است که در چند سال اخیر به دلیل راحتی در دسترسی به گوشی های هوشمند و تبلت ها به وجود آمده است. این افراد حتی وقتی که به دنبال رابطه جنسی هستند نیاز دارند که از تصاویر گرافیکی برای برانگیخته شدن خود استفاده کنند. به همین دلیل در مورد اختلال نعوظ در مردان زیر ۴۰ سال مسئله دیدن فیلم های مستهجن و اعتیاد به دیدن این فیلم‌ها هم تاثیرگذار است.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  عوامل زود انزالی در مردان

یکی از نتایج جالبی که در کنفرانس انجمن ارولوژی آمریکا در سال ۲۰۱۷ منتشر شده نشان می دهد که تماشای فیلم های مستهجن می تواند در اختلال عملکرد جنسی نقش داشته باشد. با این حال آنالیز نتایج نشان می دهد که اکثر مردانی که اختلال نعوظ را تجربه می کنند همان مردانی هستند که از رابطه جنسی خود ناراضی بودند. این افراد معمولاً خود ارضایی و تماشای فیلم های مستهجن را به رابطه جنسی با شریک زندگی خود ترجیح می‌دهند و به همین دلیل بروز مشکلات جنسی در آنها طبیعی جلوه می کند.

چه زمانی می‌توانیم بگوییم که اختلال نعوظ شدید است؟

باید اعتراف کنیم که هیچ معیار خاصی برای سنجش شدت میزان اختلال نعوظ وجود ندارد و هنوز هم سنجش آن در بین مردان در سنین مختلف غیر ممکن است. به عنوان مثال ممکن است مردان جوان نسبت به مردان مسن عملکرد جنسی بهتری داشته باشند و به همین دلیل از دست دادن بخشی از حالت نعوظ خود را به عنوان اختلال نعوظ شدید تلقی کنند. این در حالی است که در مورد مردان مسن ممکن است رسیدن به حالت نعوظ بسیار سخت باشد و از لحاظ عملکردی به عنوان اختلال نعوظ شدید شناخته نشود.

چه زمانی میتوانیم بگوییم که شرایط طبیعی است؟

اختلال نعوظ موقتی یا لحظه ای معمولاً طبیعی است و ناشی از موقعیت های مختلف مانند استرس و خستگی است. به طور کلی اگر امکان رسیدن به حالت نعوظ بدون دخالت ابزار خارجی یا با استفاده از یک شریک زندگی را نداشتید لازم است که از یک پزشک کمک بگیرید. در برخی موارد این مشکل می‌تواند نشان‌دهنده یک وضعیت جسمی خطرناک باشد که نیاز به معالجه پزشکی دارد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  بهترین روش درمان ناتوانی جنسی مردان بدون عوارض چیست؟

اصولاً هنگامی که مردان و جوانان زیر ۴۰ سال دچار اختلال نعوظ می شوند، ریشه مشکل آنها به عملکرد قلبی و عوامل روانشناختی مربوط می شود. با توجه به اینکه فعالیت قلب و عروق آن در خونرسانی به آلت تناسلی بسیار مهم است می توان آن را به عنوان یک عامل مهم در مشکلات جنسی مردان زیر ۴۰ سال معرفی کرد.

چرا اختلال نعوظ در مردان زیر ۴۰ سال می تواند خطرناک باشد؟

بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی در ایالات متحده، اکثر مردان علیرغم شیوع بالای اختلال نعوظ، تمایلی برای قرار گرفتن تحت درمان ندارند. این در حالی است که راهکارهای درمانی برای طیف وسیعی از آنها تعریف شده و خیلی راحت می توانند کیفیت زندگی قبلی خود را به دست بیاورند. در مورد درمان این مشکل در وهله اول باید نگرش مردان نسبت به راهکارهای درمانی تغییر کند تا فرد بتواند نشانه های واقعی را در اختیار ارولوژیست قرار داده و راهکار درمانی برای آنها پیشنهاد شود.

شیوه های مختلفی مانند استفاده از داروهای خوراکی و دستگاه وکیوم آقایان برای درمان اختلال نعوظ در مردان زیر ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال پیشنهاد می شود که با توجه به شرایط فرد و تجویز پزشک انتخاب می شوند. البته در مورد افراد ۴۰ سال احتمال بروز مشکلات پزشکی دیگری هم وجود دارد که نباید در مورد آنها سکوت کرد و لازم است توسط یک متخصص مورد بررسی قرار گیرند. اگر می خواهید بدانید که یک دستگاه وکیوم مردانه چگونه کار میکند و تاثیر آن در بهبود اختلال نعوظ به چه صورت است مطالب قبلی ما را ببینید و یا مستقیماً با ما در تماس باشید.

2/5 (1 نظر)