ایمپلنت آلت تناسلی چیست؟

ایمپلنت آلت تناسلی یا پروتز آلت تناسلی یک روش درمانی برای معالجه اختلال نعوظ می باشد. این عمل جراحی شامل قرار دادن میله های قابل تورم یا منعطف در آلت تناسلی مرد است. میله های بادی نیاز به وسیله ای مملو از محلول نمکی و پمپ پنهان در داخل بیضه دارند. هنگامی که شما پمپ را فشار می دهید، محلول نمکی به دستگاه منتقل می شود و آن را باد می کند و در شما ایجاد حالت نعوظ می کند. سپس شما می توانید هر زمان که اراده کنید باد دستگاه را خالی کنید.

این روش اغلب مناسب مردانی است که از سایر درمان های اختلال نعوظ جوابی دریافت نکرده اند. درصد بالایی از آقایانی که این جراحی را انجام داده اند از نتایج آن راضی هستند.

در ادامه مطلب، اطلاعاتی در مورد انواع مختلف ایمپلنت آلت تناسلی، کاندیدای مناسب این جراحی و انتظارات بعد از عمل را مطالعه خواهید کرد.

کاندیدای مناسب ایمپلنت آلت تناسلی

در صورتی که شما شرایط زیر را دارا هستید، کاندیدای مناسبی برای انجام این روش هستید:

  • شما دارای اختلال نعوظ مداوم هستید که زندگی جنسی شما را مختل می کند.
  • قبلاً مصرف داروهایی مانند سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس)، وردنافیل (لویترا) و آوانافیل (استندرا) را امتحان کرده اید. این داروها منجر به ایجاد نعوظ مناسب برای مقاربت در حدود 70 درصد از آقایان مصرف کننده آنها می شوند.
  • شما یک پمپ آلت تناسلی مردان (دستگاه وکیوم یا ایجاد خلاء) را امتحان کرده اید.
  • شما مبتلا به یک بیماری، مانند بیماری پیرونی، هستید که بعید به نظر می رسد که با سایر درمان ها بهبود یابد.

اما در صورتی که دارای شرایط زیر هستید ممکن است شما نامزد مناسبی برای درمان با این روش نباشید:

  • اختلال نعوظ قابل برگشت
  • اختلال نعوظ به دلیل مسائل عاطفی
  • فاقد تمایل یا احساس جنسی
  • مبتلا به عفونت ادراری
  • شما با التهاب، ضایعات یا سایر مشکلات پوستی در آلت تناسلی یا بیضه خود مواجه هستید.
ایمپلنت آلت تناسلی

ایمپلنت آلت تناسلی

اقدامات لازم جهت آمادگی برای ایمپلنت آلت تناسلی

پزشک ابتدا معاینه فیزیکی را انجام داده و تاریخچه پزشکی شما را بررسی می کند. همچنین سایر گزینه های درمانی نیز باید در نظر گرفته شوند.

در مورد انتظارات و نگرانی های خود با پزشک صحبت کنید. شما باید نوع ایملنت را خود انتخاب نمایید، بنابراین در مورد جوانب مثبت و منفی هر یک از آنها از پزشک سؤال کنید.

ایمپلنت سه تکه

دستگاه های قابل تورم یا بادی شایع ترین نوع مورد استفاده هستند. یک ایمپلنت سه تکه شامل قرار دادن مخزن سیال در زیر دیواره شکم، کاشت دریچه پمپ و رهاسازی در بیضه و دو سیلندر تورم در داخل آلت تناسلی مرد است. این نوع، وسیع ترین نوع جراحی ایمپلنت آلت تناسلی است که سفت ترین حالت نعوظ را ایجاد می کند. با این وجود قطعات بیشتری وجود دارند که ممکن است دچار نقص شوند.

ایمپلنت دو تکه

یک ایمپلنت دو تکه نیز وجود دارد که در آن مخزن بخشی از پمپ قرار داده شده در بیضه است. این عمل جراحی از ایمپلنت سه تکه کمی کمتر پیچیده است. نعوظ ایجاد شده با این ایمپلنت ها معمولاً نسبت به ایمپلنت سه تکه کمی نرم تر هستند. این پمپ برای کار کردن به تلاش بیشتر و مهارت کمتر دست نیاز دارد.

ایمپلنت نیمه سخت

در نوع دیگری از جراحی از میله های نیم سخت استفاده می شود که قابل تورم نیستند. پس از کاشت، این دستگاه ها همیشه ثابت و سفت  می مانند. شما می توانید برای برقراری رابطه جنسی، آلت تناسلی خود را در مقابل بدن خود قرار دهید یا آن را خم کنید.

نوع دیگر ایمپلنت نیمه سخت دارای یک سری قطعه به همراه یک فنر در هر انتهای آن است. این امر موجب ساده تر شدن موقعیت یابی می شود.

جراحی برای ایمپلنت میله های نیمه سخت از جراحی برای ایمپلنت های بادی ساده تر است. استفاده از آنها راحت تر است و احتمال نقص در آنها نیز کمتر است. اما میله های نیمه سخت به طور مداوم به آلت تناسلی فشار وارد می کنند و پنهان کردن آن تا حدودی سخت تر است.

روند جراحی ایمپلنت آلت تناسلی

جراحی ممکن است با استفاده از بی حسی نخاعی یا بیهوشی کامل انجام شود.

پیش از عمل جراحی، ناحیه تراشیده می شود. یک سوند ادراری در مثانه، و یک خط تزریق وریدی (IV) برای تزریق آنتی بیوتیک ها یا سایر داروها در دست قرار داده می شود.

جراح، در قسمت تحتانی شکم شما، پایه آلت تناسلی شما یا دقیقاً زیر سر آلت تناسلی شما یک برش ایجاد می کند.

سپس بافت موجود در آلت تناسلی، که به طور معمول در حین نعوظ از خون پر می شود، کشیده می شود و دو سیلندر بادی در داخل آلت تناسلی شما قرار می گیرد.

اگر دستگاه تورم دو تکه را انتخاب کرده اید، مخزن محلول نمکی، دریچه و پمپ در داخل بیضه شما قرار می گیرد. در صورت انتخاب دستگاه سه تکه، پمپ در داخل بیضه شما و مخزن در زیر دیواره شکم قرار می گیرد.

در نهایت، جراح برش های ایجاد شده را بخیه می زند. این روش ممکن است 20 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. این عمل معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود.

دوره نقاهت و بهبودی چگونه خواهد بود؟

ایمپلنت آلت تناسلی

ایمپلنت آلت تناسلی

پس از عمل جراحی، شما دستورالعمل هایی در مورد نحوه مراقبت از محل جراحی و نحوه استفاده از پمپ را دریافت خواهید کرد.

ممکن است شما برای چند روز یا چند هفته به داروهای مسکن نیاز داشته باشید. پزشک احتمالاً برای کاهش احتمال عفونت مصرف آنتی بیوتیک ها را تجویز می کند.

شاید شما بتوانید پس از چند روز به کار خود بازگردید، اما بهبودی کامل ممکن است چندین هفته به طول بیانجامد. شما باید قادر باشید در حدود چهار تا شش هفته فعالیت جنسی خود را از سر بگیرید.

چگونگی تورم کاشت آلت تناسلی

برای بسیاری افراد سوال هایی درباره کاشت آلت تناسلی وجود دارد. مثلا سوالاتی مانند چگونه می توان ایمپلنت آلت تناسلی را متورم و باد کرد و چگونه این حالت را از بین برد؟ آیا چیزی وجود دارد که نیاز به فشردن یا پمپ کردن داشته باشد؟ آیا ممکن است ایمپلنت به طور تصادفی باد شود؟

برای باد کردن ایمپلنت آلت تناسلی، شما باید به طور مرتب پمپ پنهان ایمپلنت در بیضه را با انگشتان خود فشار دهید تا مایع به داخل ایمپلنت منتقل شود. این کار تا زمانی که حالت نعوظ حاصل شود باید ادامه پیدا کند. برای خالی کردن ایمپلنت، شما دریچه ترشح قرار گرفته در نزدیکی پمپ در داخل بیضه خود فشار می دهید تا مایعات اجازه تخلیه از ایمپلنت و بازگشت به مخزن سیال را داشته باشند. به دلیل موقعیت پمپ و اقدامات دقیق لازم برای اطمینان از حرکت سیال، باد شدن ایمپلنت به طور تصادفی بسیار دشوار است.

جراحی تا چه اندازه مؤثر است؟

در حدود 90 تا 95 درصد از عمل جراحی ایمپلنت آلت تناسلی بادی موفقیت آمیز گزارش شده است. این بدان معناست که آنها منجر به ایجاد نعوظ مناسب به منظور مقاربت می شوند. 80 تا 90 درصد آقایانی که این جراحی را انجام داده اند، از این عمل رضایت نشان می دهند.

ایمپلنت آلت تناسلی از نعوظ طبیعی تقلید می کند بنابراین شما می توانید مقاربت کنید. آنها به سر آلت تناسلی برای سخت شدن کمک نمی کنند، و همچنین بر احساس یا ارگاسم تأثیری نمی گذارد.

همانند هر نوع جراحی دیگر، خطر عفونت، خونریزی و تشکیل بافت اسکار پس از انجام عمل جراحی وجود دارد. هر چند که خرابی های مکانیکی، فرسایش یا چسبندگی به ندرت رخ می دهند اما در این شرایط برای ترمیم یا برداشتن ایمپلنت نیاز به عمل جراحی است.

هزینه ایمپلنت آلت تناسلی

در زمانی که علت پزشکی برای بیماری اختلال نعوظ داشته باشید، شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه شما ممکن است هزینه را به طور کامل یا جزئی پرداخت کند. هزینه کلی این ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • نوع ایمپلنت
  • محل زندگی شما
  • آیا ارائه دهندگان خدمات بیمه این هزینه ها را پوشش می دهند
  • برنامه های شما حق پرداخت بیمه و هزینه هایی که در ابتدا پیش از بازپرداخت بیمه به شما، خودتان باید بپردازید

در صورتی که بیمه ندارید، از پزشک خود برای طرح خودپرداخت، درخواست تخمین هزینه ها را کنید و پیش از برنامه ریزی برای جراحی با شرکت بیمه کننده خود تماس بگیرید. اغلب ارائه دهندگان این درمان یک متخصص بیمه برای کمک به شما در مدیریت امور مالی دارند.

چشم انداز ایمپلنت آلت تناسلی

ایمپلنت آلت تناسلی به گونه ای طراحی شده است که پنهان باشد و به شما در رسیدن به نعوظ به منظور مقاربت کمک کند. این یک گزینه درمانی مناسب برای زمانی است که سایر درمان ها و معالجات بی اثر باشند.

هیچ فردی مایل نیست بپذیرد که مشکلاتی در مورد سلامت جنسی خود دارد. اما چیزی که باید بدانید این است که اختلال نعوظ از آنچه که فکر می کنید رایج تر است. و درمان آن به معنای مصرف قرص در هر زمان که می خواهید رابطه جنسی برقرار کنید، نیست. بسیاری از متخصصین اورولوژی تنها درمان واقعی برای اختلال نعوظ را ایمپلنت آلت تناسلی می دانند.

در حالی که بسیاری از آقایان با داروهای درمانی و سایر گزینه ها موفق به دستیابی به نعوظ می شوند، اما برخی دیگر به دنبال یک راه حل دائمی تر برای درمان اختلال نعوظ هستند. ایمپلنت آلت تناسلی، سریع ترین و دائمی ترین درمان برای دستیابی به نعوظ در مردانی است که با اختلال نعوظ درگیر هستند.

برای آن دسته از آقایانی که داروها موثر نیستند یا این ایده برنامه ریزی برای رسیدن به نعوظ را دوست ندارند، ایمپلنت آلت تناسلی یک راه حل مناسب است. ایمپلنت آلت تناسلی، دستیابی به حالت نعوظ را در هر زمان و تا هر زمانی که بخواهید، تنها در 15 ثانیه امکان پذیر می کند.

آیا ایمپلنت آلت تناسلی یک راه حل ارزشمند است؟

برای آن دسته از افرادی که برای رسیدن مجدد به عملکرد جنسی انگیزه دارند، ایمپلنت آلت تناسلی یک روش بسیار مؤثر و قابل اعتماد برای اطمینان یافتن از این مسئله است که در هنگامی که می خواهید می توانید به راحتی به نعوظ دستیابی پیدا کنید.

مطالعات انجام شده درباره میزان رضایت آقایانی که ایمپلنت آلت تناسلی داشته اند و همچنین شرکای آنها رضایت بین 90 تا 95 درصدی را نشان داده است. اکثر قریب به اتفاق این آقایان اذعان دارند که آنها استفاده از این روش را به اشخاص دیگر نیز توصیه می کنند و همچنین از تصمیم خود برای دریافت ایمپلنت آلت تناسلی پشیمان نیستند.

ایمپلنت آلت تناسلی شامل یک عمل جراحی کوتاه می باشد، بنابراین این امر که آیا شما به انجام این عمل تمایل دارید یا قادر به انجام آن هستید، می تواند یک عامل تعیین کننده باشد که آیا انجام جراحی ایمپلنت آلت تناسلی برای شما مناسب است. به طور معمول جراحی ایمپلنت آلت تناسلی کمتر از یک ساعت زمان می برد و اغلب به صورت سرپایی انجام می شود.

آیا جراحی ایمپلنت آلت تناسلی ایمن و بی خطر است؟

همانند هر عمل جراحی ایمپلنت دیگر، نگرانی اصلی جلوگیری از بروز عفونت می باشد اما میزان بروز عفونت در این جراحی بسیار پایین است.

پزشکان این عمل جراحی را بسیار ایمن می دانند و احتمال بروز عفونت پس از آن بسیار نادر و تقریباً 1٪ است. عمدتا به دلیل استفاده از آنتی بیوتیک های خاص و تکنیک های جراحی خاص، خطر عفونت پس از عمل بسیار کاهش می یابد.

عمل جراحی ایمپلنت آلت تناسلی، همانند همه جراحی های دیگر با مراجعه به یک جراح مورد اعتماد، ایمن تر می شود. تجربه جراح بسیار اهمیت دارد. حتماً یک متخصص ارولوژی را انتخاب کنید که تجربه گسترده ای در انجام ایمپلنت آلت تناسلی داشته باشد.

آیا عمل جراحی ایمپلنت آلت تناسلی دردناک است؟

پس از انجام عمل جراحی ایمپلنت آلت تناسلی، ممکن است شما تا چند روز درد خفیف تا متوسط ​​داشته باشید، اما این علائم باید بعد از یک یا دو هفته محو شوند.

از آنجا كه این عمل در یك منطقه حساس است، احساس درد پس از این جراحی طبیعی می باشد. پزشکان با انجام چند اقدام، مانند تخلیه مایعات ایجاد شده، تجویز داروهای ضد درد و استفاده از پانسمان های فشاری سعی می کنند تا درد شما را به حداقل برسانند.

طول دوره بهبودی با توجه به عوامل مختلف، متفاوت است و پزشک در صورت به دست آوردن بهبودی کافی برای انجام فعالیت های جنسی، شما را باخبر می کند.

در این گونه جراحی، معمولاً پزشکان سه هفته پس از عمل، ایمپلنت آلت تناسلی را فعال می کنند که در این مرحله آلت آماده استفاده به صورت نامحدود است.

آیا روند دستیابی به نعوظ پس از ایمپلنت آلت تناسلی دردناک است؟

هر دو نوع ایمپلنت آلت تناسلی به راحتی می توانند به صورت دستی برای مقاربت آماده شوند و در هنگام استفاده از آن به صورت دستی تحت فشار قرار گیرند. این روند نباید دردناک باشد. برای باد کردن ایمپلنت آلت تناسلی، شما پمپ را در داخل بییضه خود فشار می دهید، تا مایعات را درون سیلندرهای آلت تناسلی ارسال کند. این امر به مهارت دستی خوبی نیاز دارد اما نباید دردناک باشد. اگر درد دارید، با پزشک خود تماس بگیرید.

به چه نوع ایمپلنت آلت تناسلی نیاز است؟

دو نوع ایمپلنت آلت تناسلی یعنی ایمپلنت های بادی و ایمپلنت های قابل انعطاف وجود دارد. پزشک شما می تواند بر اساس سبک زندگی و نیازهای منحصر به فرد شما در تعیین اینکه کدام نوع ایمپلنت برای شما مناسب است، کمک کند.

در هر حال صرف نظر از اینكه كدام نوع ایمپلنت انتخاب شود، اغلب آقایان رضایت زیادی از ایمپلنت آلت تناسلی خود نشان می دهند.

دوام ایمپلنت آلت تناسلی چه مدت زمان به طول می انجامد؟

در اکثر آقایان، ایمپلنت آلت تناسلی بین 15 تا 20 سال دوام خواهد داشت. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که ایمپلنت آلت تناسلی یک وسیله مکانیکی است و می تواند شکسته شود. اما این یک مسئله نادر است و می توان آن را از طریق یک عمل جراحی کوتاه دیگر اصلاح نمود.

 

آیا فرد دیگری متوجه دریافت ایمپلنت شخص خواهد شد؟

ایمپلنت کاملاً درون بدن شما قرار می گیرد. ایمپلنت آلت تناسلی بادی قابل مشاهده نیست. آلت تناسلی مرد در هنگام معمول، آرام و نرمال به نظر می رسد، و با نگاه کردن از روی لباس به مردی که آن را کاشته، به هیچ عنوان مشخص نمی شود.

آیا ایمپلنت ها موجب افزایش طول آلت تناسلی می شوند؟

پروتزهای آلت تناسلی در مردان با اختلال نعوظ می تواند به عنوان یک منبسط کننده بافت، افزایش دهنده طول آلت تناسلی و گاهی اوقات محکم عمل کند. در آقایانی که طول آلت تناسلی آنها به دلایلی مانند بیماری پیرونی یا سایر علل کوتاه شده، می توان روش های افزایش طول آلت تناسلی را با ایمپلنت آلت تناسلی ترکیب کرد.

دلایل در نظر گرفتن ایمپلنت آلت تناسلی

  • نرخ رضایت بیمار: بیماران رضایت بالای 90 درصدی را از ایمپلنت آلت تناسلی آقایان گزارش می کنند.
  • نرخ رضایت اضافی بیمار: به نظر می رسد بیماران تحت درمان با ایمپلنت آلت تناسلی از گزینه درمانی خود نسبت به بیمارانی که تحت درمان با داروی اختلال نعوظ یا سایر گزینه های درمانی هستند، به میزان قابل توجهی رضایت بیشتری دارند.
  • یک درمان مجرد برای اختلال نعوظ: پروتز آلت تناسلی در هنگام معمول آلت تناسلی قابل توجه نیست. شریک زندگی شما قادر نخواهد بود بفهمد که شما برای معالجه خود ایمپلنت کرده اید، مگر اینکه به آنها بگویید.
  • حداقل زمان بهبودی: این امر در هر مرد متفاوت است، اما به چهار تا شش هفته زمان برای ریکاوری معمولی پس از انجام عمل ایمپلنت پروتز نیاز می باشد. بعد از بهبود یافتن کامل، شما می توانید یک بار دیگر لذت بردن از رابطه جنسی را بچشید.
  • پوشش بیمه: ایمپلنت های آلت تناسلی توسط پزشک تجویز می شود و اغلب توسط اکثر بیمه ها تحت پوشش قرار می گیرند.

ایمپلنت آلت تناسلی، به مردان دارای اختلال نعوظ اجازه می دهد نعوظ مناسب برای مقاربت را به دست آورند. در حالی که استفاده از این پروتزها معمولاً از میزان رضایت بالایی در بین مردان و شرکای آنها برخوردار است، اما دریافت ایمپلنت آلت تناسلی یک تصمیم بزرگ است. این روش برخلاف سایر درمان های اختلال نعوظ به جراحی نیاز دارد. این مسئله حائز اهمیت است که بدانید ایمپلنت آلت تناسلی دائمی و غیر قابل برگشت است.

خبر خوب این است که ایمپلنت آلت در کل از موفقیت بالایی برخوردار است و بسیاری از مردان درمی یابند که احساس جنسی، ارگاسم و انزال درست مانند پیش از ایمپلنت صورت می گیرد. در حالی که ایمپلنت آلت تناسلی برای بیشتر آقایان مناسب است اما برخی معایب نیز از جمله خطر عفونت وجود دارد. دانستن جوانب مثبت و منفی می تواند به مردان در انتظارات واقع بینانه کمک کند.

4.5/5 (2 نظر)
این مطلب را نیز از دست ندهید:  رنگ مختلف مایع منی چه مفهومی دارد؟