از مهم‌ترین نیازهای زندگی زناشویی ارضا شدن و رسیدن به لذت جنسی است. اگر مردان در رابطه جنسی ارضا نشوند، به احتمال زیاد عوارض و فشارهای روحی روانی زیادی به آنها تحمیل خواهند شد. حتی ممکن است بر میزان رضایت‌مندی و کیفیت زندگی زناشویی آنها نیز اثرات منفی برجای بگذارد. یک رابطه جنسی خوب بین زوجین با ارضا شدن هر دو طرف ارتباط مستقیمی داشته که باعث رضایت از رابطه زناشویی می‌شود . دلایل متعددی در ایجاد عدم ارضا شدن مردان نقش دارند که با مراجعه به پزشک و آگاهی از آن مسئله، برای ریشه‌یابی و شناسایی آنها اقدامات لازم صورت خواهند پذیرفت.

انزال در مردان چگونه صورت می‌ گیرد؟

انزال در آقایان با خارج شدن مایع منی از بدن صورت می‌گیرد. به‌طور کلی تحریک جنسی موجب می‌گردد تا سیستم عصبی مرکزی به برانگیختگی تا حد ارگاسم برسد. در طی این پروسه، اسپرم از طریق بیضه‌ها به طرف اپیدیدیم به داخل مجاری حرکت می‌کند. همچنین در آنجا با مجاری انزالی پروستات و مایع منی و ترشحات پروستات ترکیب شده و به مجاری ادراری وارد می‌شود. لگن با انقباض عضلات خود موجب خروج مایعات از نوک آلت تناسلی شده و در نتیجه مایع منی خارج می‌شود.

علل ارضا نشدن آقایان در رابطه جنسی

مردان در رابطه جنسی به دلایل متعددی ارضا نمی‌شوند که از جمله برخی از آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

خود ارضایی

خودارضایی در مردان از علت‌های شایع ارضا نشدن در رابطه به شمار می‌رود. خودارضایی ممکن است قبل از رابطه جنسی یا بعد از آن صورت بگیرد. این اتفاق سبب می‌گردد تا فرد به وضعیتی که دارد عادت کرده و دیگر در رابطه با شریک جنسی خود، تحریک و ارضا نشود. بسیاری از بانوان با بدن و نقاط تحریک‌پذیر همسر خود آشنایی کافی ندارند، به‌ همین علت برخی از آقایان بعد از ارضا شدن همسر خود دست به خودارضایی می‌زنند تا ارضا شوند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  چه راهکارهایی برای درمان اختلال نعوظ وجود دارد؟

پریشانی‌ های روانی

پریشانی‌های روانی مانند استرس، افسردگی و اضطراب، موجب تحریک‌پذیری کم و ارضا نشدن آقایان می‌شوند. مسائل روانشناختی اثرات بسیار منفی بر میزان میل جنسی و ارضا نشدن و نعوظ برجای می‌گذارند؛ در نتیجه اگر مسائل روانشناختی را دلیل ارضا نشدن می‌دانید، باید با روانشناس متخصص در عرصه امور جنسی مشورت نمایید تا مشکل شما برطرف گردد.

مصرف مواد مخدر

استفاده از مواد مخدر و محرک‌های دیگر، به ‌شدت بر ارضا نشدن، میزان میل جنسی و نعوظ در مردان تاثیر منفی خواهد داشت. عده‌ای از آقایان به‌دلیل تحریک‌پذیری بیشتر و تاخیر در انزال به مواد مخدر و داروهای دیگر روی می‌آورند. البته مواد و دارو در کوتاه مدت می‌توانند موثر باشند؛ اما در بلندمدت صددرصد اثرات منفی برجای می‌گذارند.

علل ارضا نشدن آقایان در رابطه جنسی

علل ارضا نشدن آقایان در رابطه جنسی

افزایش سن

میزان میل جنسی و تحریک‌پذیری با بالا رفتن سن در آقایان و حتی بانوان کاهش می‌یابد و این کاهش پیدا کردن بسیار طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. مسئله‌ای مهم در این رابطه این است که در صورت ایجاد اضطراب و نگرانی بیشتری در فرد، موجب برجای گذاشتن اثرات منفی در میل جنسی و ارضا نشدن در مردان خواهد شد.

عدم علاقه به همسر

عده‌ای از مردان عاشق همسر خود نیستند و از روی اجبار یا به هر دلیل دیگری رابطه جنسی برقرار می‌کنند؛ در نتجیه طبیعی است که فرد در رابطه ارضا نشود.

عدم شناخت نقاط تحریک پذیر مرد

در بعضی از موارد بانوان شناخت کافی از نقاط تحریک‌پذیری همسرشان ندارند و قادر نیستند به میزان کافی همسر خود را تحریک نمایند تا وی ارضا شود. همچنین در جامعه ما یک عقیده اشتباهی که وجود دارد این است که تنها آقایان باید نسبت به نقاط تحریک‌پذیزی همسر خود شناخت داشته باشند؛ اما با آشنایی و دانستن نکات رابطه زناشویی می‌توانید یک رابطه بسیار مناسب را رقم بزنید.

علل روانشناختی در ارضا نشدن

  • اضطراب در رابطه با عملکرد
  • باورهای غلط فرهنگی یا مذهبی
  • تصور نامناسب از بدن خود
  • افسردگی، استرس و دیگر مشکلات روانی
  • مشکلات ارتباطی به‌دلیل وجود استرس و نگرانی‌های دیگر

عوارض و پیامد ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی

ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی عوارضی نیز در پی دارد که عبارتند از:

آسیب به غده پروستات

اگر فرد ارضا نشده و مایع منی به‌طور کامل تخلیه نشود، این امر سبب وارد شدن آسیب به غده پروستات و تورم بیضه می‌گردد. آسیب به پروستات زمانی اتفاق می‌افتد که تحریک و نعوظ در مجاری ادرار و بیضه رخ داده و تراکم خون به وجود بیاید و فرد با عدم تخلیه منی و ارضا نشدن مواجه گردد. عده‌ای از پزشکان بر این باور هستند که میان پروستات سالم و انزال ارتباط مستقیمی وجود دارد. همچنین رابطه جنسی و ارضا شدن در مردان می‌تواند از عوامل سرطان‌زا در غده پروستات جلوگیری نماید.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  ناباروری ثانویه؛ آشنایی با علل, راه کارها و درمان آن در آقایان

آسیب روانی در مردان

ارضا شدن و تخلیه کامل منی، کاهش تنش و استرس یا به ‌نوعی تخلیه روانی در مردان را به وجود می‌آورد. اگر مرد در پایان رابطه ارضا نشود، کاهش تنش و آرامش میسر نشده و در صورت تکرار زیاد به ناتوانی جنسی، افسردگی، پرخاشگری و برقراری روابط نامناسب بین زوجین خواهد انجامید. در آسیب روانی پرخاشگری از شایع‌ترین مشکلات در روابط زناشویی است.

کاهش صمیمیت و رابطه بین زوجین

در طی ارضا نشدن مردان که باعث بروز آسیب روانی شده، رابطه زوجین نیز دچار ضعف و مشکل می‌شود. این مسئله به‌طور مستقیم بر نارضایتی از روابط جنسی اثر گذاشته و به مرور تاثیرات منفی را در زندگی زناشویی و صمیمیت زوجین برجای خواهد گذاشت. توصیه می‌شود که قبل از برقراری رابطه جنسی، زوجین معاشقه و پیش‌نوازی داشته باشند.

کاهش صمیمیت و رابطه بین زوجین

کاهش صمیمیت و رابطه بین زوجین

افزایش خود ارضایی

هنگامی که زن برای مرد زیبایی و جذابیتی نداشته باشد یا مرد به همسر خود علاقه‌مند نباشد، در حین رابطه جنسی ارضا نخواهد شد؛ که در این صورت ممکن است به خودارضایی روی بیاورد. البته خودارضایی هم می‌تواند دلیل ارضا نشدن بوده و هم پیامد ارضا نشدن مردان در رابطه باشد.

افزایش اختلال نعوظ

عدم ارضا شدن یا رابطه جنسی کم، به مرور زمان سبب می‌گردد که مرد تحریک‌پذیری کم‌تری داشته باشد و به اختلالاتی مانند نعوظ دچار شود. آلت تناسلی فرم ماهیچه‌ای دارد و با عدم فعالیت و ارضا نشدن، تقویت نشده و به ناتوانی جنسی مبتلا می‌شود.

افزایش اختلال نعوظ

افزایش اختلال نعوظ

عوارض انزال تاخیری در مردان

عده‌ای از مردان به‌ علت استفاده از اسپری یا ژل‌های تاخیری و مشکلات دیگر دچار تاخیر در انزال می‌شوند که این امر عوارضی را در پی دارد. این عوارض به شرح زیر هستند.

  • مشکلات در رابطه زوجین به ‌علت رابطه نامناسب جنسی
  • اضطراب و استرس در رابطه با عملکرد جنسی
  • کاهش لذت جنسی برای شما و شریک‌تان

تشخیص ارضا نشدن در مردان

هنگامی که در زندگی مشترک خود عدم ارضا شدن را تجربه کرده‌اید، می‌بایست به متخصص مربوطه مراجعه نمایید. پزشک با بررسی وضعیت جسمانی و سوابق پزشکی به تشخیص و درمان دست خواهد یافت. همچنین پزشک جهت اعلام نتیجه نهایی انجام آزمایش‌هایی را به شما توصیه می‌کند که به شرح زیر هستند.

  • آزمایش خون جهت بررسی سطح هورمون تستوسترون، قند خون و کلسترول
  • آزمایش فشار خون
  • معاینه مقعدی برای بررسی پروستات
  • معاینه آلت تناسلی و بیضه‌ها
این مطلب را نیز از دست ندهید:  کمبود اسپرم و روش های درمانی

چه داروهایی باعث عدم ارضا شدن در مردان می ‌شوند؟

  • برخی از داروهای ضدتشنج
  • برخی از داروهای ضدافسردگی
  • بعضی از داروهای ضد روان‌پریشی
  • برخی از داروهای مربوط به فشار خون بالا

عوامل موثر در پیشگیری از ارضا نشدن

  • ورزش کردن و تناسب اندام
  • رژیم غذایی سالم
  • بهبود روابطه عاطفی با شریک جنسی
  • کاهش مصرف دخانیات و الکل
  • کنترل یا برطرف کردن استرس و افسردگی

درمان ارضا نشدن مردان

مشکل عدم ارضا شدن در مردان قابل درمان بوده و درمان‌های متعددی برای برطرف کردن این مسئله وجود دارند که شامل موارد زیر می‌شوند.

  • هورمون درمانی
  • ابزار کمکی مانند ایمپلنت
  • تجویز دارو
  • مشواره‌های روانی
درمان ارضا نشدن مردان

درمان ارضا نشدن مردان

سوالات متداول

پیامد ارضا نشدن در مردان به چه صورت است؟

باعث وارد شدن آسیب به غده پروستات، بروز آسیب روانی و کاهش صمیمیت و… می‌شود.

آیا خودارضایی می‌تواند از عوارض ارضا نشدن باشد؟

بله؛ اگر فرد به همسر خود علاقه نداشته باشد ممکن است برای ارضا شدن به خودارضایی روی بیاورد.

آیا امکان پیش‌گیری از ارضا نشدن وجود دارد؟

بله؛ با انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی سالم و کاهش مصرف دخانیات می‌توانید از بروز این عارضه جلوگیری نمایید..

سخن پایانی

انزال در مردان به معنای خارج شدن مایع منی است. در واقع با تحریک جنسی، سیستم عصبی مرکزی برانگیخته شده و ارگاسم رخ می‌دهد. به‌طور کلی داشتن رابطه جنسی در کیفیت زندگی زناشویی تاثیر بسزایی دارد؛ از این‌رو عدم برقراری رابطه جنسی نیز عوارضی را برای مردان و بانوان در پی خواهد داشت. در تلاش باشید تا در زندگی مشترک خود پایه‌های عاطفی را به‌خوبی بسازید تا از رابطه جنسی مناسبی برخوردار شوید. عوارض ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی عواقب خوبی را به‌دنبال ندارد و مشکلاتی را به وجود می‌آورد. بهتر است در صورت عدم ارضا شدن به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

مطالعه مقالات زیر نیز به شما پیشنهاد میشود:

0/5 (0 نظر)