رشد آلت تناسلی در مردان از چه سنی شروع و تا چه سنی ادامه دارد و در نهایت متوقف می‌شود؟ آیا برای تمامی مردان در یک سن به خصوصی رشد و متوقف شدن اتفاق می‌افتد و یا به عوامل دیگری نیز مرتبط خواهد شد؟ برای بزرگ کردن آلت تناسلی راه‌حل‌هایی وجود دارد یا خیر؟ اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان تا چقدر است؟ آیا اندازه آلت تناسلی بر روی رابطه جنسی افراد تأثیر می‌گذارد؟ امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات قابل برطرف شدن و قابل درمان هستند. این سوالات و دیگر ابهامات شما را در ادامه پاسخ داده و مطالب مفیدی را برای شما بازگو خواهیم کرد.

رشد آلت تناسلی مردان

یکی از موضوعات بسیار مهم و حساسی که در مردان مورد بحث قرار می‌گیرد اندازه آلت تناسلی آن‌ها است. داروهای تزریقی، قرص‌ها، روش‌های جراحی و دستگاه‌های کششی از جمله روش‌هایی هستند که مردان برای افزایش اندازه آلت تناسلی خود انجام می‌دهند. استفاده هر کدام از این روش‌ها درمان‌های قطعی نیستند و حتی ممکن است بعد از انجام این کارها ذره‌ ای هم  بر روی قطر و یا طول آلت تناسلی تغییر ایجاد نشود. همچنین برخی از روش‌های درمانی ممکن است خطر بیشتری نسبت به مزایا نیز داشته باشد. مردانی که اختلالات پزشکی و یا ضربه به آلت (باتروما) باعث اختلال در عملکرد آن‌ها شده است با برخی از روش‌های درمانی مشخص قابل درمان هستند. اندازه آلت تناسلی اگر به طور مستقیم بر روی کیفیت و یا باروری فرد تأثیر بگذارد با مراجعه به متخصص‌ ارولوژی در جهت افزایش سایز روش‌هایی را انجام خواهد داد.

پاسخ به یک ابهام؛ اندازه متوسط آلت تناسلی مردان

یافته بسیار دقیقی از میزان اندازه متوسط آلت تناسلی مردان به دست نیامده اما تحقیقات و بررسی‌ها ادامه دارد. هم اکنون چیزی که شرح داده شده است این گونه گفته می‌شود:

سال 1393 بالغ بر 15521 مرد بالا 17 سال را در مراکز مراقبت‌های بهداشتی مورد بررسی و آزمایش قرار دادند. دریافتند که مانند هر صفت شخصی و ارثی دیگر مانند رنگ مو و چشم و اندازه پا، اندازه آلت تناسلی نیز می‌تواند وراثتی باشد. بنابراین نمی‌توان در اندازه آن با خوردن مکمل‌ها، رژیم غذایی و یا دیگر تمرینات ورزشی تغییر به وجود آورد، حداقل اگر باشد بسیار اندک خواهد بود. اندازه آلت تناسلی مردان در شرایط مختلف متفاوت است برای مثال اندازه آن در حالت نعوظ مردان با حالت غیر نعوظ فرق دارد. همچنین نگاه کردن به آن از زاویه‌های مختلف اندازه‌های گوناگونی را نشان می‌دهد همان طور که دیگر اعضای بدن خود را از بالا نگاه می‌کنید کوچک دیده خواهد شد. حال طبق آخرین آمارها متوسط اندازه‌ها به شرح زیر است:

  • اندازه دور آلت تناسلی در یک مرد سالم: حدود 9.31 سانتی‌متر
  • اندازه دور آلت تناسلی در حالت نعوظ: حدود 11.66 سانتی‌متر
  • اندازه طول آلت تناسلی در حالت عادی: حدود 9.16 سانتی‌متر
  • اندازه طول آلت تناسلی در حالت نعوظ: 13.12 سانتی‌متر
این مطلب را نیز از دست ندهید:  هر آنچه راجع به آلت پرده دار باید بدانیم

همچنین بررسی‌های دیگری نیز در خصوص ابعاد آلت تناسلی در این مراکز مورد بررسی قرار گرفت که اندازه طولی آن 12.2 سانتی‌متر و در حالت نعوظ 14.2 گزارش داده شد. برخی از این اندازه‌گیری‌هایی که توسط شرکت‌کنندگان ارسال می‌شد غیر قابل اعتماد بودند. سال 1398 تحقیقات نشان داد که برخی از مردان اندازه دقیق و نرمال آلت تناسلی خود را به این مراکز اعلام نکرده‌اند، به ویژه زمانی که رابطه جنسی داشته‌اند. هندی‌ها در سال 2007 جدولی از اندازه‌های مختلف ابعاد آلت تناسلی مردان در کشورهای مختلف تهیه کردند. صد سال پیش بررسی‌های انجام شده روی 16 کشور مختلف آمار زیر را از اندازه طولی آلت تناسلی مردان گزارش کرد:

  • اندازه طولی آلت تناسلی در حالت ایستاده تقریباً بین 16-12 سانتی‌متر
  • اندازه دور آلت تناسلی در حالت نرمال بین 9-10 سانتی‌متر
  • اندازه طول آلت تناسلی در حالت شل بین 7-10 سانتی‌متر
  • اندازه عمومی طبق بررسی های بسیار اندک حدود 12 سانتی‌متر
بزرگ کردن آلت تناسلی مردان آیا امکان پذیر است؟

بزرگ کردن آلت تناسلی مردان آیا امکان پذیر است؟

بزرگ کردن آلت تناسلی مردان آیا امکان پذیر است؟

حتی کسانی که آلت تناسلی نرمالی هم دارند متقاضی برای درمان‌های افزایش سایز هستند در حالی که اندازه مناسبی برای انجام رابطه جنسی و دفع ادرار دارند. مردان جوان زیادی امروزه از اندازه آلت تناسلی خود ناراضی و به دنبال راهکارهای افزایش حجم برای بزرگ کردن آن می‌گردند. هر آنچه احتمال تغییر سایز می‌تواند بسیار کم باشد اما باز هم هستند تولید‌کنندگانی که از محصولات خود تعریف می‌کنند. عمل جراحی برای بزرگ کردن آلت، واکیوم و تمرین‌های متنوع روزانه، استفاده از دستگاه‌های کشنده، مصرف دارو و کرم و… نمونه‌هایی از راه افزایش طول آلت تناسلی نام برده می‌شوند. همان طور که گفته شده ممکن است حتی هیچ یک از این روش‌ها نیز برای افراد جوابگو نباشند اما با این حال روش‌هایی برای بزرگ کردن آلت تناسلی وجود دارد.

روش های مختلف بزرگ کردن آلت تناسلی مردان

افراد زیادی هستند که در سنین جوانی از اندازه آلت تناسلی خود راضی نیستند و در سایت‌های مختلف به دنبال افزایش سایز آلت تناسلی خود می‌گردند. اینک برخی از بهترین روش‌های افزایش سایز ابعاد آلت تناسلی در مردان را برای شما بازگو خواهیم کرد:

مصرف قرص و کرم

تولیدکنندگانی که قرص‌های حاوی مواد معدنی، انواع ویتامین‌ها، هورمون‌ها و مواد گیاهی تولید می‌کنند مدعی افزایش سایز آلت تناسلی مردان هستند. افزایش اندازه آلت تناسلی از راه مصرف دارو مدرک علمی و دقیقی ندارد در حالی که برخی از مواد مضر همچون سرب، مدفوع حیوانات و… نیز درون آن‌ها وجود دارد. محصولات قوای جنسی می‌تواند ترکیباتی داشته باشد که ماهیت آن‌ها اصلاً مشخص نباشد و در این باره سازمان غذا و دارو در آمریکا هشدارهایی داده است.

انجام جراحی آلت تناسلی

انجام جراحی آلت تناسلی

انجام جراحی آلت تناسلی

دو حالت بزرگ کردن آلت تناسلی از طریق جراحی وجود دارد که بهتر است این کار را با آگاهی و بررسی‌های زیاد انجام دهید. تزریق سلول‌های تجربی برای تقویت آلت تناسلی به داخل آن اولین نوع جراحی به شمار می‌رود. هدف اصلی در این نوع جراحی‌ها علاوه بر افزایش طولی، افزایش پهنا و ضخامت نیز خواهد بود. ورم کردن، کج شدن آلت تناسلی و… از عوارضی هستند که ممکن است با انجام این عمل به وجود بیاید در واقع این عمل عاری از ریسک نیست. تشدید در عوارض بعد از انجام عمل جراحی در مواردی ممکن است فرد آلت تناسلی خود را از دست بدهد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  دروغ‌ها و حقایقی در مورد اختلال نعوظ

نوع دوم به گونه‌ای است که سلول چربی از سایر نقاط بدن شخص برداشته و به آلت تناسلی او تزریق می‌کنند. عوارض این نوع جراحی کمتر از حالت اول بوده و در طی یک سال حدوداً بین 2/39 تا 2/65 سانتی‌متر افزایش طول خواهیم داشت. جراحی از طریق تزریق چربی برای استحکام و ماندگاری باید چندین جراحی جانبی داشته باشد در غیر این صورت بخشی از حجم خود را از دست خواهد داد. نوع دیگر جراحی آزاد‌سازی رباط معلق نام دارد. ناحیه شرمگاهی و آلت تناسلی به کمک این رباط به یکدیگر متصل شده و در حالت نعوظ آلت را نگهداری می‌کند.

 وکیوم مردانه

وکیوم مردانه

 وکیوم مردانه

تمامی سطح آلت به وسیله دستگاه وکیوم آقایان که حاوی لوله‌هایی است، پوشانده می‌شود. افزایش حجم در این حالت با خارج شدن هوا از داخل آن و به جریان انداختن خون درون آلت تناسلی اتفاق می‌افتد. دستگاه‌های وکیوم بیشتر برای ایجاد نعوظ و افزایش قوای جنسی استفاده می‌شوند.

استفاده از دستگاه های کششی

کشش بافت‌های آلت تناسلی هدف نهایی این دستگاه‌ها برای افزایش سایز است و فریم‌های کم وزن، وزنه به عنوان کش‌دهنده‌ها روی آلت تناسلی قرار داده می‌شوند. تحقیقاتی در سال 2010 در خصوص این دستگاه‌های کششی انجام شد که نشان می‌دهد تنها دستگاه‌های تکنیکال و علمی به شمار می‌روند. استفاده از این دستگاه‌ها تنها برای افزایش طولی آلت تناسلی به کار گرفته خواهد شد و در برخی از افراد نتایج مطلوبی نیز داشته است. بسته به افراد مختلف تعداد ساعات تمرین با این دستگاه‌ها متفاوت گزارش می‌شود برخی روزی 3-4 ساعت و برخی تا 9 ساعت در روز تمرین داشته‌اند. نتایج نیز متفاوت بوده است و برخی از افراد 1 تا 3 سانتی متر و بعضی دیگر بیشتر و یا هیچ تغییری نکردند. صحت و تأثیر گذاری این روش هنوز هم در حال تحقیق و بررسی است اما موسسه مراقبت‌های اورولوژی این روش را تأیید نمی‌کند.

روش جلکینگ

فرد به صورت مرتب آلت خود را در حالت نعوظ نیافته با ورزش جلکینگ به کمک انگشت شست و سبابه خود می‌کشد. جریان خون در این حالت تندتر شده و همین موضوع سبب افزایش سایز آلت تناسلی در فرد می‌شود. استفاده از این روش نیز می‌تواند عوارضی همچون فیبروز، زخم، کبودی و درد به همراه داشته باشد. بنابراین به کارگیری از برخی دستگاه‌ها در این ورزش می‌تواند کار را برای شما راحت‌تر نماید.

آیا اندازه آلت تناسلی بر رابطه جنسی تأثیرگذار است؟

آیا اندازه آلت تناسلی بر رابطه جنسی تأثیرگذار است؟

آیا اندازه آلت تناسلی بر رابطه جنسی تأثیرگذار است؟

بررسی‌ها تحقیقاتی که در رابطه با اندازه آلت تناسلی و رابطه جنسی انجام شده است نشان می‌دهد که اندازه نمی‌تواند تأثیر زیادی بر روی رضایت داشته باشد. چندین سال قبل تحقیقاتی انجام شد که نشان می‌داد اندازه آلت تناسلی مردان بر روی جذابیت آن‌ها اثر می‌گذارد. مراجع معتبر این آزمایش را فاقد اعتبار علمی اعلام کردند چرا که این نظرات تنها از چند زن استرالیای جمع آوری و شخصیت آن‌ها مردان ویدئوهای کامپیوتری بودند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  روش های کارآمد بهبود اختلال نعوظ

یکی از پروفسورهای تراز یک دانشگاه شفیلد به نام کوان وایلی چنین می‌گوید: زنان طبق بررسی‌ها علاقه‌ای به اندازه آلت مردان ندارند و این موضوع برای مردان عجیب است. رمانتیک بودن، ملایمت و نرم‌خویی، توجه به نیازها و خواسته‌های آن‌ها و… می‌تواند بسیار جذاب‌تر از اندازه آلت تناسلی آن‌ها باشد. تحقیق دیگری نیز توسط خود پروفسور وایلی انجام شد که اعلام می‌کرد زنان زیادی (85 درصد) نیز هستند که رضایت کامل از اندازه آلت تناسلی همسران خود دارند.

چه کسانی دارای میکروپنیس هستند؟

افرادی که ساختار و شکل ظاهری نرمال آلت تناسلی آن‌ها تشکیل شده است اما در مقایسه با دیگر کودکان هم سن و سال خود کوچک‌تر است بحث میکروپنیس مطرح می‌شود. اندازه طبیعی آلت تناسلی در کودکان باید دور آن  0.9 تا 1.3 و طول آن  2.8 تا 4.2 باشد. طول آلت تناسلی را باید با دقت و در حالت کشیده و آن را اندازه بگیرید تا اندازه واقعی باشد. زمانی که طول آلت تناسلی نوزاد پسر از 1.9 کمتر و قطر آن نیز از 0.6 کمتر باشد، نوزاد دچار میکروپنیس است. تکامل و رشد آلت تناسلی مردان یک فرآیند متوالی است که به کمک هورمون‌ها و کروموزوم‌های خاصی طی مراحلی پیچیده انجام می‌شوند.

چه کسانی دارای میکروپنیس هستند؟

چه کسانی دارای میکروپنیس هستند؟

تکامل دستگاه جنسی زمان دچار اختلال خواهد شد که هرمون آندروژن در زمان جنین تولید نشود بنابراین بدن دچار کمبود هورمون مردانه باشد. جنین باید در طی فرآیند تکامل و حدوداً هفته 14 حاملگی به بعد آندروژن را تولید کند در غیر این صورت نوزاد دچار میکروپنیس خواهد شد. نقایص اختصاصی در طول مسیر تولید تستوسترون و عدم تکامل بیضه و دی هیدروتستوسترون و… از علل‌های دیگر این مشکل هستند. کمبود هورمون به صورت مادرزادی و یا کم کاری غده هیپوفیز می‌تواند از دیگر علت‌های میکروپنیس باشند. همچنین هورمون‌های زنانه مانند استروژن نیز می‌تواند در دوران جنینی باعث اختلالات تکاملی آلت تناسلی و کوچکی آن شوند.

سوالات متداول

آلت تناسلی مردان در حالت نرمال چه اندازه‌ای است؟

برای مردان اندازه طول آلت تناسلی بین 9-15 سانتی متر نرمال خواهد بود.

چه عواملی بر اندازه آلت تناسلی تأثیر گذار است؟

عوامل متعددی می‌تواند بر روی اندازه آلت تناسلی اثر بگذارد. محیط و تغذیه، وراثت، سیستم هورمونی بدن، عوامل ناشناخته و… می‌تواند نمونه‌هایی از عوامل تأثیرگذار باشند.

جمع بندی

اندازه و افزایش سایز آلت تناسلی دغدغه اکثر مردان و پسران جوان است که شاید هیچ مشکلی هم نداشته و در حالت و اندازه نرمال باشد. افرادی که به دنبال افزایش سایز آلت تناسلی خود هستند باید بدانند که هیچ عمل خودسرانه و عجولانه‌ای انجام ندهند و هر کاری را با مشورت و آگاهی از پزشک انجام دهند. برخی تبلیغات ماهواره‌ای و یا سایت‌های نامعتبر نه تنها هیچ تأثیری نمی‌تواند داشته باشد؛ بلکه آسیب زننده هم خواهند بود. برخی از این روش‌ها روش جلکینگ، دستگاه‌های کششی، جراحی و… هستند. متخصص‌های اورولوژی می‌توانند شما را نسبت به معاینات و شرایط بدنی شما راهنمایی می‌کنند.

 

برای اطلاع بیشتر، مطالعه مقالات زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

 

0/5 (0 نظر)