با وجود این که گزینه های مختلفی برای درمان اختلال نعوظ پیشنهاد شده، اما هنوز هم مردان نسبت به استفاده از هر کدام از این شیوه ها شک و تردید دارند. برخی از آنها نسبت به عوارض جانبی می ترسند و برخی هم به دلیل خجالت کشیدن، از مطرح کردن مشکل واهمه دارند. این در حالی است که مشکلات جنسی به شدت زندگی طبیعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و مشکلاتی مانند کاهش اعتماد به نفس و مشکلات روانشناختی در نتیجه آن به وجود می آید.

اما برای این که یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ دهیم، به ابهامات مطرح شده در مورد درمان اختلال نعوظ خواهیم پرداخت و گزینه های مختلف را بررسی خواهیم کرد.

آیا امکان درمان اختلال نعوظ به صورت دائمی وجود دارد؟

 برای برخی از افراد این امکان وجود دارد که علائم اختلال نعوظ آنها به طور دائم از بین برود، اما نتیجه کار بستگی به علل اختلال نعوظ دارد. حتی اگر یک فرد نتواند مشکلات خود را به طور دائم حل کند، هنوز هم راه حل هایی وجود دارد که استفاده مرتب از آنها، نشانه های بروز این مشکل در زندگی را از بین میبرد.

 به طور کلی راه حل های طولانی مدت و دائمی درمان اختلال نعوظ عبارتند از:

  • ورزش یا تغییر سبک زندگی: بین ۳۱ تا ۴۰ درصد از مردم با این شیوه درمان شده اند. استفاده از تمرین و ورزش برای درمان اختلال نعوظ و انتخاب روش های زندگی سالم به مرور زمان نشانه های اختلال نعوظ را از بین می برد و از طرف دیگر مزایای سلامت عمومی بیشتری هم به دنبال دارد.
  • مشاوره روانشناسی و جنسی: نزدیک به ۵۸ درصد از مردم با این شیوه درمان شده اند. دلایل ذهنی و روانشناختی ممکن است برای هر فردی رخ دهد و عملکرد جنسی او را تحت تاثیر قرار دهد. اگر در سنین نوجوانی و جوانی اختلال عملکرد نعوظ را تجربه کنید، به احتمال زیاد مشکل شما روانی است. صحبت با مشاوره یا درمانگر می تواند به درمان اختلال نعوظ و از بین بردن آن کمک کند.
  • تعویض داروی فعلی: اگر قبلاً دارو مصرف می کردید و اختلال نعوظ به عنوان یک عارضه جانبی باشد، پزشک معالج می تواند این داروها را جایگزین کند و وضعیت اختلال نعوظ شما را مورد بررسی قرار دهد. این شیوه درمانی در بهبود وضعیت فرد نقش دارد و داروهایی که در اختلال نعوظ موثر هستند عبارتند از: داروی فشار خون، داروهای ضد افسردگی، استروئیدها، آنتی هیستامین ها.
درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ

راهکارهای طبیعی برای درمان اختلال نعوظ

اصولاً راهکارهای طبیعی که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شوند در سه دسته کلی قرار می گیرند که هر کدام از آنها به صورت غیر مستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند. این راهکارها شامل تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی، تمرینات ورزشی و استفاده از دستگاه ها و همچنین مکمل های گیاهی است. برای اینکه بیشتر با آنها آشنا شوید، در ادامه هر کدام از آنها را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد:

این مطلب را نیز از دست ندهید:  چه کسانی می توانند از دستگاه وکیوم آقایان استفاده کنند؟

 تغییر در رژیم غذایی یا سبک زندگی فردی

 برخی از تغییراتی که در نحوه غذا خوردن و زندگی فرد ایجاد می شود، به شکل مستقیم و مثبت بر سلامت نعوظ فرد تاثیر گذار است. ممکن است متوجه نشوید که این مشکل حتی به اختلال نعوظ مربوط است یا خیر، اما در هر صورت استفاده از این اصلاحات به تنظیم عوامل مختلفی کمک می کند که نتیجه آن منجر به نعوظ های بهتر می شود. از جمله این تغییرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل: به نظر نمی رسد که اختلال نعوظ یک فرد به دلیل عدم دریافت ویتامین و مواد معدنی کافی باشد، اما اگر غذای سالم نخورید، به احتمال زیاد در معرض بیماری هایی مانند دیابت و فشارخون بالا و کلسترول قرار می گیرید که به طور مستقیم و غیر مستقیم در ایجاد مشکلات نعوظ تاثیرگذار هستند.
  • ترک سیگار: به طور کلی کشیدن سیگار می‌تواند بر جریان خون در آلت تناسلی تاثیر منفی بگذارند و در ایجاد نعوظ نقش داشته باشد و به همین دلیل به عنوان یک راهکار درمان اختلال نعوظ مطرح می شود.
  • کاهش میزان الکل: وجود الکل در خون باعث گشاد شدن رگهای خونی و افت فشار خون می شود که نتیجه آن کاهش جریان خون در آلت تناسلی و اختلال نعوظ است.
  • کاهش وزن: اگرچه این راهکار برای همه افراد تاثیرگذار نیست، اما اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن به عملکرد نعوظ شما کمک می‌کند.
  • کاهش سطح استرس: بالا رفتن استرس باعث مشکلات فشار خون می شود که با سیگنال های داخلی تداخل کرده و نعوظ حاصل از مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • کاهش زمان دوچرخه سواری: مطالعات نشان می‌دهد که مردانی که بیش از سه ساعت در هفته دوچرخه سواری می کنند، به احتمال زیاد دچار اختلال نعوظ می شوند. تصور می شود که این امر در سرعت جریان خون در ناحیه اطراف آلت تناسلی تاثیر گذار باشد و به مرور زمان به دست آوردن نعوظ را سخت کند
این مطلب را نیز از دست ندهید:  برای درمان اختلال نعوظ چه کنیم؟

تمرینات اختصاصی و استفاده از دستگاه ها

 اگرچه تغییر سبک زندگی نقطه مناسبی برای شروع درمان اختلال نعوظ است، اما باید رویکرد های مفید دیگری هم برای رفع مشکل خود امتحان کنید که شامل گزینه های تخصصی تری می شوند. برخی از این شیوه ها شامل تمریناتی می شوند که برای آموزش عضلات و همچنین بهبود نحوه خون رسانی به آلت تناسلی هستند. همچنین چند دستگاه وجود دارد که میتوانید آنها را امتحان کنید. مجموعه این گزینه ها شامل موارد زیر می شوند:

  • تمرینات کف لگن: شواهد علمی وجود دارد که تمرینات کف لگن می تواند به برخی از افراد در درمان اختلال نعوظ کمک کند. این تمرینات بسیار ساده و آسان هستند و نیازی به رفتن به باشگاه یا خرید تجهیزات تخصصی ندارند.
  • ماساژ دادن آلت تناسلی: این شیوه ماساژ درمانی به منظور افزایش جریان خون به آلت تناسلی انجام می شود. اگرچه هنوز هم اثبات علمی قوی برای نشان دادن تاثیر این شیوه وجود ندارد، اما شواهد عمومی نشان می دهد که باید تاثیر گذار باشد.
  • یوگا و تمرینات مدیتیشن: از آنجا که سیگنالهای ارسالی از طرف مغز برای ایجاد نعوظ ممکن است توسط استرس یا اضطراب مسدود شوند، تکنیک های ریلکسیشن مانند یوگا و مدیتیشن در کاهش استرس نقش دارد و بر نعوظ شما تأثیر مثبت می‌گذارد.
  • دستگاه وکیوم آقایان: این دستگاه یک لوله پلاستیکی کوچک است که به یک پمپ متصل شده و از طریق ایجاد خلاء، منجر به افزایش جریان خون در آلت تناسلی و حفظ حالت نعوظ می شود.
  • حلقه آلت تناسلی: یک حلقه پلاستیکی فشرده است که بعد از استفاده از دستگاه وکیوم مردانه، در قسمت پایه آلت تناسلی و نزدیک بیضه ها قرار می گیرد تا مانع از خروج خون از آلت تناسلی شود. بنابراین حالت نعوظ فرد برای مدت زمان بیشتری باقی مانده و فرد در طول رابطه جنسی به خوبی از آن استفاده می کند.
این مطلب را نیز از دست ندهید:  عوارض جانبی ویاگرا و تاثیر آنها روی فرد

مکمل های گیاهی

 از آنجایی که استفاده از داروهای خوراکی برای درمان اختلال نعوظ با عوارض جانبی همراه است، اغلب افراد تمایلی به استفاده از آنها ندارند و مکمل های گیاهی را به عنوان جایگزین استفاده می کنند. نقطه قوت مکمل‌های گیاهی این است که به عنوان یک جایگزین طبیعی شناخته می‌شوند و بی خطر هستند. البته باید این حقیقت را هم بپذیریم که هنوز هم اطلاعات دقیقی در مورد استفاده از مکمل های گیاهی وجود ندارد، اما گزینه های زیر شامل آنها می شوند:

  • آرژنین
  • سیترولین
  • جینسنگ
  • یوهیمبین
  • علف هرز بز شاخی.
  • ماکا
  • فلز روی.
  • ویتامین E.
  • غذاهای غنی از فلاونوئید.
  • هندوانه

حالا این شما هستید که با توجه به شرایط شخصی خود به سراغ گزینه های مختلف برای درمان اختلال نعوظ بروید.

3/5 (2 نظر)