امروزه افراد بسیاری در مورد عوارض جلوگیری از انزال در تردید به سر می‌برند و برای آن‌ها جای سوال دارد که آیا جلوگیری از انزال در مردان عوارض خاصی را در پی دارد؟ در صورتی که این اتفاق رخ دهد، این عوارض شامل چه مواردی می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که جایی برای نگرانی وجود ندارد و اگر مانع از انزال و خروج منی شوید، باز هم خطری سلامتی شما را تهدید نمی‌کند.

انزال و خروج منی به چه صورت انجام می‌شود؟

وقتی انزال صورت می‌گیرد، در واقع مایع منی از بدن خارج می‌شود‌. هنگامی که تحریک جنسی صورت می‌گیرد، به دنبال آن سیستم عصبی مرکزی نیز تحریک می‌شود تا زمانی که فرد به ارگاسم برسد. در طول این پروسه، اسپرم به واسطه اپیدیدیم از بیضه خارج می‌شود و  به درون مجاری ریخته می‌شود. پس از آن، به کمک مجاری انزال پروستات با مایع منی مخلوط شده و به مجرای ادراری راه پیدا می‌کند. برای خروج آن، عضلات لگن منقبض می‌شوند و مایع منی خارج خواهد شد. خروج این مایع از نوک آلت تناسلی مرد صورت می‌گیرد‌. عوامل زیادی ممکن است مانع از تحریکی شوند که به انزال برسد‌. این عوامل می‌توانند به شکل عمدی یا غیرعمدی عمل کنند.

انواع جلوگیری از انزال

جلوگیری از انزال می‌تواند به چندین روش‌ صورت گیرد. حالت اول بدین شکل است که تحریکی انجام نشده و به‌تبع ارضایی صورت نمی‌گیرد. به این معنا که فرد نه رابطه جنسی و نه استمنا را انجام داده است و به همین علت تحریکی دیده نمی‌‌شود. وقتی تحریکی نباشد، انزال نیز اتفاق نمی‌افتد. در حالت دوم، تحریک صورت می‌گیرد؛ اما پیش از اینکه انزال اتفاق بیوفتد، در لحظه آخر فرد تحریک را متوقف می‌کند. به شکلی که انزال صورت نگیرد و فرد ارضا شدن را تجربه نکند. در حالت سوم شخص تحریک می‌شود و ارضا شدن را تجربه می‌کند؛ اما در زمان انزال به شکلی همچون به کمک دست مانع از خارج شدن منی و به بیرون رانده شدن آن می‌شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  8 غذای مناسب و مفید برای آلت تناسلی مردان و تاثیر آن در تقویت اسپرم

جلوگیری از انزال چه عوارضی می تواند به دنبال داشته باشد؟

در حالت اول فرد فعالیت جنسی ندارد، تحریکی صورت نمی‌گیرد و منی خارج نمی‌شود. این مسئله مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند و ضرری را برای او به دنبال ندارد. خارج نکردن منی نه تنها عوارضی را در پی ندارد؛ بلکه سبب می‌شود انرژی و قوت درونی فرد نگه داشته شود. اگر خودتان ورزشکار باشید یا از اطرافیانتان شنیده باشید که توصیه مربیان به ورزشکاران این است که چند روز پیش از مسابقه تا زمانی که مسابقه به پایان برسد، هیچگونه رابطه جنسی نداشته باشند و مایع منی از بدن آن‌ها خارج نباید شود. این توصیه به این علت است که انرژی و توان ورزشکاران برای مسابقه هدر نرود.

جلوگیری از انزال چه عوارضی می تواند به دنبال داشته باشد؟

جلوگیری از انزال چه عوارضی می تواند به دنبال داشته باشد؟

شاید برایتان سوال پیش آید که چه اتفاقی برای اسپرم‌های مانده در بدن می‌افتد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بدن پروسه جذب و دفع را طی می‌کند. جذب بخشی از این اسپرم‌ها به کمک بدن انجام می‌گیرد و هر آنچه که مانده طی احتلام یا ادرار از بدن بیرون می‌رود‌. احتلام به این معنا است که منی به هنگام خواب از بدن خارج شود. در شرایطی که به شکل ارادی تخلیه منی صورت نگیرد، این اتفاق امکان دارد در طول خواب پیش آید و به اصطلاح، این کار جنب شدن نام دارد.

میزان احتلام در همه اشخاص یکسان نیست. بعضی از اشخاص امکان دارد که احتلام را یک روز در میان تجربه کنند و برای بعضی اشخاص دیگر، هر چند ماه یک‌بار اتفاق بیوفتد‌. این مسئله امری طبیعی تلقی می‌شود و جایی برای نگرانی وجود ندارد. در طی پروسه احتلام، اسپرم‌های قدیمی از بدن شخص خارج شده و اسپرم‌های جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند‌.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  چگونگی هورمون درمانی در سرطان هایی مانند پروستات

در شرایطی که احتلام اتفاق نیوفتد، اسپرم‌های تشکیل شده به کمک  ادرار از بدن خارج می‌شوند‌. این مسئله بعد از پایان ادرار رخ می‌دهد. به این صورت که در انتهای ادرار، شاهد چند قطره مایع لزج خواهید بود که از انتهای آلت فرد بیرون می‌آید. این مایع در واقع از ترشحات پروستات نشات می‌گیرد. این مایع دارای ویژگی چسبندگی است و به رنگ سفید دیده می‌شود. تخلیه اسپرم به دنبال کارکرد طبیعی بدن رخ می‌دهد و عوارضی برای شما نخواهد داشت.

انزال چه مزیت‌ هایی دارد؟

اولین مزیت انزال را می‌توان احساس لذت دانست. اگرچه که برخی از افراد عقیده‌های دیگری دارند؛ اما طبق بیشتر مطالعات انجام گرفته شده، رسیدن به انزال حس لذت را به دنبال دارد. در زمان انزال ترشح اندورفین صورت می‌گیرد. این هورمون‌ها کمک می‌کنند که در فرد احساس درد ایجاد نشود و به شخص احساس خوبی دست بدهد. انزال همچنین می‌تواند به سلامت و تندرستی فرد کمک کند.

عموما فعالیت جنسی به صورت مداوم می‌تواند سلامتی و تندرستی بیشتری را برای فرد به همراه داشته باشد. با این حال، طبق برخی تحقیقات انجام گرفته شده، امکان دارد که میان داشتن رابطه جنسی به صورت مداوم و تندرستی حد و حدودی باشد. از دیگر مزیت‌های احتمالی انزال می‌توان به پیشگیری از سرطان پروستات اشاره کرد. طبق برخی شواهد تکرر انزال می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

جلوگیری از انزال در طول خواب

اگر در طول خواب متوجه شدید که احتلام در حال انجام گرفتن است، لزومی ندارد که مانع آن شوید. احتلام هیچ آسیبی به شما وارد نخواهد کرد و ضرر و زیانی به دنبال نخواهد داشت. از لحاظ دینی هم مراجع تقلید الزامی نمی‌بینند که مانع از خروج منی شوید؛ چرا که این مسئله یک پروسه طبیعی بدن تلقی می‌شود و امری غیرطبیعی نیست.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  عوامل زود انزالی در مردان

مزیت ‌های احتمالی نرسیدن به انزال

مواردی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به عنوان مزیت‌های احتمالی نرسیدن به انزال بیان کرد. طبق باور برخی، بعد از گذشت مدتی نرسیدن به انزال می‌تواند سبب شود فرد ارگاسم شدیدتری را تجربه کند. تکنیکی تحت عنوان اجینگ وجود دارد. این تکنیک به این صورت است که تحریک جنسی همواره توقف می‌یابد و دوباره از سر گرفته می‌شود.

در این تکنیک، تحریک جنسی در واقع تا پیش از رسیدن به ارگاسم ادامه می‌یابد. براساس گفته انجمن بین‌المللی پزشکی جنسی، تکنیک اجینگ برای بالا بردن شدت ارگاسم در بعضی اشخاص می‌تواند مفید واقع شود. همچنین جلوگیری از انزال امکان دارد تا روی بهبود انزال زودرس نقش موثری داشته باشد. اشخاصی که به انزال زودرس مبتلا هستند، می‌توانند از تکنیک‌هایی همچون اجینگ کمک بگیرند. این تکنیک‌ها کمک می‌کنند تا مدت زمان فعالیت‌های جنسی خود را افزایش دهید.

از دیگر مزیت‌های احتمالی نرسیدن به انزال می‌توان به افزایش قدرت باروری اشاره کرد. بعضی از افراد بر این باور هستند که جلوگیری از خارج شدن منی امکان دارد که کیفیت اسپرم را افزایش دهد و به دنبال آن قدرت باروری شخص نیز بالا برود. با این وجود، تحقیقات زیادی در این مورد صورت نگرفته است. طبق نتایج به دست آمده از یک مطالعه قدیمی، برای اینکه نمونه منی شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، می‌بایست به مدت یک روز از رسیدن به انزال جلوگیری صورت بگیرد. همچنین بهتر است که مدت زمان نداشتن رابطه جنسی، بیشتر از ده روز نشود.

 

مطالعه مقالات زیر نیز به شما پیشنهاد میشود:

 

2/5 (2 نظر)