8 غذای مناسب و مفید برای آلت تناسلی مردان و تاثیر آن در تقویت اسپرم

ما اغلب هنگام خوردن غذا به تأثیر آن روی معده و روده­ های خود توجه می­کنیم. اما آیا به تأثیر خوراک روی قسمت­های خاص بدن از جمله تقویت اسپرم نیز اهمیت می­دهیم؟ اولین نکته­ حائز اهمیت در مرحله­ اول این است که: فارغ از نوع غذایی که می­خوریم، فواید مصرف آن چیست؟ پس از مصرف جذب چه اندامی می­شود و روی چه اندام­ها و ارگان­هایی از بدن تأثیرگذار است؟

برای مثال اگر بدانید مصرف روزانه­ ی میوه ­ها و سبزی‌هایی مانند هویج و سیب روی سلامت پروستات و آلت تناسلی شما تا چه اندازه تأثیر مثبت دارد، آیا آن­ها را در سبد غذایی روزانه­ی خود قرار نمی­دهید؟

اهمیت این موضوع به‌قدری است که در ادامه قصد داریم فهرستی از مواد غذایی مفید را به شما معرفی کنیم:

بهترین روش برای بهبود سلامت آلت تناسلی مردانه و تقویت اسپرم، تغذیه­ ی مناسب است

لطفاً توجه داشته باشید هنگام انتخاب و مصرف غذاهای روزانه به‌جای توجه به تأثیر آن روی آلت تناسلی به تأثیر آن روی کل بدن توجه کنید. اگر مصرف یک مواد غذایی برای خون مفید باشد، از این طریق مواد مغزی، ویتامین­ها و مواد معدنی به همه­ی نقاط بدن ازجمله آلت تناسلی نیز می­رسد. زمانی اهمیت این امر بیشتر نمایان می­شود که بدانید اختلالات نعوظ در مردان جوان رو به افزایش است و از هر نه مرد یک مرد در طول عمر خود به سرطان پروستات و اختلالات نعوظ مبتلا می­شود.

از طرف دیگر انتخاب رژیم غذایی مناسب به درمان بیماری­های قلبی ، عدم تعادل هورمونی ، چربی سوزی و موارد دیگر کمک خواهد کرد.

در ادامه به فهرستی از مواد غذایی اشاره خواهد شد که برای درمان سرطان پروستات، سطح پایین تستوسترون، بیماری ED و مشکلات ناباروری مفید هستند.

8 نوع از مواد غذایی برای تقویت اسپرم مردان

1-     اسفناج برای تقویت سطح تستوسترون

درمان اسپرم ضعیف

درمان اسپرم ضعیف

همان‌طور که اسفناج به ملوان زبل کمک می­کرد و او را تقویت می­کرد ، برای شما نیز مفید خواهد بود

این مطلب را نیز از دست ندهید:  روش های کارآمد بهبود اختلال نعوظ

اسفناج یک منبع عالی تأمین فولات یا فولیک اسید است و به تقویت جریان خون کمک می­کند. فولیک اسید یکی از موارد تأثیرگذار در عملکرد جنسی مردان است و کمبود آن در بدن آقایان موجب بروز مشکلات جنسی مانند ضعیف شدن اسپرو و اختلالات نعوظ می­شود.

یک فنجان اسفناج پخته‌شده، حدود 66 درصد از نیاز روزانه­ی شما به اسیدفولیک را تأمین می­کند. همین امر موجب شده به‌عنوان غنی ­ترین منبع تأمین فولیک اسید شناخته شود و توصیه می­شود حتماً از اسفناج در سبد غذایی روزانه­ی خود استفاده کنید. علاوه بر این اسفناج مقدار قابل‌توجهی منیزیم دارد که موجب بهبود و افزایش سرعت فشارخون بدن انسان خواهد شد. نتایج تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه­ ی اسفناج موجب بهبود و افزایش سطح تستوسترون در بدن مردان خواهد شد.

به‌طورکلی، نقش اسفناج در بهبود و افزایش سلامت آلت تناسلی و تقویت اسپرم به شرح زیر است:

– به دلیل دارابودن مقادیر زیاد فولیک اسید به درمان اختلالات نعوظ در آقایان کمک می­کند.

– مقادیر قابل‌توجهی منیزیم دارد که در افزایش سطح تستوسترون آقایان نقش به سزایی دارد.

2- مصرف یک فنجان قهوه در روز به‌طور مداوم، به بهبود عملکرد جنسی شما کمک خواهد کرد

تحقیقات انجام‌گرفته نشانگر آن است که مصرف دو تا سه فنجان قهوه در روز موجب پیشگیری از بروز مشکلات جنسی و اختلال نعوظ می­شود. دلیل این امر کافئین موجود در قهوه است.

کافئین به‌عنوان منبعی موثق برای افزایش فشارخون شناخته می­شود و موجب افزایش ورود جریان خون در بافت­ های آلت تناسلی و درنتیجه نعوظی قوی خواهد شد. پس بهتر است مصرف قهوه را در برنامه­ ی غذایی روزانه­ ی خود فراموش نکنید!

به‌طورکلی، نقش کافئین در بهبود و افزایش سلامت آلت تناسلی به شرح زیر است

– کافئین به دلیل افزایش جریان ورودی به آلت تناسلی در کاهش مشکلات جنسی و اختلالات نعوظ نقش به سزایی دارد.

– عضلات آلت تناسلی را آماده کرده، ورود جریان خون به آلت را تسهیل می­کند و با تقویت عضلات آلت تناسلی به بهبود وضعیت نعوظ کمک می­کند.

لطفاً توجه داشته باشید، اگر از طعم و مزه­ ی قهوه خوشتان نمی‌آید، می­توانید کافئین موردنیاز بدن را از طریق نوشیدن چای یربا ماته یا ماچا تأمین کنید.

3-     مصرف سیب با پوست در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات نقش ویژه ­ای دارد

درمان اسپرم ضعیف

درمان اسپرم ضعیف

سیب در سلامت انسان نقش زیادی دارد و به‌عنوان ماده‌ای مفید برای بدن در سراسر جهان شناخته می‌شود. اما کمتر کسی درباره‌ی نقش سیب در سلامت آلت تناسلی مردانه آگاهی دارد.

سیب و خصوصاً پوست آن حاوی مقادیر بالایی از ترکیب فعال ارتولیک اسید است. مطالعات نشان داده است که این ترکیب فعال مانع رسیدن مواد غذایی رشد دهنده ­ی سلول­  های سرطانی می­شود و به همین دلیل در کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان­ها نقش دارد. بااین‌وجود توصیه می­شود در صورت مواجهه با سرطان پروستات، حتماً به پزشک متخصص مراجعه نموده و در کنار برنامه­ ی غذایی مناسب، از دستورات وی پیروی کنید.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  هایپرپلازی خوش خیم پروستات

لطفاً توجه داشته باشید که حتماً مصرف انواع میوه­ ها و سبزی‌ ها را در برنامه­ ی غذایی خود قرار دهید زیرا انواع میوه­ ها برای سلامت بدن مفید و پرکاربرد هستند. از آن جمله می­توان به انگور و انواع توت اشاره کرد. مصرف برخی ادویه‌ ها نیز در سلامت بدن نقش تأثیرگذاری دارند که از آن جمله می­توان به زردچوبه اشاره کرد. مطالعات انجام‌گرفته روی مردان مبتلابه سرطان پروستات نشان داده است، مردانی که در رژیم غذایی روزانه­ی خود میوه ­ها و سبزی‌ها بیشتری مصرف کرده­ اند، در درمان سرطان پروستات شانس موفقیت بیشتری داشت اند.

به‌طورکلی، نقش سیب در بهبود و افزایش سلامت آلت تناسلی به شرح زیر است

– وجود ترکیب فعال ارتولیک اسید که با ممانعت از رشد سلول­های سرطانی به درمان و پیشگیری از بروز سرطان پروستات کمک می­کند.

– مردانی که میوه و سبزی‌ها بیشتری مصرف می­کنند، در صورت مواجهه با بیماری سرطان پروستات و همچنین تقوست اسپرم در مقایسه با سایر مردان شانس بهبود بالاتری خواهند داشت.

نکته­ ی حائز اهمیت آن است که همان­طور که پیش‌ از این به آن اشاره شد در پوست سیب، ترکیب فعال ارتولیک اسید وجود دارد که برای پیشگیری و درمان سرطان پروستات بسیار مفید است. لذا توصیه می­کنیم حتماً سیب را با دقت شسته و آن را با پوست میل نمایید. شما می­توانید از برگه­ های خشک‌ شده‌ ی سیب و یا چای سیب استفاده کنید.

4- افزایش میل جنسی با مصرف آووکادو

درمان اسپرم ضعیف

درمان اسپرم ضعیف

قوم آزتک از نقش آووکادو در افزایش میل جنسی آگاهی داشتند و به همین دلیل درخت اووکادو را درخت “بیضه” نامیدند.

آووکادو منبع اصلی چربی­ های سالم، پتاسیم و انواع ویتامین­ها است و به همین دلیل برای بهبود روحیه و قوای جنسی بسیار مفید است. این میوه­ ی خوشمزه و خش طعم منبع روی و ویتامین ای است که بر تقویت قوای جنسی مردانه و افزایش باروری آقایان تأثیر مثبت می­گذارد. روی سطح تستوسترون بدن را افزایش می­دهد و ویتامین ای موجب بهبود کیفیت اسپرم آقایان و درنتیجه افزایش قدرت باروری آن­ها می­شود.

به‌طورکلی، نقش آووکادو در بهبود و افزایش سلامت آلت تناسلی به شرح زیر است

– به دلیل مقادیر بالای روی، سطح تستوسترون بدن را به مقدار قابل‌توجهی زیاد می­کند.

– ویتامین ای زیادی دارد و کیفیت اسپرم و قدرت باروری مردان را افزایش می­دهد.

5- با مصرف فلفل قرمز ( فلفل شیلی) به اتاق‌خواب خود گرما ببخشید.

درمان اسپرم ضعیف

درمان اسپرم ضعیف

مطالعات انجام‌گرفته روی آقایان نشان داده است، مردانی که غذاهای تند مصرف می­کنند نسبت به سایر آقایان سطح تستوسترون بالاتری داشته و درنتیجه قوای جنسی بهتری دارند.

لطفاً توجه داشته باشید این امر به این معنی نیست که هر غذای تندی سطح تستوسترون شما را افزایش می­دهد، بلکه ماده­ ی شیمیایی کپسایسین موجود در فلفل قرمز (فلفل شیلی) موجب افزایش سطح تستوسترون بدن انسان می­شود. درواقع این ترکیب شیمیایی که در سس­ های تند و غذاهای تهیه‌ شده از فلفل شیلی موجود است، با آزاد ساختن هورمون اندورفین که به هورمون احساس موسوم است، قوای جنسی آقایان را تقویت می­کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  انزال تاخیری چیست و چه نشانه هایی دارد؟

به‌طورکلی، نقش فلفل قرمز (شیلی) در بهبود و افزایش کیفیت اسپرم به شرح زیر است

– مردانی که در رژیم غذایی روزانه­ی خود از فلفل شیلی _قرمز) استفاده می­کنند نسبت به سایر آقایان از سطح تستوسترون بالاتری برخوردارند.

– ترکیب شیمیایی کپسایسین موجود در فلفل­های قرمز شیلی موجب آزادسازی هورمون اندورفین و درنتیجه تقویت میل جنسی آقایان می­شود.

6- هویج به بهبود کیفیت اسپرم شما کمک می­کند.

درمان اسپرم ضعیف

درمان اسپرم ضعیف

آیا به دنبال راهی برای بهبود کیفیت و افزایش مقدار اسپرم خود هستید؟ هویج به شما در حل مشکلتان کمک می­کند.

هویج غذایی فوق‌العاده است که به بهبود کیفیت اسپرم و افزایش سرعت حرکت و درنتیجه افزایش قدرت باروری آقایان کمک ویژه­ ای می­کند.

تحقیقات نشانگر آن است که این امر به دلیل کاروتنوئیدهای شیمیایی موجود در هویج است که دلیل رنگ نارنجی آن نیز هست.

به‌طورکلی، نقش هویج در بهبود و افزایش سلامت آلت تناسلی به شرح زیر است

– مصرف هویج موجب افزایش قدرت باروری مردان می­شود.

– کاروتنوئیدهای موجود در هویج کیفیت اسپرم­ ها و سرعت حرکت آن­ها را بالابرده به تقویت قوای جنسی و باروری آقایان کمک می­کند.

توجه داشته باشید، علاوه بر هویج، سیب­ زمینی شیرین نیز یکی از میوه­ ها و سبزی‌ ها حاوی کاروتنوئید است که در سلامت باروری آقایان نقش به سزایی دارد.

7- مصرف جوی دوسر برای رابطه­ ی جنسی بهتر

درمان اسپرم ضعیف

درمان اسپرم ضعیف

شاید باورنکردنی به نظر برسد اما جوی دوسر یکی از مقوی­ترین غذاها برای بهبود عملکرد جنسی در سراسر جهان به شمار می­رود.

جو برای تسریع ارگاسم ماده­ ی غذایی مفیدی است و آونا ساتیوا ( یا جوی وحشی) منبع معتبر تأمین‌کننده‌ی ماده­ ی آفرودیسیاک محسوب می­شود. اسیدآمینه‌ی موسوم به ال- آرژنین موجود در جوی دوسر عامل اصلی درمان اختلالات نعوظ در آقایان به شمار می­رود.

ال- آرژنین درست مانند ویاگرا عمل می­کند و به افزایش جریان خود در آلت تناسلی و درنتیجه نعوظ قوی­تر و طولانی­ تر و ارگاسم بهتر کمک می­کند.

به‌طورکلی، نقش جوی دوسر در بهبود و افزایش سلامت آلت تناسلی به شرح زیر است

– جوی وحشی که منبع اصلی آفرودیسیاک به شمار می­رود.

– اسیدآمینه‌ی موجود در جوی دوسر با افزایش رگ­های خونی موجود در آلت تناسلی به نعوظ بهتر کمک می­کند.

8-  گوجه‌فرنگی یک ماده­ ی ویژه برای بهبود سلامت آلت تناسلی

درمان اسپرم ضعیف

درمان اسپرم ضعیف

گوجه‌فرنگی فواید زیادی دارد و به روش­های مختلفی می­توان از آن استفاده کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد غذاهای غنی از لیکوپن مانند گوجه‌فرنگی در جلوگیری از سرطان پروستات نقش به سزایی دارد.

گوجه‌فرنگی در بهبود کیفیت اسپرم و احتمال باروری آقایان نقش زیادی دارد. گوجه‌فرنگی غلظت اسپرم، سرعت حرکت و مورفولوژی آن را افزایش می‌دهد.

به‌طورکلی، نقش گوجه‌فرنگی در بهبود و افزایش سلامت آلت تناسلی به شرح زیر است

– به جلوگیری از سرطان پروستات کمک می­کند.

– غلظت اسپرم، سرعت حرکت و مورفولوژی آن را بهبود می­بخشد.

4.3/5 (3 نظر)