اختلال نعوظ از جمله اختلالاتی است که می‌تواند همه ابعاد زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. امروزه برخی از مردان از اختلال نعوظ خود ابراز ناراحتی می‌کنند و به‌ دنبال راهی هستند تا آن را درمان نمایند. شیوه‌های بسیاری برای درمان آن پیشنهاد شده‌اند؛ اما افراد بسیاری در ابتدا ترجیح می‌دهند که درمان‌های خانگی را امتحان کنند‌. از این رو پیش از انجام هر اقدامی، بهتر است که با شیوه‌های درمان خانگی اختلال نعوظ آشنا شوید.

آشنایی با اختلال نعوظ

اختلال نعوظ در واقع به نوعی ناتوانی جنسی گفته می‌شود که برخی از آقایان به علت‌های مختلفی به آن مبتلا می‌گردند. در این عارضه هنگامی که شخص رابطه جنسی برقرار می‌نماید، نعوظ را تجربه نمی‌کند یا این‌که به نعوظ می‌رسد؛ اما قادر به حفظ آن نیست. در صورتی می‌توان گفت که یک شخص به اختلال نعوظ دچار شده که نشانه‌های آن به مدت سه هفته تا یک ماه همچنان ادامه داشته باشند. پس از گذشت این مدت، اگر فرد شاهد نشانه‌هایی مبنی بر ادامه اختلال نعوظ بوده، می‌بایست جهت درمان آن اقدامات لازم را انجام دهد.

اختلال نعوظ چه عللی دارد؟

اختلال نعوظ چه عللی دارد؟

اختلال نعوظ چه عللی دارد؟

دلایل بسیاری وجود دارند که می‌توانند سبب گردند تا یک فرد به اختلال نعوظ دچار شود. پیش از آن‌که درمانی برای اختلال نعوظ صورت بگیرد، بهتر است که با علت‌های آن آشنا شوید. نمی‌توان نقش موثر عوامل فیزیکی و روانی را در بروز اختلال نعوظ نادیده گرفت. در صورتی که شخصی تنها بعضی از اوقات با این مسئله مواجه می‌شود، جایی برای نگرانی وجود ندارد؛ اما در شرایطی که فرد به‌صورت دائم یا در بیشتر مواقع این مسئله را تجربه می‌کند، می‌بایست برای درمان اقدام نماید. روش‌های بسیاری برای درمان اختلال نعوظ پیشنهاد می‌شوند که یکی از موثرترین آن‌ها درمان خانگی است. از دلایل اصلی ابتلا به اختلال نعوظ می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • استرس و اضطراب بیش از حد
  • مصرف مشروبات الکلی
  • پرکاری تیروئید
  • خستگی مفرط
  • مشکلات زناشویی
  • بیماری ام اس و دیابت
  • فشار خون بالا
  • بیماری پارکینسون
  • بزرگ شدن پروستات
  • بیماری‌های قلبی
  • افسردگی شدید
  • چاقی مفرط
  • استفاده بیش ازحد از دخانیات
  • استفاده از برخی داروها
  • دچار شدن به آسیب‌های عصبی
این مطلب را نیز از دست ندهید:  آموزش صفر تا صد استفاده از دستگاه وکیوم مردانه

آیا درمانی برای اختلال نعوظ وجود دارد؟

بله؛ به کمک شیوه‌های درمانی بسیاری می‌توان اختلال نعوظ را برطرف کرد. از بهترین شیوه‌های درمانی می‌توان به درمان خانگی اشاره کرد. لازم به ذکر است که تا وقتی می‌توانید این مسئله را درمان کنید که با مسئله‌ای ریشه‌دار و حاد مواجه نباشید. در غیر این صورت فرد درمان سختی را در پیش داشته یا این‌که ممکن است اصلا درمان نشود. اگر برای درمان این اختلال از داروهای شیمیایی استفاده کنید، این داروها عوارض بسیاری را در پی خواهند داشت. بنابراین جایگزین کردن درمان خانگی و گیاهی با داروهای شیمیایی ایده خوب و موثری به نظر می‌رسد.

شیوه ‌های درمان خانگی اختلال نعوظ

در حوزه درمان خانگی، شیوه‌های بسیاری وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان اختلال نعوظ را برطرف کرد. اصلاح سبک زندگی را می‌توان بهترین شیوه به عنوان درمان خانگی دانست. در کنار آن فرد باید به شکل منظم ورزش کند. همچنین یک رژیم غذایی سالم و متنوع را برای خود در نظر بگیرد. از جمله کارهایی که می‌توانند در جهت درمان اختلال نعوظ مفید واقع شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن رژیم غذایی سالم

داشتن رژیم غذایی سالم

داشتن رژیم غذایی سالم

پیروی از یک رژیم غذایی سالم نقش موثری در بهبود درمان خانگی دارد. داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند سلامت سیستم گردش خون و سلامت کلی بدن را تضمین کند. همچنین هنگامی که فرد از مواد غذایی مقوی و مغذی استفاده نماید؛ ریسک ابتلا به بیماری‌هایی همچون بیماری‌های قلبی، چاقی و دیابت را کاهش می‌دهد.

انجام ورزش به‌صورت روزانه و منظم

حتما می‌دانید که ورزش مستمر و به‌صورت روزانه چه نقش موثری بر سلامت بدن خواهد داشت. حرکات ورزشی سبب می‌شوند که خون در اندام‌های و دستگاه‌های شخص به گردش درآید. همین عامل سبب بهبود نشانه‌های اختلال نعوظ خواهد شد.

ترک الکل و کاهش میزان سیگار مصرفی

مصرف الکل و دخانیات اثراتی منفی بر نعوظ دارند و یکی از شیوه‌های درمان اجتناب از مصرف این مواد خواهد بود. بنابراین اولین گام در جهت بهبود اختلال نعوظ را می‌توان ترک الکل و سایر دخانیات دانست.

کاهش استرس و کنترل آن

کاهش استرس و کنترل آن در درمان اختلال نعوظ

کاهش استرس و کنترل آن در درمان اختلال نعوظ

در دنیای امروزه همه افراد در طول روز استرس و نگرانی‌هایی را تجربه می‌کنند که عضوی جدایی‌‌ناپذیر از زندگی به‌ حساب می‌آید. البته راهکارهایی نیز وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان تاثیرات منفی این استرس‌ها را حذف کرد. استرس به شکلی مستقیم بر کارکرد دستگاه تناسلی اثر خود را نشان می‌دهد. از این رو در آقایانی که استرس بیشتری را متحمل می‌شوند، امکان ابتلا به اختلال نعوظ افزایش می‌یابد. به همین علت بهتر است که افراد، مدیریتی بر میزان اضطراب و استرس خود داشته باشند و آن را کاهش داده و به حداقل برسانند.

درمان اختلال نعوظ با داشتن خواب کافی

الگوی خواب یکی از عواملی است که بر کیفیت نعوظ تاثیر می‌گذارد. هنگامی که فرد الگوی خواب درستی را در پیش نمی‌گیرد، سطح هورمون تستوسترون او کاهش می‌یابد. از طرفی دیگر، هنگامی که سطح هورمون‌های جنسی در فرد کاهش پیدا کند، فرد دچار ناتوانی جنسی خواهد شد. برای جلوگیری از بروز این مسئله شخص می‌بایست ساعت خواب خود را تنظیم کرده و ساعت به خصوصی را برای خواب خود در نظر بگیرد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  ناتوانی جنسی هنگام مصرف داروهای افسردگی

حواستان به داروهایی که مصرف می‌ کنید باشد تا اختلال شما برطرف شود!

امکان دارد که شخص از داروهایی استفاده کند که اختلال نعوظ از عوارض جانبی آن‌ها به‌ حساب آید. از جمله این داروها می‌توان به داروهای فشار خون بالا، ضد افسردگی، بعضی از دیورتیک‌ها، مسدودکننده‌های بتا، داروهای قلبی، ضد سایکوز و… اشاره کرد. اگر احساس می‌کنید که اختلال نعوظ شما به علت استفاده از داروی خاصی بوده، بهتر است که این مسئله را با متخصص اورولوژی خود در میان بگذارید. پزشک شما را راهنمایی خواهد کرد.

درمان های گیاهی اختلال نعوظ

درمان های گیاهی اختلال نعوظ

درمان های گیاهی اختلال نعوظ

از شیوه‌های خوب درمان خانگی می‌توان به استفاده از گیاهان دارویی اشاره کرد. با کمک این روش، اختلال نعوظ درمان خواهد شد و کیفیت زندگی زناشویی بهبود پیدا خواهد کرد. درمان‌های گیاهی به نسبت سایر روش‌ها برای افراد ساده‌تر هستند و برخی از افراد این روش از درمان را در اولویت قرار می‌دهند. خوراکی‌ها و گیاهانی همچون پسته، ایپیمدیوم، انار، جینسینگ و… می‌توانند برای درمان اختلال نعوظ موثر واقع شوند.

از جمله مواد غذایی و گیاهی که در درمان این اختلال موثر بوده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصرف پسته برای درمان خانگی مشکل نعوظ

پروتئین آرژنین به مقدار زیاد در پسته وجود دارد. این پروتئین در واقع رگ‌های خونی را شل می‌کند. با باز شدن رگ‌های خونی، خون در آلت تناسلی جریان پیدا کرده و از نشانه‌های اختلال نعوظ کاسته می‌شود. به همین علت است که بسیاری از پزشکان و محققان بر این باور هستند که پسته از موثرترین روش‌های درمان خانگی به‌ حساب می‌آید.

اپیمدیوم یا علف هرز بز شاخی

از دیگر داروهای خوب گیاهی می‌توان به علف هرز بز شاخی اشاره کرد‌. این گیاه در گذشته جهت باروری مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه تحقیقات وسیعی توسط پژوهشگران بر گیاهان دارویی صورت گرفته و دریافته‌اند که اپیمدیوم نقش موثری بر درمان اختلال نعوظ دارد. در شرایطی که آسیبی عصبی به اندام تناسلی وارد شده و نعوظ فرد مختل شده باشد، گیاه اپیمدیوم می‌تواند مفید واقع شود‌. با این وجود ممکن است مصرف این گیاه با نشانه‌هایی همچون تهوع، خشکی دهان، بالا رفتن ضربان قلب و استفراغ همراه باشد. لازم به ذکر است که این نشانه‌ها جدی نبوده و چندان موجب رنجش فرد نمی‌شوند. افراد به سادگی می‌توانند این مسائل را تحمل کنند‌.

معالجه خانگی اختلال نعوظ با انار

انار همان میوه‌ای است که در کنار خاصیت‌های فراوان خود، برای درمان اختلال نعوظ نیز از آن استفاده می‌شود. آنتی اکسیدان به مقدار زیاد در انار وجود دارد و کمک می‌کند تا شریان‌های بدن فرد باز شوند. از این رو، با خوردن انار، خون جریان بیشتری خواهد داشت و به ‌تبع خون‌رسانی اندام تناسلی بیشتر از گذشته خواهد بود‌. همین عامل یک قدم موثر در بهبود اختلال نعوظ به‌ حساب می‌آید.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  همه چیز درباره ارکیکتومی یا جراحی برداشتن بیضه

جینسینگ برای رفع معضل نعوظ آقایان

شاید نام جینسینگ برای شما آشنا باشد. جینسینگ در واقع به گیاهی محبوب گفته می‌شود که برای درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد شیمیایی ارزشمندی در این گیاه وجود دارند که کمک می‌کنند تا عضلات شخص نرم شوند. در شرایطی که در مراحل اولیه ابتلا به این اختلال قرار داشته باشید یا این‌که در مرحله میانی آن به سر ببرید، استفاده از این گیاه توصیه می‌شود و می‌تواند اختلال شما را درمان نماید. از جمله عوارض احتمالی مصرف جینسینگ می‌توان به افزایش فشار خون، بی‌خوابی، سردرد و بالا رفتن ضربان قلب اشاره کرد‌. با این وجود، از آنجایی که مصرف این گیاه نقش بسزایی در درمان این اختلال دارد، عوارض استفاده از این گیاه را می‌توان نادیده گرفت.

یوهیمب

در میان شیوه‌های درمان اختلال نعوظ، گیاهی به نام یوهیمب به چشم می‌خورد. یوهیمب در واقع به پوست درختان آفریقایی گفته می‌شود و این گیاه در طب سنتی آفریقایی برای بالا بردن میل جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه برای درمان اختلال نعوظ نیز می‌تواند موثر واقع گردد. امروزه شاهد تولید ترکیبی به اسم یوهمبین هیدروکلراید هستیم که به عنوان یک داروی نسخه‌ای به فروش می‌رسد و بیماران زیادی از آن استفاده می‌کنند. البته مصرف گیاه یوهمبین عوارض جانبی نیز به دنبال خواهد داشت. از عوارض جانبی خوردن این گیاه می‌توان به افزایش فشار خون، مشکلات معده و اضطراب اشاره کرد. البته در صورتی که استفاده درستی از این گیاه داشته باشید، تا حد زیادی مانع از بروز این عوارض خواهید شد.

ریشه طلایی

طبق تحقیقات صورت گرفته ریشه طلایی مزیت‌های بسیاری دارد و استفاده از آن به عنوان یک درمان خانگی اختلال نعوظ توصیه می‌شود‌. کافی است که افراد در بازه‌ای سه ماهه و روزانه نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم از عصاره ریشه طلایی را مصرف نمایند. در این صورت، با گذر زمان نشانه‌ها بهبود بروز یافته و افراد متوجه تاثیرات آن خواهند شد.

درمان اختلال نعوظ با جینکوبیلویا

جینکوبیلویا از دیگر گیاهان دارویی موثر برای درمان اختلال نعوظ به ‌حساب می‌آید. این گیاه کمک می‌کند تا میل جنسی فرد افزایش یابد. مصرف این گیاه نیز همانند سایر گیاهان یک‌سری عوارض جانبی به دنبال دارد. از عوارض جانبی استفاده از این گیاه می‌توان به سردرد، سرگیجه، ناراحتی معده، تپش قلب و یبوست اشاره کرد. لازم به ذکر است که این عوارض تنها گاهی در اشخاص بروز خواهند یافت.

در ادامه، مطالعه مقالات زیر را نیز به شما توصیه میکنیم:

0/5 (0 نظر)