زود انزالی در واقع یکی از شایع‌ترین شکایات مردان بوده که می‌تواند مانع از داشتن یک رابطه جنسی خوب میان زوجین شود. در علم پزشکی، رسیدن به انزال در اصل به این معناست که مایع منی از آلت تناسلی شخص بیرون خارج شود. در صورتی که این انزال سریع‌تر از زمان معقول خود اتفاق بیفتد، گفته می‌شود که شخص به زود انزالی دچار است. به کمک طب سنتی می‌توان این اختلال را برطرف نموده و یک رابطه جنسی خوب را تجربه کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا درمان زود انزالی مردان با طب سنتی و روش های گوناگون آن را مرور کنیم.

آشنایی با مشکل زود انزالی

زود انزالی مردان را می‌توان یکی از اختلالات جنسی دانست. انزال زودرس، در اصل تحریک صورت می‌گیرد و شخص نعوظ کامل را تجربه می‌کند؛ اما رسیدن به ارگاسم و انزال درست زمانی اتفاق می‌افتد که فعالیت جنسی به تازگی شروع شده است. همین مسئله سبب می‌گردد تا همسر شخص ارضا شدن را تجربه نکرده و نسبت به رابطه زناشویی خود احساس رضایت نداشته باشد. در حالت طبیعی، دو تا شش دقیقه زمان لازم است تا مرد به انزال برسد. در صورتی که مدت زمان انزال در شخصی طولانی‌تر یا زودتر از این زمان مشخص شده باشد، گفته می‌شود که شخص به دیر انزالی یا زود انزالی مبتلا است.

آشنایی با مشکل زود انزالی

آشنایی با مشکل زود انزالی

در زود انزالی عموما بین سی ثانیه تا دو دقیقه پس از آغاز دخول انزال رخ می‌دهد. همچنین براساس اطلاعات بیان شده در برخی از منابع، زود انزالی کوتاه‌تر از دو دقیقه بوده و بدون این‌که شخص بخواهد و کنترلی داشته باشد، این انزال رخ خواهد داد. زود انزالی اثری مستقیم بر میزان رضایت زوجین از کیفیت رابطه جنسی دارد. البته زمانی می‌توان گفت که شخص به زود انزالی دچار است که به‌صورت منظم با همسر خود رابطه برقرار کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  خطرات سطح استروژن بالا یا پایین در مردان

این بدین معناست که اگر شخص در طول ماه رابطه جنسی کمی را تجربه کند، دیگر نمی‌توان با قطعیت در رابطه با زود انزالی فرد نظری داد. زود انزالی علاوه‌بر این‌که بر روابط زناشویی شخص اثراتی بر جای می‌گذارد، تبعات اجتماعی و خانوادگی بسیاری را نیز به دنبال خواهد داشت.

درمان زود انزالی مردان در طب سنتی چگونه است؟

زود انزالی یکی از معضلات رایج میان مردان شناخته می‌شود. براساس آمار به‌دست آمده، از هر سه مردی که سنی میان هیجده تا پنجاه و نه دارد، یک نفر از آن‌ها در بخشی از زندگی ممکن است که زود انزالی را تجربه نماید. در بعضی از مواقع، در کنار زود انزالی شخص متوجه اختلال نعوظ نیز می‌شود. در صورتی که گاهی این اختلال را تجربه می‌کنید، نیازی نیست نگران باشید؛ اما در صورت ادامه‌دار بودن باید این مسئله را جدی بگیرید.

با وجود این‌که عوامل روانی و عاطفی بر زود انزالی تاثیرگذار هستند؛ اما سایر عوامل را نیز باید در نظر گرفت. برای نمونه ممکن است که شخصی در روابط اولیه جنسی خود متوجه زود انزالی شود؛ اما با گذشت زمان و تجربه رابطه جنسی بیشتر، این مسئله برطرف شود. در بعضی از مواقع نیز اشخاص باتجربه به علت بالا رفتن سن دچار ضعف بدن می‌گردند و زود انزالی را تجربه می‌کنند. در حالت کلی، از جمله عوامل اثرگذار بر ایجاد زود انزالی می‌توان به عزت نفس پایین، افسردگی، سابقه سوء استفاده جنسی، احساس گناه، نگرانی بابت تجربه مجدد زود انزالی، نارضایتی از روابط جنسی و… اشاره کرد.

درمان خانگی زود انزالی

درمان خانگی زود انزالی

درمان خانگی زود انزالی

شخصی که از مشکل زود انزالی رنج می‌برد، باید پیش از هر اقدامی این مسئله را با همسر خود در میان بگذارد. در این شرایط نباید مضطرب شوید و باید بر روش‌های درمانی آن تمرکز داشته باشید. این کار، اثر مثبتی بر مدیریت اضطراب، افسردگی و دیگر اختلالات خلقی و دلایل هورمونی و جسمی بر جای می‌گذارد. در قدم بعدی، باید به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید. برخی از مواد غذایی می‌بایست در رژیم غذایی فرد گنجانده شوند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  آیا بزرگ کردن آلت تناسلی امکان پذیر است؟

ماده معدنی روی علاوه‌بر این‌که سیستم ایمنی بدن را سالم نگه داشته و در رشد سلول‌ها نقش دارد، در ساخت هورمون تستوسترون و بالا بردن میل جنسی و انرژی شخص نیز موثر خواهد بود. از این رو، گنجاندن غذاهای حاوی روی و منیزیم در برنامه غذایی خود برای رفع اختلال زود انزالی ضروری به نظر می‌رسد. از جمله غذاهایی که حاوی این مواد مغذی هستند می‌توان به صدف، دانه کدو تنبل، سویا، ماست، اسفناج، جوانه گندم، انواع بادام، لوبیا قرمز و… اشاره کرد. موارد زیر به عنوان درمان خانگی زود انزالی شناخته می‌شوند:

پیازچه

پیازچه برای درمان زودانزالی مردان با طب سنتی

پیازچه برای درمان زودانزالی مردان با طب سنتی

براساس مطالعات انجام شده، پیاز و پیازچه دارای ترکیبات مفیدی هستند و علاوه‌بر این‌که ظرفیت‌های جنسی را بالا می‌برند، اندام‌های تناسلی را نیز تقویت می‌کنند. به همین علت توصیه می‌شود که به‌صورت روزانه در کنار وعده‌های غذایی ناهار و شام، پیاز یا پیازچه را نیز مصرف نمایید. یکی از شیوه‌های درمان زود انزالی به پیشنهاد طب سنتی را می‌توان مصرف پیاز یا پیازچه دانست. به این صورت که می‌توانید به اندازه یک قاشق چای‌خوری دانه‌های پیازچه را با یک لیوان آب ترکیب کرده و آن را سه وعده در روز میل نمایید.

هویج برای درمان خانگی زود انزالی

استفاده از هویج برای درمان زود انزالی مردان با طب سنتی

استفاده از هویج برای درمان زود انزالی مردان با طب سنتی

 

هویج علاوه‌بر این‌که یک ماده غذایی خوشمزه به‌حساب می‌آید، می‌تواند جهت درمان زود انزالی نیز به‌کار گرفته شود. هویج در بهبود میل جنسی افراد نقش داشته و به شما کمک می‌کند تا بر انزال خود کنترل داشته باشید. اگر می‌خواهید که نتیجه بهتری را کسب نمایید، می‌بایست از هویج به شکل آب‌پز شده در کنار تخم مرغ و عسل به‌صورت مداوم استفاده کنید. هویج به مقدار زیادی آنتی اکسیدان و بتاکاروتن دارد و در طول مقاربت، به بالا رفتن جریان خون در دستگاه تناسلی کمک می‌کند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  ناتوانی جنسی و درمان آن چیست؟

بلغور جو دوسر و درمان خانگی انزال زودرس

کافیست که بلغور جو دوسر را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا میزان تستوسترون در جریان خون بالا برود. از سویی دیگر، این ماده غذایی کمک می‌کند تا ماهیچه‌های آلت تناسلی در وضعیتی آرام قرار بگیرند. همچنین با مصرف بلغور جو دوسر، این احتمال کاهش می‌یابد که شخص به زود انزالی دچار شود.

هندوانه چگونه باعث درمان زودانزالی در طب سنتی میشود؟

با مصرف هندوانه، شما یک ماده غذایی به اسم سیترولین را به بدن خود اضافه می‌کنید. این ماده غذایی در بالا بردن میل جنسی نقش خواهد داشت. تنها لازم است که هندوانه را در برنامه غذایی خود بگنجانید. در تهیه سالاد میوه، می‌توانید از این میوه نیز استفاده نمایید. طب سنتی نیز برای درمان زود انزالی توجه ویژه‌ای به مصرف هندوانه دارد.

موز

موز

موز

موز یکی از میوه‌های غنی از پتاسیم است. این میوه در بهبود جریان خون نقش دارد. همچنین آنزیمی تحت عنوان بروملین توسط این میوه تولید می‌شود که در بالا بردن میل جنسی و کاهش احتمال ایجاد زود انزالی نقش خواهد داشت. با مصرف این میوه، علاوه‌بر این‌که سطح انرژی شما بالا می‌رود، سطح تستوسترون و تعداد اسپرم شما نیز افزایش خواهند یافت.

 

مطالعه مقالات زیر را نیز به شما توصیه میکنیم:

 

0/5 (0 نظر)