داشتن یک رابطه جنسی سالم و رضایت‌ بخش امری است که در همه سنین برای افراد جامعه و خصوصاً آقایان حائز اهمیت است. نکته ای که شاید بسیاری از افراد از آن اطلاع نداشته باشند، این است که بیشتر مردان در سنین پنجاه، شصت و حتی بالاتر نیز می توانند زندگی جنسی سالم و رضایت بخشی را داشته باشند، البته احساس خستگی، اضطراب، افسردگی، افزایش وزن و مشکلات سلامتی که برای آقایان مسن اتفاق می افتد می تواند تا حدی کیفیت رابطه جنسی آن ها را کاهش دهد، اما به طور کلی آقایان از لحاظ نعوظ حتی در سنین پیری نیز دچار مشکل نخواهند شد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در خصوص نعوظ و روابط جنسی کسب نمایید.

تاثیر افزایش سن روی میل جنسی و کیفیت روابط جنسی

تاثیر افزایش سن روی میل جنسی و کیفیت روابط جنسی

تاثیر افزایش سن روی میل جنسی و کیفیت روابط جنسی

به طور کلی به آقایانی که بیش از ۶۵ سال سن داشته باشند، سالمند گفته می شود. با افزایش سن با توجه به کاهش قدرت فیزیکی بدن و توانایی افراد ممکن است تمایل آن ها به برقراری روابط جنسی کاهش پیدا کند و همین مسئله موجب شود که تعداد رابطه جنسی افراد با افزایش سن کاهش یابد، اما بیشتر آقایان و خانم ها حتی در سنین ۵۰ الی ۸۰ سالگی نیز تمایل به برقراری رابطه جنسی دارند و از ان لذت می برند.

عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت روابط جنسی افراد

سطح هورمون ها و سلامت سیستم گردش خون و سیستم عصبی جزو مواردی است که به شدت روی تمایل جنسی افراد تاثیر گذار است. با افزایش سن، سطح هورمون ها کاهش پیدا کرده و گردش خون و سیستم عصبی افراد نسبت به دوران جوانی دچار تغییر می‌ شود و همین مسئله می ‌تواند میل جنسی آن ها را کاهش دهد. این عوامل می‌ توانند موجب اختلال نعوظ در آقایان و خشکی واژن در خانم ها شوند و بنابراین به مرور زمان، افراد تمایل خود را برای برقراری رابطه جنسی از دست می ‌دهند. حتی این مسئله موجب کاهش اعتماد به نفس آقایان و خانم ها هنگام برقراری روابط جنسی می شود و احساس لذت را کم می کند. خوشبختانه امروزه با استفاده از روش های خود درمانی، مشاوره، درمان های روحی و یا مصرف دارو می توان بسیاری از این اختلالات را برطرف نمود. توجه داشته باشید مراجعه به مشاورین در این زمینه با توجه به اهمیت ذهن و تاثیر آن در برقراری روابط جنسی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  رنگ مختلف مایع منی چه مفهومی دارد؟

نعوظ تا چه سنی در آقایان اتفاق می‌ افتد؟

نعوظ تا چه سنی در آقایان اتفاق می‌ افتد؟

نعوظ تا چه سنی در آقایان اتفاق می‌ افتد؟

اولین فعالیت های جنسی در آقایان و خانم ها پس از بلوغ اتفاق می ‌افتد. در خانم ها این مسئله با اولین عادت ماهیانه رخ می دهد و تا سن یائسگی ادامه دارد. قدرت باروری آقایان نسبت به خانم ها دوام بیشتری دارد و تقریباً می ‌توان گفت آقایان تا پایان عمر توانایی برقراری رابطه جنسی دارند، اما دفعات آن به شرایط روحی و جسمی آن ها بستگی دارد. استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی می تواند موجب بروز اختلالات نعوظ در آقایان شود. همچنین مشکلاتی که در غده پروستات آقایان رخ می دهد نیز می تواند قدرت جنسی آن ها را کاهش دهد.

دلایل بروز اختلال نعوظ

اختلالات نعوظ بیشتر در آقایان مسن بروز می کند. خوشبختانه اختلال نعوظ به معنی ناتوانی در برقراری روابط جنسی نیست اما بنا به تعریف پزشکی اختلال نعوظ به ناتوانی در رخ دادن نعوظ یا حفظ آن در طول برقراری رابطه جنسی گفته می ‌شود که این مسئله برای آقایان در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد.

میزان گسترش اختلالات نعوظ در آقایان مسن

میزان گسترش اختلالات نعوظ در آقایان مسن

میزان گسترش اختلالات نعوظ در آقایان مسن

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، اختلال نعوظ به ناتوانی در رخ دادن نعوظ یا حفظ آن در طول برقراری رابطه جنسی گفته می ‌شود که در میان افراد مسن امری نسبتاً شایع است. با این حال آقایان می ‌توانند با کنترل عوامل جسمی و روانی روند اختلال نعوظ در سنین پیری را به تعویق بیاندازند. در ادامه این مطلب با روند تغییرات نعوظ در آقایان آشنا خواهید شد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  آیا بین خود ارضایی و زود انزالی ارتباطی وجود دارد؟

آشنایی با روند تغییرات نعوظ در آقایان

تحقیقات نشان دهنده آن است که بیشتر آقایان پس از سنین ۵۰ سالگی با اختلالات نعوظ مواجه می شوند که همین مسئله موجب کاهش کیفیت روابط جنسی آن ها می شود. افراد سیگاری و بیماران مبتلا به دیابت بیشتر در معرض اختلالات نعوظ قرار دارند. با افزایش سن، سرعت نعوظ نیز نسبت به قبل کندتر می شود. توجه داشته باشید متخصص اورولوژی تا زمانی که فردی بتواند با لمس آلت تناسلی توسط شریک جنسی به نعوظ برسد، او را مبتلا به اختلالات نعوظ در نظر نمی ‌گیرند و صرفاً به آن مشکل نارضایتی جنسی می ‌گویند.

عوامل تاثیر گذار در نعوظ

عوامل تاثیر گذار در نعوظ

عوامل تاثیر گذار در نعوظ

اختلالات هورمونی از جمله مهم ترین عوامل در کاهش میل جنسی و دستیابی به نعوظ در آقایان محسوب می شود. در آقایان مبتلا به اختلال نعوظ،  آلت تناسلی به تحریک کامل نمی رسد و یا نمی تواند در حالت نعوظ باقی بماند. مصرف داروهایی که برای درمان بیماری های فشار خون و افسردگی تجویز می ‌شود  در بروز اختلال نعوظ نقش زیادی دارد. فشارهای روانی مانند مشکلات خانوادگی، افزایش وزن و در نتیجه نارضایتی افراد از فرم بدنشان و همچنین وجود مشکلات در روابط عاطفی از جمله عوامل تاثیرگذار در ابتلا به اختلال نعوظ محسوب می شود.

درمان اختلال نعوظ

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش های زیادی برای درمان اختلال نعوظ وجود دارد که از جمله آن ها می توان به مصرف داروهای خوراکی یا داروهای موضعی و همچنین داروهای تزریقی اشاره کرد. علاوه بر این داشتن رژیم غذایی سالم، کم چربی، کم نمک و پرهیز از مصرف خوراکی های فراوری شده و مواد قندی و همچنین داشتن فعالیت های ورزشی به طور مرتب می‌ تواند در برطرف کردن مشکلات اختلال نعوظ تاثیر داشته باشد. مصرف داروهای تقویت نعوظ در مردان و هورمون درمانی نیز از جمله سایر روش های درمان این مسئله به شمار می ‌رود. توجه داشته باشید خوراکی‌ هایی مانند انواع آجیل، میوه هایی نظیر موز، آناناس، انبه، انجیرو هلو، توت فرنگی، عسل، سبزیجاتی مانند تره و پیاز و زنجبیل، شلغم، نخود و لوبیا، گوشت قرمز، میگو و مصرف ویتامین های آ، بی و مکمل های حاوی امگا ۳ در برطرف کردن مشکلات اختلال نعوظ تاثیر زیادی دارند. همچنین توصیه می شود از مصرف گوجه، خیار، کاهو، گلاب، ماست، سماق، سرکه و سایر مواد غذایی کاهنده میل جنسی پرهیز شود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  جراحی لیزر پروستات

برای آگاهی از بهترین روش درمان اختلال نعوظ فرد بهتر است به متخصص اورولوژی مراجعه کرده و بر اساس شرایط بدنی خود، بهترین روش درمان را برای رفع مشکل نعوظ خود برگزیند. دستگاه وکیوم آقایان یکی از بهترین روش های درمان اختلال نعوظ در مردان به شمار میرود که بدون مشکلات و عوارض جانبی بوده و به راحتی میتواند لذت یک رابطه جنسی موفق را برای فرد رقم بزند.

سخن نهایی

همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره شد، بیشتر آقایان پس از سنین ۵۰ سالگی دچار اختلالات نعوظ می شوند، اما این مسئله به معنی عدم توانایی آن ها برای داشتن رابطه جنسی نیست. با ترک استعمال دخانیات، مراجعه به مشاور، کاهش اضطراب و استرس و همچنین داشتن رژیم غذایی مناسب سالمندان می‌ توانند حتی در ۸۰ سالگی نیز روابط جنسی با کیفیت و رضایت بخشی داشته باشند.

3.2/5 (6 نظر)