زود انزالی یک نوع اختلال جنسی بوده  که طی آن، انزال پیش از دخول یا کمی بعد از آن رخ خواهد داد. این اختلال می‌توانند در لذت جنسی تاثیرگذار بوده و رابطه عاطفی زوجین را با مشکلاتی مواجه سازد. انزال زودرس گاها می‌تواند سبب کاهش اعتمادبه‌نفس و عدم برقراری رابطه جنسی شود. امروزه این اختلال بسیار شایع است؛ اما با پیروی از رژیم غذایی مناسب قابل درمان خواهد بود. در نتیجه می‌توانید در این رابطه با یک پزشک مشورت کرده و دستورات غذایی مورد نیاز را از وی جویا شوید تا این مشکل به مرور زمان کاهش یابد. در ادامه با ما همراه باشید که به این پرسش پرتکرار پاسخ دهیم که برای درمان زودانزالی چه بخوریم؟

رژیم غذایی مناسب درمان زود انزالی

مواد غذایی که دارای ویتامین‌های C و A هستند به افراد مبتلا به زود انزالی کمک می‌کنند. شما با مصرف یک‌سری مواد غذایی می‌توانید سطح هورمونی یا جریان خون خود را افزایش دهید و همین موضوع به زود انزالی کمک شایانی خواهد کرد. از جمله مواد غذایی که منجر به گردش خون می‌شوند می‌توان به مارچوبه، موز، هویج، هندوانه، پیاز سبز، گردو، آووکادو و… می‌توان اشاره کرد.

هویج؛ راهی برای درمان زود انزالی

هویج؛ راهی برای درمان زود انزالی

هویج؛ راهی برای درمان زود انزالی

هویج یک خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان و بتاکاروتن است. مصرف این ماده غذایی در طول رابطه جنسی باعث افزایش گردش خون در اندام‌های جنسی خواهد شد و در نتیجه زود انزالی کاهش می‌یابد. ناگفته نماند که هویج می‌تواند میل جنسی را در مردان افزایش داده و برای مردانی که به زود انزالی مبتلا هستند بسیار موثر خواهد بود.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  درمان زگیل تناسلی با الکتروکوتریزاسیون چگونه است؟

شیوه مصرف

برای دستیابی به نتیجه مطلوب از مصرف هویج، می‌بایست هر روز یک عدد هویج رنده شده به همراه یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری شنبلیله را به مدت سه ماه مصرف کنید. مصرف این مواد غذایی سطح تسوسترون بدن فرد را افزایش می‌دهد و برای درمان زود انزالی بسیار موثر است.

موز؛ ماده غذایی برای افزایش میل جنسی

هویج؛ راهی برای درمان زود انزالی

هویج؛ راهی برای درمان زود انزالی

از دیگر مواد غذایی موثر در درمان زود انزالی موز نام دارد. موز حاوی بروملین و پتاسیم فراوان بوده که مصرف این میوه باعث افزایش میل جنسی فرد می‌شود و سبب کاهش زود انزالی خواهد شد. در هنگامی مصرف موز سطح تستوسترون و استامین افزایش می‌یابد. همچنین این میوه سرشار از گلوكز است که به افزایش مدت زمان رابطه جنسی کمک می‌کند.

برای این‌که بتوانید موز را به‌صورت روزانه مصرف کنید و طعم آن برای شما ناخوشایند نشود، می‌توانید هر روز صبح یک لیوان شیر موز میل نمایید. همچنین مصرف موز پیش از برقراری رابطه جنسی بسیار اثرگذار خواهد بود.

گردو؛ ماده مغذی برای درمان زود انزالی

گردو همچون یک منبع مغذی از امگا۳ و آنتی اکسیدان است که خاصیت ضدالتهابی دارد. مصرف گردو باعث افزایش انرژی و کیفیت اسپرم می‌شود و همین موضوع دلیلی برای افزایش زمان رابطه جنسی خواهد بود. در برخی از مواقع برای رفع نعوظ مصرف گردو پیشنهاد می‌گردد.

شما می‌توانید از گردو به عنوان یک میان وعده استفاده نمایید. همچنین بهتر است که در بین وعده‌های غذایی اصلی خود گردو را بگنجانید. همچنین پزشکان برای بیمارانی که به عارضه زود انزالی مبتلا هستند پیشنهاد می‌کنند که در هر شب یک گردو را در یک لیوان آب خیس داده و صبح روز بعد آن را مصرف نمایند تا اثربخشی گردو افزایش یابد. همچنین می‌توانید روزانه گردو را به همراه عسل میل نمایید.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  رابطه جنسی پس از زایمان چطور تحت تاثیر قرار می گیرد؟

درمان زود انزالی با سیر

درمان زود انزالی با سیر

درمان زود انزالی با سیر

سیر حاوی مقدار زیادی آلیسین است که در درمان مشکلات جنسی بسیار موثر خواهد بود. مصرف سیر باعث افزایش میل جنسی شده و همچنین حبه سیر خواص ضدباکتریایی و ضدالتهاب نیز دارد؛ که همین موضوع سبب می‌گردد تا گردش خون افزایش یافته و میزان میل جنسی و زمان نعوظ نیز زیاد شود.

نحوه مصرف

اگر به‌دنبال یافتن راهکاری همیشگی برای رهایی از عارضه زود انزالی هستید، مصرف سیر تازه می‌تواند در این زمینه به شما  کمک کند. سیر را در روغن تازه حیوانی سرخ کرده و سپس هر روز صبح زود به‌صورت ناشتا (با معده خالی) حدودا ۳ الی ۴ حبه از آن را بجوید.

آواکادو؛ منبع ویتامین ها برای درمان زود انزالی

از دیگر مواد غذایی که می‌بایست در لیست رژیم غذایی برای درمان زود انزالی قرار گیرد آواکادو نام دارد. آواکادو سرشار از ویتامین‌های مغذی، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین B و… بوده که تمامی این ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین K باعث افزایش گردش خون و افزایش میل جنسی می‌شوند. همچنین آواکادو سرشار از فیبرهای طبیعی است که قوای جنسی را تقویت می‌‌‌کند. مصرف آواکادو در درمان زود انزالی و دیر انزالی موثر است.

نحوه مصرف

شما می‌توانید هر روز صبح از یک عدد میوه آواکادو در کنار صبحانه خود استفاده کنید. حتی می‌توانید از آب میوه نیز استفاده نمایید و هر روزه آن را به‌طور منظم بنوشند. برای درمان زود انزالی همچنین می‌توانید این میوه را به اسموتی‌ یا سالاد خود بیفزایید.

هندوانه؛ راه نجات زود انزالی

از هندوانه به عنوان یک میوه برای تامین آب بدن استفاده می‌شود.‌ در کنار این خاصیت هنداونه به عنوان معجزه‌ای برای درمان زود انزالی نیز به حساب می‌آید. در هنداونه یک ماده مغذی گیاهی به نام سیترولین موجود است که قوای جنسی فرد را تقویت می‌کند. این ماده پس از مصرف در بدن به اسید آمینه به نام آرژنین تبدیل می‌شود که سبب گشادی رگ‌های خونی و در نتیجه افزایش گردش خون خواهد شد. شما می‌توانید به‌صورت روزانه از هنداونه استفاده کرده یا آب هنداونه را بنوشید. این می‌تواند در برنامه غذایی شما قرار گیرد.

این مطلب را نیز از دست ندهید:  اندازه آلت تناسلی من کوچک است ؛ چکار کنم؟

بامیه؛ راه درمان زود انزالی

از سری خوراکی‌های رایج برای درمان زود انزالی بامیه است، زیرا در بدن افرادی  دچار زود انزالی می‌شوند شاهد کمبود ویتامین‌های K، C، A، زینک و… هستیم؛ به همین دلیل مصرف بامیه که سرشار از این ویتامین‌ها بوده، باعث افزایش میل جنسی و درمان زود انزالی خواهد شد.

نحوه مصرف

عسل، شیر، پودر بامیه را با یکدیگر مخلوط کرده و به مدت یک ماه هر شب قبل از خواب آن را مصرف نمایید. اگر بدن شما به لاکتوز حساسیت دارد، می‌توانید بامیه را به مدت یک شب در آب خیسانده و سپس آن آب را هر روز صبح به مدت یک ماه استفاده کنید.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر نیز می‌تواند سطح تستوسترون را در جریان خون افزایش دهد و باعث حفظ آرامش اندام جنسی افراد شود. در نتیجه زود انزالی را نیز کاهش خواهد داد. شما می‌توانید جو دوسر را با ماست مخلوط کرده و میل نمایید. همچنین می‌توانید از آن  به همراه برنج در وعده غذایی استفاده کنید.

شکلات تلخ

مصرف شکلات نوعی حس هیجان توام با لذت را به همراه دارد و مملو از مواد مغذی و نوعی ترکیبات تقویت‌کننده است. مصرف شکلات تلخ محرکی برای ترشح اندورفین از سمت مغز به شمار می‌رود و باعث کاهش اظطراب و استرس خواهد شد. همین موضوع دلیلی برای کاهش زود انزالی به حساب می‌آید.

 

مطالعه مقالات زیر نیز به شما پیشنهاد میشود:

 

0/5 (0 نظر)